Missä kaupoissa on oikeasti asiantuntevia myyjiä?
Onko hyviä kokemuksia? Missä saa kunnollisia neuvoja ja palvelua, eikä myyjät ole tasoa "mä oon vaan töissä täällä, en tiedä muuta kuin miltä hyllyltä tuote x löytyy". En nyt ihan perus tavarataloja tai marketteja meinaa, vaan esim. puutarha-, remontti-, sisustus-, kosmetiikka-, vaateliikkeet tai muut johonkin tiettyyn asiaan keskittyvät.
Kommentit (56)
Täällä Joensuun K-marketissa on. Kannattaa ääliöketjujen aloittajienkin tulla tänne asioimaan päivittäistavaroita, vaikka sieltä Vantaalta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkossa ja apteekissa
Eri mieltä jälkimmäisen kohdalla, siellä hyllyvälissä kulkee myyjiä jotka neuvoa kysyttäessä lukevat sulle lääkkeen pakkausselosteen.
Anteeksi jos kysyn hölmöjä, mutta ei kai myyjä ilman farmaseutin koulutusta voi muuta tehdä kuin lukea pakkausselosteen...?
Pienissä, johonkin erikoistuvissa monesti.
Kivijalkaliikkeistä. Pakko skarppaa et putiikki pysyy pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Pienemmissä kenkäkaupoissa olen saanut hyvää palvelua. Harmi vaan, että isot ketjut syövät ne ja niissä palvelun taso vaihtelee.
Itselle ei kenkäkaupoista löydy kenkiä, kun kengät ovat usein muovia, jotka kestävät 2 viikkoa ta jos löytyy nahkaa kengät ovat ihmisen jalkaan väärän muotoisia. Outo jäänne menneiltä ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienemmissä kenkäkaupoissa olen saanut hyvää palvelua. Harmi vaan, että isot ketjut syövät ne ja niissä palvelun taso vaihtelee.
Itselle ei kenkäkaupoista löydy kenkiä, kun kengät ovat usein muovia, jotka kestävät 2 viikkoa ta jos löytyy nahkaa kengät ovat ihmisen jalkaan väärän muotoisia. Outo jäänne menneiltä ajoilta.
Eihän pediatreilla olisi lainkaan töitä, jos myytävät kengät olisi muotoiltu jalkaan sopiviksi.
Ei ole alkossa. Kertoo vain mikä on ollut suosittu juoma. Eivät osaa kertoa mitään enempää, eivät tiedä alkoholijuomien historiaa. Ovat vain opiskelun yhteydessä töissä. Kyllä alkossakin on niitä ammattitaitoisia, mutta eivät taida olla siellä asiakaspalvelussa. Samat tylsät juomat alkon valimoissa. Täytyy tilata muita merkkejä ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy niitä mutta taitaapa olla kunnon nahkakenkien lähtöhinnat jo 500€+
Hifi-liikkeet, kitarakaupat, elektroniikka-huollot.
Hei anteeksi myyjä, mistä löytyy tuote X?
- v1tustako minä tiiän, mä oon vaan töissä täällä. Etsi itse!
Lankakauppa Titityy Jyväskylässä. Henkilökunta tuntee tuotteet ja osaa antaa hyvin vinkkejä sopivista ja korvaavista langoista, menekistä, ohjeista yms.
Mittatilauksia tekevät käsityöläiset palvelevat edelleen auliisti kunhan avaat lompakkosi.
Apteekissa itsepalveluosastollakin on usein farmaseutteja, jos ei, niin teknisiä apulaisia - apteekki ei ole mikä tahansa kauppa. Itsepalvelutuotteiden kohdalla on luultavasti usein hyvää palvelua, jos joku lukee pakkausselosteen: sitä ei asiakas välttämättä viitsi vaivautua tekemään edes kotona jo tuotteen hankittuaan. Jos ei-farmaseutti ei tiedä jotain, hän tarkistaa asian kysymällä farmaseutilta tai proviisorilta. Sanoisin, että apteekkipalvelu on itsepalvelutuotteiden osalta erittäin hyvää.
Parhaita on yleensä pienet putiikit jotka myyvät jonkun harvinaisempaan harrastukseen liittyvää tavaraa. Omistaja on harrastaja itsekin ja pyrittänyt sitä putiikkia vuosikymmenten ajan.
Oli se sitten jousiammunta-, pienoismalli- tai nyrkkeilykauppa. Omistaja tietää omasta harrastuksestaan kaiken läpikotaisin.
Yllättäen Tokmanilla oli paras palvelu kun etsin pesukoneeseen letkua ja liitintä. Claes Ohlsonilla ei ttiedetä mistään mitään ja niiltä ei löydy mitään tavaraa, paikallisesta remontti- ja rautatavarakaupasta ei löytynyt sopivaa letkua ja vaikka kysyin myyjältä niin se ei oikein osannut sanoa minkälainen osa siihen letkun liitäntään tarvitsisi. Tokmanilla osattiin heti kertoa mikä osa siihen tulee ja sieltä sellainen löytyi.
Vila