Minkä ikäisen naisen kanssa voi olla suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä?
... siten ettei ole riskiä että tulee raskaaksi? 45+?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen harrastanut suojaamatonta seksiä yli 20 vuotta. Tuloksena 2 raskautta. Aloitin ollessani alle 30 ja nyt olen 50. Toki tämä suojaamaton seksi on tapahtunut vaimon kanssa, joten riskiä taudeista ei ole ollut.
Vaimosi iästä se on kiinni eikä sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 ja pamahtaisin paksuksi varmaan heti jos suojaamatonta seksiä harrastaisin. Tuttavani oli yli 60 kun vaihdevuodet vasta alkoivat kolkutella.
Oli kyllä harvinaisen myöhäiset vaihdevuodet, normaali menopaussi ikä on 45 - 55v. Suomessa keskimäärin 51v.
Hedelmällisyys loppuu yleensä useita vuosia ennen kun kuukautiset loppuvat.
Kuukautisen voivat olla 60v. asti, ei ole mitenkään epänormaalia. Itselläni oli menopaussi 56v. ja gynekologi tuon kertoi, kun kävin siellä 55v. ikäisenä ja munasarjoissa oli vielä toimintaa ja kuukautiset olivat säännölliset. Sitten jäi kahdesti välistä ja loppuivat kokonaan. Eli ei ollut mitään epäsäännöllisiä vuotoja kuin nuo kahdet tulematta jääneet kuukautiset.
Yleinen ohje on että jos nainen on täyttänyt 50v ja kuukautiset om ollut poissa puoli vuotta, ei tarvitse ehkäisyä raskausta ajatellen.
45 v täyttänyt, kun kuukautiset ovat olleet poissa vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen ohje on että jos nainen on täyttänyt 50v ja kuukautiset om ollut poissa puoli vuotta, ei tarvitse ehkäisyä raskausta ajatellen.
Minulle gynekologi sanoi, että pitää olla vuoden poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle gynekologi sanoi, että pitää olla vuoden poissa.
Ehkä tarkoitti ettei halua nähdä sinua vuoteen.
Mikään ikä ei suojaa sp tartunnalta, etenkään ap:n tyyppisen ihmisen kanssa. Olkaa varovaisia ja suojatkaa itsenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 ja pamahtaisin paksuksi varmaan heti jos suojaamatonta seksiä harrastaisin. Tuttavani oli yli 60 kun vaihdevuodet vasta alkoivat kolkutella.
Oli kyllä harvinaisen myöhäiset vaihdevuodet, normaali menopaussi ikä on 45 - 55v. Suomessa keskimäärin 51v.
Hedelmällisyys loppuu yleensä useita vuosia ennen kun kuukautiset loppuvat.
Kuukautisen voivat olla 60v. asti, ei ole mitenkään epänormaalia. Itselläni oli menopaussi 56v. ja gynekologi tuon kertoi, kun kävin siellä 55v. ikäisenä ja munasarjoissa oli vielä toimintaa ja kuukautiset olivat säännölliset. Sitten jäi kahdesti välistä ja loppuivat kokonaan. Eli ei ollut mitään epäsäännöllisiä vuotoja kuin nuo kahdet tulematta jääneet kuukautiset.
Munasarjoissa voi hyvinkin olla toimintaa ja munasolujakin vielä olla mutta ovat yleensä vanhentuneita, kelvottomia hedelmöittymiseen.
Aina kannattaa suojata, sillä sinä voit kantaa tauteja!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen harrastanut suojaamatonta seksiä yli 20 vuotta. Tuloksena 2 raskautta. Aloitin ollessani alle 30 ja nyt olen 50. Toki tämä suojaamaton seksi on tapahtunut vaimon kanssa, joten riskiä taudeista ei ole ollut.
Tuleeko sinulle yllätyksenä, että ihmisten hedelmällisyys vaihtelee. Osa ei tule raskaaksi ollenkaan, osalla taas on mies hedelmätön. Toisaalta taas kumppanin vaihtuessa voikin sitten olla yllättäen raskaana.
Kas. Toinenkin naisista mitään tietämätön incelli löytyi.