Miten saan luottokortin, kun handelsbanken lopetti ja olen työmarkkinatuella?
Eli minulla on ollut luottokortti handelsbankenista. Se ei siirry s-pankkiin, vaikka tilit siirtyvät.
Olen joutunut työmarkkinatuelle, olen 61-vuotias ja tuskin enää työllistyn.
Onko niin, että ei ole mahdollista saada luottokorttia? (Kannattaako edes kysyä)
Kovin ikävää, jos en saa. Se on ollut turvallinen tapa tehdä ostoksia.
(sossutukia en saa enkä asumistukea, jos sillä on merkitystä. Joudun elämään työmarkkinatuella ja säästöillä.)
Kommentit (48)
Maksan luottokorttilaskut heti, jotta ei tule korkokuluja. En tuhlaa.
Ostan vain tarvittavan, mutta tilaan netistä. En edelleenkään tuhlaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule työttömälle korttia mistään pankista. Tarviit työpaikan edes hetkeksi.
Tätä pelkäsinkin.
Silloin muinoin, kun sain luottokortin, sen työn piti olla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde. Tokko enää vakituista työtä saan, kun on ikää.
Voisiko työmarkkinatukea katsoa mitenkään "säännölliseksi tuloksi", joka oikeuttaisi luottokorttiin.
Olen aina hoitanut kaikki maksuasiat huolellisesti. Tilanne on epäreilu.
Luottokortti on turvallisin tapa tehdä ostoksia netissä ja se vaaditaan yleensä esim hotellin yhteydessä tai autonvuokrauksessa.
Aktialla taitaa olla MasterCard johon tankataan varoja etukäteen prepaid-tyyliin.
Ärrältä vissiin saa jotain versiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule työttömälle korttia mistään pankista. Tarviit työpaikan edes hetkeksi.
Tätä pelkäsinkin.
Silloin muinoin, kun sain luottokortin, sen työn piti olla toistaiseksi voimassaoleva työsuhde. Tokko enää vakituista työtä saan, kun on ikää.
Voisiko työmarkkinatukea katsoa mitenkään "säännölliseksi tuloksi", joka oikeuttaisi luottokorttiin.
Olen aina hoitanut kaikki maksuasiat huolellisesti. Tilanne on epäreilu.
Luottokortti on turvallisin tapa tehdä ostoksia netissä ja se vaaditaan yleensä esim hotellin yhteydessä tai autonvuokrauksessa.
Ap
Jos on niin paljon varallisuutta, että on varaa nettishoppailla ja reissailla niin kannattaa hakea vaikka jostain muualta kuin Suomesta luottokor
No eivät ne VISA eikä MASTERCARD, mitään suomalaisia luottokortteja ole.
Nehän ovat kansainvälisiä luottokortteja, ulkomalsia. Pankki vain myöntää ne, ja laskutaa, sekä perii koron.
Eihän Handelsbanken luottokorttikaan ollut suomalainen, vaan ruotsalainen.
Kannattaa varata aika pankkiin ja neuvotella tilanteesta. Nettiostoksiin nykyään riittää kyllä Debitkortti, jos ei ostele mistä sattuu. Samoin Suomessa hotellit hyväksyy, oman laajan kokemuksen perusteella, debitkortin poikkeuksetta. Ulkomailla voi olla käytössä joku takausmaksu, jos ei anna luottokortin tietoja hotellille, samoin autovuokraammoilla. Mielummin kyllä itse antaisin käteisvakuuden, esim. 500€, kuin korttitiedot jollekin (ulkomaiselle) huijarille. Jos käteisvakuutta ei palauteta, niin menetän tuon esim. 500€, mutta korttitiedot säilyvät. Joo luottokortin voi sulkea ja aiheettomasti velotetut selvittää luottoyhtiön kanssa, mutta tiedätkö, mikä työ siinä on.
Kyllä joskus vuosia sitten oli näin hassusti, että pankissa x (en muista pankkia varmaksi, saattoi olla S-Pankki), vakituinen työsuhde oli Visa Credit -kortin edellytyksenä. Kaverini jäi työttömäksi n. 5 - 6 000€ bruttotuloilla, eli ansiosidonnainen jotain lähes 4 000€. No vaihtoi jostain syystä pankkia ja haki Visaa 1 000 vai 1 500€:n luottorajalla, ei myönnetty. Ko kaveri on aina ollut innokas harrasteurheilija, retkeilijä ja eräihminen, työllistyi vakituisella sopimuksella johonkin urheiluliikkeeseen myyjäksi, palkka varmasti jossain 2 000€ hujakoilla, ei ainakaan enempää kuin tuo ansiosidonnainen. Ei mennyt kuin pari kuukautta niin pankista oli soitettu kaverille, että olisiko kiinnostusta tutustua pankin sijoitus - ja luottopalveluihin. Lopputuloksena oli, että sai Visan 3 000€ luottorajalla eli isommalla ansiosidonnaisella ei saanut mitään luottoa, mutta heti kun oli vakipaikka, niin sai.
https://fiksukuluttaja.fi/luottokortit/tyottomalle/
Tuolla on jotain ehdotettu. Karmea korkotaso mutta jos maksaa ennen eräpäivää, korkoa ei kerry.
Vierailija kirjoitti:
https://fiksukuluttaja.fi/luottokortit/tyottomalle/
Tuolla on jotain ehdotettu. Karmea korkotaso mutta jos maksaa ennen eräpäivää, korkoa ei kerry.
Kannattaa heittää Norwegianiin hakemus sisään. Siinähän se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni pitää olla vakituinen työpaikka.
Kuule, valmistui 1990-luvulla, eikå minulla ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa, mutta on mulla silti ollut luottokortti siitä lähtien on pankit vaihtoivat maksuaikakortit luottokorteiksi.
Mulla on Kela Gold ja maailmalla sitä suorastaan arvostetaan. Punaista mattoa ollaan herkästi levittämässä eteen, kun tempaisen lompakosta Kela Goldin!