Teettekö koskaan banaanikakkua vai onko ulkomaanjuttu?
En muista koskaan edes syöneeni missään. Onkohan tekemisen arvoista?
Kommentit (22)
Joskus olen tehnyt, on ihan hyvää.
Teen banaanileipää, lasketaanko se
Teen useinkin, jos jää ylikypsiä banaaneja. Löysin tosi helpon banaanikakkuohjeen, minkä voi tehdä mikrossa.
Olen tehnyt pari kertaa. Ensin vähemmän makean, myöhemmin ihan makean banaanikakun. Makeasta pidin enemmän, mutta ei se mikään suosikkikakkuni ole.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Teen kyllä ja myös banaanikeksejä.
Mistä tuon mikrokakun ohjeen voisi löytää? Mä kokeilin tehdä banaanimuffinsseja, ja voi luoja ne vei kielen mennessään. Ukkokin rakastui ja veti monta putkeen.
Meillä lapset jostain syystä tekee sitä. Itse en ole tehnyt koskaan.
En ole tehnyt, mutta suunnitelmissa on kyllä ollut. Banaanikakku on todella hyvää.
Teen varsinkin kesäisin mansikkabanaanitäytekakun aina silloin tällöin. Banaani sopii hyvin täytekakun sisälle kermakakkuun mansikan kaveriksi.
En ole koskaan tehnyt. Naapurilta sain joskus palan. Ei innostanut.
Välillä tuntuu, että joka viikko, kun jää banaaneja mustumaan.
Mun mielestä bananabread ei ole niin suomalainen juttu kuin banaanikuivakakku.
Vierailija kirjoitti:
Teen varsinkin kesäisin mansikkabanaanitäytekakun aina silloin tällöin. Banaani sopii hyvin täytekakun sisälle kermakakkuun mansikan kaveriksi.
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt banaania täytekakussa tummumisen takia. Kuvottavan näköistä, kun kakun välissä on semmoista mustunutta hyhmää.
Kasarilla banaania käytettiin hillan makuparina kakuissa.
Kondiittori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt banaania täytekakussa tummumisen takia. Kuvottavan näköistä, kun kakun välissä on semmoista mustunutta hyhmää.
Kasarilla banaania käytettiin hillan makuparina kakuissa.
Kondiittori
Jos laittaa sitruunaa, ei tummu.
En ole tehnyt, mutta teini meillä tekee joskus.
Täytekakkuun sopii mutta kuivakakkuun ei. Ihan sama vaikka tummuu. Kermavaahto ja banaani sopii niin hyvin yhteen.
Voissa paistettu kypsä banaani sokerilla karamellisoituna NAM
Oikeaa ruokaa en osaa tehdä. Jotain tacopeltejä vaan tai sitten wolttaan klarnalla.
Kyllä teen aina kun on ruskeaksi käyneitä banaaneja. On hyvää. :)
Oon joskus tehnyt, hyvää on. Teen usein taatelikakkua, mutta voisin tehdäjoskus myös banaanikakkua.