Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

almiron peptistä

03.03.2007 |

Meillä vuoden vanha poika on almiron peptillä, ja olen edelleen lämmittänyt maidon. Normaalisti siirrytään tavalliseen maitoon, mutta entäs allerginen lapsi? Annan edelleen maitoa ennen unia ja joskus vielä yölläkin.

Mielestäni almiron jauhe ei liukene kylmemään veteen kovinkaan helposti. Vai otatteko kraanasta lämpimämpää vettä vai miten?

Tulipas epäselvää, toivottavasti saatte tolkkua...

Samalla voisin vielä kysyä kelan korvauksista. Onko niin että kela alkaa maksamaan jotain erityiskorvausta lapselle jolla allergioita vuoden iästä eteenpäin? Meillä pojalla on maito- kananmuna- ja soija-allergia.

Vastauksista kiitollisena,

Maija

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

** Vastailen tuonne väliin

Maija78:

Meillä vuoden vanha poika on almiron peptillä, ja olen edelleen lämmittänyt maidon. Normaalisti siirrytään tavalliseen maitoon, mutta entäs allerginen lapsi? Annan edelleen maitoa ennen unia ja joskus vielä yölläkin.

** Itse keitän vedenkeittimessä aamulla veden ja otan sieltä huoneenlämpöistä vettä päivän mittaan. Allerginen lapsi ei siirry tavalliseen maitoon yksi vuotiaana. Meillä on korvattavuus Almiron Peptiin kahteen vuoteen asti ja lääkäri sanoi, että ei ole tarvetta ennen sitä edes kokeilla tavallista maitoa.

Mielestäni almiron jauhe ei liukene kylmemään veteen kovinkaan helposti. Vai otatteko kraanasta lämpimämpää vettä vai miten?

Tulipas epäselvää, toivottavasti saatte tolkkua...

Samalla voisin vielä kysyä kelan korvauksista. Onko niin että kela alkaa maksamaan jotain erityiskorvausta lapselle jolla allergioita vuoden iästä eteenpäin? Meillä pojalla on maito- kananmuna- ja soija-allergia.

** Ilmeisesti korvauksiin vaaditaan maitoallergian lisäksi esimerkiksi allergia kaikkiin kotimaisiin viljoihin tai esim. astma. Voithan asiaa vielä kysellä Kelasta, mutta ilmeisesti tiukkoja ovat.

Vastauksista kiitollisena,

Maija

Vierailija
2/4 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekoitan Almiron pepti -maidon kylmään hanaveteen, ravistan vain nokkamukissa hetken aikaa ja valmista on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt Almironin kylmään veteen. Mä pistän mukiin jauhot ja veden, annan olla hetken aikaa sinällään ja sekoitan sen jälkeen. Menee siististi sekaisin. Tai jos on oikein kiire, niin " liiskaan" lusikalla jauhoja mukin reunaa vasten, niin sekoittuu myös saman tien.

Vierailija
4/4 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös tehnyt alusta asti kylmään veteen, kun se sekoittuu niin taivaallisen hyvin, jos peptiditutteliin vertaa. Kyllä on rasittavaa hommaa sen kanssa se veden keitto ja jäähdytys ja aina ihan hiutaleista maitoa, yäk.