Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko alkoholin nauttiminen penkkaripäivänä sallittua silloin, kun itse olit abi?

Vierailija
26.01.2025 |

Meillä juotiin, ei paljoa mutta lähinnä lämmikkeeksi, kun oli niin kylmä pakkanen silloin helmikuussa. T. Abi 94.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin päivän päätteeksi otettiin kuppia, tuskin vielä juurikaan päivän aikana.

Vierailija
2/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun tilaisuuksissa, siis myös lukion, on alkoholin nauttiminen ollut kiellettyä kyllä varmaan aina. Ainakin 80-luvulla oli jo. Ja siellä auton kyydissä ei missään kaatokunnossa voi olla, poliisi poistaa sut, näin ainakin Helsingissä. Nimim: tälläisen tapauksen vierestä seurannut. Mutta eihän siellä nyt vesiselvänä ollut itekkään aikoinaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären tullessa abiksi 2018 ei saanut juoda. Tosin oli eri kaupunki, mutta ehkä ajat on muuttuneet? t.ap

Vierailija
4/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ollut sallittua, joku ehkä naukkaili. Päivän lopuksi menin kiltisti kotiin, on valokuva peikkoasussani omenapuun juurella. Ihastukseni sattui käymään meillä... nauratti, nolotti... siis asuni

Vierailija
5/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saanut juoda, mutta kyllä semmoista pientä salanaukkailua katsottiin läpi sormien. 

Vierailija
6/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulussa ole koskaan ollut luvallista käyttää päihteitä. Toki siellä otettiin perjantaina pohjia jo hyvissä ajoin iltapäivästä yläasteellakin :)

Abi 1991

Vierailija
7/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se virallisesti ollut sallittua, mutta kyllä monet joi. Minäkin, vaikka olin vielä alaikäinen.

Vierailija
8/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -93 kyllä kaikki olivat juoneet ja siemailivat pieniä määriä vessassa. Ei nyt varainaisesti ollut sallittua, mutta selvin päin ei ollut kukaan.

Ihmettelin, että nykyään on kassintarkastukset jne.

Vierailija
9/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun penkkarit oli jo ennen kuin osa palstalaisista oli edes syntyneet eli 80-luvulla. Tietenkin otettiin lämmikkeeksi kuppia. Pakkasta oli muistaakseni ihan reippaasti. Penkkareiden jälkeen mentiin yhdessä ravintolaan jatkamaan.

Vierailija
10/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sallittua mutta todellakin pämpättiin aamusta alkaen mutta kohtuudella. Illalla jatkettiin kotibileissä ja seuraavana päivänä risteilylle, jossa railakas meno jatkui.

Abi92

Vierailija
11/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika monikin ole aivan naamat, oli se sallittua tai ei.

Vierailija
12/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -93 kyllä kaikki olivat juoneet ja siemailivat pieniä määriä vessassa. Ei nyt varainaisesti ollut sallittua, mutta selvin päin ei ollut kukaan.

Nykyään ei saa pitää ollenkaan hauskaa.

Vierailija
13/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään koulussa ei saanut luvan kanssa juoda alkoholia. Tietenkin siellä naukkailtiin luvatta, jotkut aika reippaastikin. Ei se opettajia kiinnosta kunhan ei ala häiriökäytös. Viimeistä päivää ja riekkumajuhla muutenkin. Täysi-ikäisiä kaikki kuitenkin.

Vierailija
14/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen abi vuodelta 1995. Varmaan jotkut joi, en minä eikä tutut.

Vierailija
15/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 1998. Ei se varmaan virallisesti sallittua ollut, mutta ei siihen kyllä millään tavalla puututtu. Vähän ehkä opettajat kuiskaten ohjasivat laittamaan näkyvimmät pullot piiloon, mutta abien kuntoon ei puututtu. Itse olin vähän turhan hyvässä maistissa eikä kukaan mitään sanonut. 

Vierailija
16/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei saa pitää ollenkaan hauskaa.

Hauskanpito ei vaadi päihteitä.

Vierailija
17/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sallittua, piilotettiin limupulloihin.

Abi -90

Vierailija
18/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun alueella kiellettyä, mutta kyllä joillain silti oli taskumatti, toki se avattiin vasta ulko-ohjelman alkaessa. Olutta, siideriä, lonkkua tms ei ollut kellään.

Vierailija
19/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-93

Ei ollut sallittua mutta termarissa oli kaakaon joukossa jotain muutakin kuin sokeria, tietysti 😁

Vierailija
20/37 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itse en osallistunut omiin penkkareihini ollenkaan koska pojat olivat uhkailleet että he heittävät minut alas kuorma-autosta jos tulen paikalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme