almiron peptistä
Meillä vuoden vanha poika on almiron peptillä, ja olen edelleen lämmittänyt maidon. Normaalisti siirrytään tavalliseen maitoon, mutta entäs allerginen lapsi? Annan edelleen maitoa ennen unia ja joskus vielä yölläkin.
Mielestäni almiron jauhe ei liukene kylmemään veteen kovinkaan helposti. Vai otatteko kraanasta lämpimämpää vettä vai miten?
Tulipas epäselvää, toivottavasti saatte tolkkua...
Samalla voisin vielä kysyä kelan korvauksista. Onko niin että kela alkaa maksamaan jotain erityiskorvausta lapselle jolla allergioita vuoden iästä eteenpäin? Meillä pojalla on maito- kananmuna- ja soija-allergia.
Vastauksista kiitollisena,
Maija
Kommentit (4)
Itse sekoitan Almiron pepti -maidon kylmään hanaveteen, ravistan vain nokkamukissa hetken aikaa ja valmista on!
tehnyt Almironin kylmään veteen. Mä pistän mukiin jauhot ja veden, annan olla hetken aikaa sinällään ja sekoitan sen jälkeen. Menee siististi sekaisin. Tai jos on oikein kiire, niin " liiskaan" lusikalla jauhoja mukin reunaa vasten, niin sekoittuu myös saman tien.
Minä olen myös tehnyt alusta asti kylmään veteen, kun se sekoittuu niin taivaallisen hyvin, jos peptiditutteliin vertaa. Kyllä on rasittavaa hommaa sen kanssa se veden keitto ja jäähdytys ja aina ihan hiutaleista maitoa, yäk.
** Vastailen tuonne väliin
Maija78: