Missä kaupoissa on oikeasti asiantuntevia myyjiä?
Onko hyviä kokemuksia? Missä saa kunnollisia neuvoja ja palvelua, eikä myyjät ole tasoa "mä oon vaan töissä täällä, en tiedä muuta kuin miltä hyllyltä tuote x löytyy". En nyt ihan perus tavarataloja tai marketteja meinaa, vaan esim. puutarha-, remontti-, sisustus-, kosmetiikka-, vaateliikkeet tai muut johonkin tiettyyn asiaan keskittyvät.
Kommentit (56)
Pienissä omistajavetoisissa putiikeissa.
Eurokankaasta sain asiantuvaa palvelua, ostin vain edullista koristenauhaa mutta myyjä samalla valitsi siihen langan ja kaiken nopsaan kun olin aika viime tipassa siellä. Kyseli samalla neuloistakin ja ihan kivasti, ei silleen väkisinmyyntiä.
Tammiston xxl:ssä, yllätyin positiivisesti viikonloppuna
Bella Cosa turussa, tosi asiantunteva palvelu!
Harvinaista herkkua, esmes Stockmannillakin heitellään myyjiä osastolta toiselle ilman koulutusta.
Harvassa on, koska nykyään käytetään niin paljon vuokrafirmojen kautta tulevia keikkatyöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Alkossa ja apteekissa
Eri mieltä jälkimmäisen kohdalla, siellä hyllyvälissä kulkee myyjiä jotka neuvoa kysyttäessä lukevat sulle lääkkeen pakkausselosteen.
Varuste.net kivijalkamyymälässä. Ainoastaan kerran oli vähän tietämätöntä palvelua, mutta muuten on ollut timanttista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkossa ja apteekissa
Eri mieltä jälkimmäisen kohdalla, siellä hyllyvälissä kulkee myyjiä jotka neuvoa kysyttäessä lukevat sulle lääkkeen pakkausselosteen.
Tuo kyllä vaihtelee aika paljon. Osassa apteekeista on ihan koulutettuja myyjiä, jotka tietävät paljon. Toisissa taas eivät tiedä oikeastaan mitään.
Pienemmissä kenkäkaupoissa olen saanut hyvää palvelua. Harmi vaan, että isot ketjut syövät ne ja niissä palvelun taso vaihtelee.
Intersportista sain oikein asiantuntevia neuvoja suksipaketin valintaan. Ei vain joku nuori klopi luettelemassa myyntipuheita miten "hänelläkin vastaavat ja tosi tyytyväinen ollut" vaan oli vanhempi mies jonka puheista kyllä huomasi että oikeaa kokemusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Intersportista sain oikein asiantuntevia neuvoja suksipaketin valintaan. Ei vain joku nuori klopi luettelemassa myyntipuheita miten "hänelläkin vastaavat ja tosi tyytyväinen ollut" vaan oli vanhempi mies jonka puheista kyllä huomasi että oikeaa kokemusta löytyy.
Muissakin urheiluliikkeissä on ollut asiantunteva henkilökunta. Jos joku ei ole jostain tuotteesta tiennyt jotain, aina on ollut toinen työntekijä, joka on osannut vastata.
Pikkukylien liikkeissä.