MAALImasut lauantaihin!!
Kommentit (28)
Positiiviset:
+ korkeintaan 4 viikkoa vauvan syntymään
+ nyt on viikonloppu
+ en aio nää käydä punnitsemassa vaaalla itseäni, joten tietääkseni painokaan ei siis voi nousta ;)
Aia
Nyt olen niin pahalla tuulella, että en positiivista keksi! Päätä särkee, niskat ja hartiat on jumissa, eikä poika taaskaan suostunut nukkumaan kuutta pitenpään, joten väsyttää! Illalla meni uniaika ohi ja kolmelta tuli uni silmään.
Tänään pitäisi lähteä ostamaan kummilahja, että kaiverrukset kerkee lauantaihin.
Aia, eikös sulla ole oikeus vaatia sektio, jos et uskalla synnyttää alakautta? Minusta kuitenkin sinulla on ihan pätevä syy, jännä että lääkäreiden mielipiteet vaihtelevat noin paljon. Minä en osaa pelätä synnytystä, minulle se mörkö olisi tuo sektio :).
Mies oli sitä mieltä, että vauva vois vielä pysytellä pari kuukautta mahassa! Sitten se meinas, että sunnuntaina olisi hyvä päivä synnyttää, niin ei maanantaina tarvii mennä töihin :). Kovasti tuota taitaa jännittää tuo ristiäisreissu, oli jo miettinyt että jos vedet menee matkalla tms.
Tervetuloa juttuihin mukaan kaikille uusille!
Jotain piti kommentoida, mutta en muista mitä!!
möhkis ja tiitiäinen 37+1
kotona ollaan taas. ja yhtenä kappaleena, valitettavasti.
keskiviikkona kättärille siis mentiin, mutta siellä ne supistukset sitten loppuivat ihan kokonaan. halusivat kuitenkin pitää mut siellä tarkkailtavana pari vuorokautta kun mun verenpaine kohosi ihmeen korkeaksi.
eilen kotiuduin. olisin niin mielelläni kotiutunut vasta nyytin kanssa. mutta minkäs teet, vaavilla on vissiin liian hyvät oltavat.
mulla menee varmaan koko päivä edellisten pinojen lukemiseen, kommentoin niitä siis vasta myöhemmin.
nyt on vähän vaikea keksiä positiivisia asioita, mutta yritetään:
nukuin omassa sängyssä oikein hyvin, kertaakaan yöllä heräämättä vessareissulle
sairaalaelämää tuli nyt kokeiltua, joten synnytysreissulla se ei ole ihan vieras juttu
huonekaveri oli aivan ihana, joten koko käynnistä jäi siinä mielessä hyvä mieli
laskettuun aikaan on tosi vähän päiviä, joten eiköhän tämä jätkä piakkoin ulos suostu tulemaan...
ruusunpiikki 39+4
Aia: Kurjaa, että olet saanut kaksi eri lääkärin mielipidettä ja ihan erilaisia. Pidä oma puolesi, jos pelkäät alatiesynnytystä niin puhu siitä uudelleen. Eihän ne voi ilman sun mielipidettä päättää mitään, vai voiko? Oliko se Möhkis joka sanoi, että pelkäisi enemmän sektiota? Minä olen samoilla linjoilla... Kaksi on tullut maailmaan alateitse ja tämän kolmannen osalta oli jo sektio suunnitelmissa perätilan vuoksi.. kunnes vauva päättikin kääntyä. Joten tässä ollaan :)
Möhkis: Yritä nyt johonkin väliin nukkua, kurjaa on jos lapset valvottaa. Mutta toisaalta jos haluaa sen positiivisen puolen nähdä niin onpahan tottunut valvomaan. Vauva valvottaa kumminkin ;)
Ruusunpiikki: Tervetuloa takaisin nurkille. Odoteltiin jo vauvauutisia mutta taitaa ollakin sisukas pikkuinen =) Mutta maalisvauva sieltä nyt on kumminkin tulossa, hyvä kuukausi! Loppusuora häämöttää, ei tässä enää kauaa mene. Itse kukin odotellaan jo nyyttiä kainaloon.
Zeldatar 39+0 *poksista poks*
Mä olin varma, että ruusunpiikki tulee kertomaan vauvauutisia, taitaa poju tosiaan viihtyä yksiössään!
JOUHI: Sattuiko sulla olemaan polilla mieslääkäri, mulla oli nimittäin hiukka samansuuntainen kokemus maanantaina kun kävin polilla,vauvan koko kontrollissa, lääkäri tuntui olevan ihan vittuuntunut, eikä voinut kohdunsuun tilannetta katsoa.. Ei siinä muuten mitään, mutta olisi kiva tietää lähtötilanne, kun viimeksi aukesin 1,5cm->10cm 1,5 tunnissa!
Tervetuloa ruusunpiikki takas kituuttamaan meijän kanssa! ;)
Möhköfantti: Nainen oli tämä minun lääkäri. Inhottavan ylimielinen tapaus, huono kuva jäi hänestä. Kysillä kyllä löytyy todella hyviä ja ihania lääkäreitä. (olen käynyt nyt vissiin kaikilla muilla paitsi yhdellä tai kahdella) Tämä eilinen lääkäri oli kyllä kaikista inhottavin :( Tai no ei ne muut oo edes koskaan ollu inhottavia, onneks!
+ tänään kaupungille shoppailemaan pitkästä aikaa
+ nukuin yöni normaalisti, eli hyvin
+ uusi viikko poksahti käyntiin tänään
Nyt täytyy lähteä puuron keittoon. Jospa tuo mies ja kaverinikin heräisivät pikkuhiljaa ja päästäisiin lähtemään sinne kaupungille.
Jouhi 36+0 joka miettii isoa vauvaansa ja sen synnytystä
Ai nii ne lussat;
+ on lauhaa
+ lumet tuli katolta eilen illalla eikä viimeyönä tai tänä aamuna
+lähden kohta kaverin kanssa kahville pitkästä aikaa :)
AINULIIlle onnea isosta pojusta :) ja PETRIINALLE kiitokset vauva-arjen valottamisesta..kiva kuulla miten vauvautuneilla sujuu :)
AIA;
Etkö sä voi vaatia kolmatta näkökantaa tuohon synnytysasiaan? Käy ihmeessä vielä jollakulla muulla lääkärillä ja vaadi tutkimaan kunnolla. Kyllä muakin pelottas jos tilanne olis tuo! Ja mun mielestä sä kyllä jollain ilveellä pystyt vaatimaan sen section itselles..en vaan ollenkaan muista että millä perustein sen saatto saada.
RUUSUNPIIKKI;
Uskomatonta..sä olet täällä taas! Mä jo niin odotin niitä vauvauutisia. höh.
( . ) joopasta joo, mä en tosiaan aio synnyttää ikinä, en millään keinoin. Tein eilen vaikka mitä anoppilassa (valvovan silmän alla tietenki) eikä supparin supparia..ei kivutonta, ei kivullista, ei limoja, ei mitään..mä olen toooodella pettynyt. Mutta onpahan Puksulle ruokaa kun on se mullikka lihoina :)
Siis uskomatonta kyllä, mä olin teurastamassa sitä mullikkaa tuntikaupalla (joojoo, raaka ihminen, ei tehnt heikkookaa), sitten lähdin navetalle pesemään pari partta ja juutuin sinne jotenki ja huomasin tekeväni vähän kaikkee muutakin...kotii päin ajellessa tuntu menkkamaista jomoa mut sekin katos jonnekin kun nousin autosta, ajettii muuten fiksuna auto talliin..käytii suihkussa ja kuunneltii kun rysähti - mentii sitte iltapuhteiks lapioimaa se puoltoista metriä korkee ja kolme metriä levee lumivalli pois sen autotallin oven edestä..ihan vähän vaan kenyesti lapioin ja mursin penkkaa et mies sai kolalla lumet pois..siltikään..ei YHTÄÄN supistusta, ei mitään..ei sitte..pysykööt sisällä maailman tappiin asti. Masukin on valunu jo pian polviin asti :('
Lisäks toi koiran tapanen on YHÄ ripulilla. viimeyönä kävi ulkona 4 kertaa..(käynnit onneks vähenee yö yöltä) pakotin sen syömään attapektia ja funtsin et antasko tänää ruokaa ollenkaan kun ei näytä helpottavan..ehkä sitte pelkkiä nappuloita vaan..raivostuttavaa!
Tappert ja Puksu 38+6
Jaksuja koiran kanssa. Tosi ärsyttävää tollainen kestoripuli! Kyllähän se hurtta pärjää päivän ilman ruokaakin, tekee hyvää masullekin kun saa rauhoittua, Mä olen joskus keitellyt mun ripuloivalle koiralle riisiä, sen kun pitäis vähän kovettaa/ rauhoittaa mahaa ja sekaan sitten tehobactia (tai miten se nyt kirjoitetaan)
+ supparit on tulleet takaisin, jippii
+ sain nukuttua kohtuullisen hyvin
+ käly kehui mun laihtuneen (ei oo tullut kun 16kg ;D)
Eilen tosiaan tuli supparit takaisin, mies kun soitteli 20 min välein niin aina supisti, oli ukkeli jo kaupassa, että nytkö pitää lähteä. Ei ne kipeitä suppareita ole, mutta napakoita kuitenkin :) Eikä niillä vielä synnyttämään lähdetä, mutta toivo heräs. Illalla sängyssä vielä vihloi alapäähän, että jos ei kuitenkaan tarvis enää 2½ viikkoa odotella. KYLLÄ VOI PIENESTÄ OLLA ODOTTAVA ILOINEN.
Aia: kurja juttu kun asia kääntyi noin. Pääsetkö enää pelkopolille tai johonkin purkamaan mieltäsi. Jaksuja.
Ruusunpiikki: olis ollut kiva lukea nyyttiuutisia, mutta taitaa asukilla olla liian hyvät oltavat.
Tappi: noinhan mullekin kävi. Ei suppareita vaikka tein lumitöitä ja kaikkee. Jokuhan on sanonut, että parhaiten synnytys lähtee käyntiin, kun maltaa vaan levätä, tiiä häntä.
Papu vai Punkeliko on nukkunut huonosti, jospa pääsisit vaikka päikkäreille.
Jos nyt pesulle ja tytsyn kanssa touhuumaan.
-m- ja Hippu rv39+3
se olikin Möhkis, jonka poika oli herättänyt, jaksuja sinne (koettu on tuokin vaihe, joten tiedän tunteen).
-m-
Hei kaikille!
En ole ehtinyt lueskelemaan palstaa enkä tiedä onkos täällä vauvoja syntynyt muillekin, itse olen nyt siis perjantaina 23.2. syntyneen tyttövauvan onnellinen äiti. Saatiin " pikku prinsessa" pojan kaveriksi. 12 tunnin jälkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon ja tuloksena oli terve tyttö vauva. Pituutta 52 cm, päänympärys 33 cm ja painoa 3885g.
Vauva-arkea tässä taas kovasti elellään ja onnesta hehkutaan =)
Kenties pikku prinsessasta!!
Ai niin ja Ainuliinulle kans onnittelut!!!
Onkohan tonne synnäripuolelle laitettu jo synnytyskertomuksia maaliksille -pino?? Olis kiva päästä lukemaan koettelemuksia (minäkö utelias).
-m-
Pikkuprinsessa syntyi ekana? virallisena maaliskuisena tai en ole pinoja ehtinyt lukea vielä torstai aamuna puoli viideltä. Pituutta 52 cm ja painoa 3900 g eli ei tullu sitä jättiläistä kuten povattiin ja synnytys oli tosi helppo ja nopea. Lisää kuulumisia kun ehdin, tsemppiä muille! Ai niin ja viikkoja oli kasassa 39+4 kun tuli lähtö.
tanja-77 & prinsessa 2pv
Nythän näitä vauvauutisia tippuu kun sieniä sateella :) HIENOA!! Antaa vähän toivoa siitäkin että joskus se Puksukin ulos tahtos. Onnea vaan kaikille vauvautuneille :)
Saakutin aurakuski päätti sitte käydä auraamassa tiet ja auras tohon hitonmoisen vallin lunta, siis tohon liittymän kohdalle..hemmetti, kai se olis mentävä mättämää pois siitä enneku päättää alkaa pakastaa ja sit se on siinä ja pysyy.
Jos sitte ihan pieniä lapiollisia vaan..toivoen että naapuri näkee ja tulee jeesaamaa..paitsi et ne on niin ääliöitä ettei tule vaik näkiskin. Ulko-ovelle tulevan polun kohdallakin on vaan julmettu valli lunta...voi kämmi.
VANHOISTA VAATTEISTA/HARSOISTA YMS;
Siis anoppi on kolunnu vanhan aitan läpi ja löytäny hirmusesti iänikuisen vanhoja harsoja ja vaatteita. Ne on ollu siellä isoissa pahvilaatikoissa about 15 vuotta..jos ne pesee tooooosi kuumassa ja pariin kertaan ni voikohan niitä huoletta käyttää? Just laitoin ummehtuneelle tuoksahtavat harsot pesukoneeseen kera kloriten, ja aion pestä ne sen jälkeen vielä 90asteen pesussa pesuaineella ja vaikka vielä toiseenki kertaan..eikai niissä mikään pöpö sitte enää voi elää? Ovat kuitenkin olleet sateensuojassa kuivassa koko ajan.
Vaatteista aion valkata ehjiä ja sellasia mitä voi kuumassa pestä..kai nekin olis ok?
Tappi..lähtee vähän tekemään lumitöitä.
... Kenties ja Tanja-77 tyttövauvojen johdosta!! Ja kaikille muillekin vauvansa saaneille onnea. :)
Mulla on joku tauti päällä, yskittää ja eilen illalla oli vähän kuumetta, otin panadolin yöksi että sain nukuttua, paikkoja särki niin kovasti. Yskiminen ei todellakaan ole mitään herkkua tämän vatsan kanssa. Toivottavasti ehdin parantua ennen kuin vauva syntyy... en ole koko raskausaikana ollut kipeenä niin nyt sitten tietysti viime metreillä pitää saada joku tauti, ärsyttävää.
Odottelen tässä että mies tulee kotiin ja sit pitäis lähtee kaupoille, kaapit ammottaa tyhjyyttään ja niitä itkuhälyttimiäkin pitäis kattoo jostain. Sit mennään mun vanhemmille illaks.
Ei nyt oikein juttu luista enkä muista mitä teille muille kuului, pää taitaa olla hiukan kuumeinen....
Despelote, rv 37+6
Kenties ja Tanja: Onnea pikkuisista nyyteistä ja ihanaa vauva-aikaa koko perheille! Me muut tullaan perässä kunhan tässä ennätetään :)
masuli68: Minulla oli eilen iltapäivästä yöhön kipeitä supistuksia, katsoin oikein kelloakin ja n. 40 minuutin välein niitä tupsahteli. Mies oli jo ihan hermona ja sanoi, että yöllä tulee lähtö. Minä totesin, että älä nyt touhota, tämä menee yli niin kuin aikaisemmatkin. Ja tässä ollaan, pari napakkaa supistusta on tänään tullut eikä muuta joten tuskinpa tämä nyt tähän hätään syntyy :)
Tappert: On se hyvä, että sinulla on nyt lihaa valmiina. Tiedä minkälainen syöjä sieltä maailmaan putkahtaa =) hih. Onhan siitä yhdessä mullikassa vähäksi aikaa järsimistä ;) Ehkä siinä voi puksua joku auttaa??
Näitä vauvoja alkaa nyt putkahdella maailmaan mutta tämähän on meidän kuukausi joten antaa tulla siskot! Uutisia odotellaan, minäkin tulen vauhkoksi jos en pääse koneelle katsomaan mitä on tapahtunut. Miten sitä sitten synnärillä voi olla levollisin mielin kun täällähän voi joku vaikka synnyttää?
Mies lähti lasten kanssa hiihtämään ja minut jätettiin armollisesti kotiin. Tein päivällä appelsiinikääretortun josta tuli ältsin hyvää ja sitä tässä nyt mussutan ihan hyvällä omallatunnolla. Suklaapohja ja täytteenä appelsiinituorejuustoa, appelsiinipaloja ja kermavaahtoa. Aaaa-h mikä nautinto :)
Illalla saunotaan ja KOVASTI ja sen päälle sitten miehen kanssa vähän ässäillään, katsotaan nyt saadaanko mitää aikaiseksi. Muuta kuin entistä kipeämmät liitokset...
Z
Tanja-77: onnea pikkuisen johdosta!!
Tappi heiluu sitten varovasti sen lapion kanssa, ettei tarvi piipaat vilkkuen lähteä synnärille.
Z: kyllähän täälläkin ollan henkisesti valmistauduttu siihen 42+1, mutta esikoisesta ei ollut suppareita ennenkun synnytys alkoi ja kuopuksestakin ne loppui rv38 kun seinään ja taasen synnytyksessä palasivat. Siks vaan hehkuttelen, kun napakat supparit palanneet takaisin. Ilohan se on jostain revittävä.
Mulla iski hirvee makeen nälkä, ei oo yleensä tällasta. Kaikki uppois mitä kaapista löytyy. Täytyy varmaan noita mansikoita popsia ja juoda taas jäävettä.
-m-
Zelda:
Suus nyt heti kiinni moisista herkuista! Mä en yleensä ole hirveesti makeen perään, mutta mulla on menossa appelsiinikausi ja arvaa herahtiko vesi kielelle kun ajattelin suklaan ja appelsiinin yhdistelmää? Niin että nyt ihan hiljaa siellä (tai mä joudun potkii ukon kauppareissulle :) Mulla on muitakin noita kausia; ananas, persikka, omena jne. Kukin vuorotellen ja ihan ilman raskaana olemistakin.
Tappi:
Eiköhän pöpöt moisessa kuole. Kai ne on ihan ok, jos ei oo homeessa. Ja homeenkin kai saa pois jotenkin. Vielä kun silität harsot, niin ei takuulla liiku mikään elävä noissa harsoissa ennen Puksua. Näin mä uskon. Valaiskaa muut jos paremmin tiedätte.
Käytiin taas huonekalukaupoissa kiertelemässä. Uudet sohvat pitäs saada, viimeistään sit uuteen kotiin. Hyvä vähän käydä katselemassa, että mikä miellyttää. Vaihtoehtoja on ihan kauheesti (varsinkin jos olis vielä määrätön määrä rahaa laittaa niihin). Sit olin pojan kanssa ulkona. Olikin mielissään suojakelistä, me molemmat.
Ihanaa, naapuriin on tulossa vauva. Tosin vasta kesällä, joten me ei keretä sitä näkemään, ellei synny hirveesti etuajassa. Toiset naapurit herätti meidän iloisesti 1 aikaan yöllä (vaihteeksi) hirveeseen tappeluun. Helvetti! Toi meno on jatkunut kuukauden verran joka viikonloppu ja jopa viikolla riitely kuuluu meille ennen klo:7 aamulla. Lisää kaljaa näyttivät kantavan, eli ensi yönä taas kuunnellaan mikä on riidan aihe tällä kertaa. Valistus vuokrayhtiölle lähtee het maanantaina. Ei tätä joka viikonloppu jaksa. Varsinkin sitten kun vauva syntyy ja valvottaa öitä ja ääliöt naapurit vielä valvottaa senkin lisäksi. Saattaa tämä mamma mennä napauttamaan naapuria vasaralla otsaan, kun tarpeeksi valvon.
Ihan kun meiltä ei ikinä meteliä kuuluisi. Kissa tappelee koiran kanssa, minä huudan niille, komennan poikaa milloin mistäkin eri volyymeillä, poika paiskoo tavaroita ja kolistelee, mies juoksee ympyrää kera pojan ja elukoiden jne. Eikä riidoiltakaan voi aina välttyä. Mutta me ei metelöidäkään enää illalla, eikä varsinkaan yöaikaan.
Kai se on keitettävä kahvia ja yritettävä olla miettimättä zeldan appelsiiniherkkuja....
rimma 38+3
Teillekin ihanaa vauva-arkea ja luonnollisesti kaikille muillekin vauvan saaneille!
Meillä vauva kasvaa ja voi hyvin.Nyt alkanut jo olemaan huomattavasti enemmän hereillä kuin kuluneella viikolla.Sisarukset saavat hoitaa tyttöä nyt oikein olan takaa, tosin äidin täytyy olla koko ajan reservissä, sillä varsinkin 2v antaa ajoittain turhankin paljon, ei niin hellää hoitoa...
Mutta nyt tilanne päällä, täytynee mennä, jotta vauva ei aivan hermostu juuri tuohon kaksivuotiaaseen...
uupu+lapsoset joista nuorin 10pvää
Sektio suunnitelmat vaihtuivat kohdallani alatiesynnytykseen ja en tiedä mitä ajatellla. Toinen lääkäri oli ehdottomasti leikkauksen puolesta (mulla ahtautta ilmeisesti lantiossa) ja toinen oli sitä mieltä ( se ken päätöksen teki) että kyllä se sieltä tulee.
Esikoisen synnytys päättyi kiireelliseen leikkaukseen, kun " se ei sieltä tullutkaan" . Joten nyt kyllä rupesi synnytys pelottamaan todenteolla!!
Miten teillä muilla? Tuntuu että muut vaan odottaa innolla vauvan syntymää ja mä mietin miten tän jutun vois peruuttaa..............
Aia ja esikoinen2,5 v + rv 38+