Onko sulla yli 60-vuotias, ehtinyt ystäviä jo kuolla?
Kommentit (17)
Voi kuule, on. Minulta kuoli kaksi hyvää naisystävää parin vuoden välein, sitten kuoli hyvä miesystävä, siskoni kuoli viime tammikuussa. Tuntuu, että ei paljon jälelle jää enää.
Tiivis opiskelu- ja työyhteisöelämä on merkinnyt kuolemia ystävä/kaveripiirissä jo nuoruudessa ja pitkin vuosikymmeniä. Ei ole mikään vasta myöhäiskeski-iän mukanaan tuoma ilmiö, tuskinpa monelle muullekaan.
On, jo kouluaikoina kuoli koulukavereita ja mitä enemmän ikää tulee tahti vain kiihtyy. Viime vuonna joka kuukausi joutui ostamaan vähintään yhden adressin hautajaisiin. Nyt on tammikuussa mennyt jo 3. Ystäväpiiri alkaa olla jo aika suppea.
Mä oon 42v ja on jo kolme ystävää kuollut. Kaikki syöpään, eka 20 vuotta sitten.
Juu on, yksi oli vain 56 kun kuoli eturauhassyöpään, toinen vain 47 kuoli haimasyöpään, yksi kuoli noin viiskymppisenä todella aggressiviseen alkoholismin aiheuttamaan maksakirroosiin (vaikka oli mormoni), yhden kuolinsyytä en tiedä mutta oli 58. Nämä kaikki siis monta vuotta nuorempia kuin minä nyt.
Kun sain kuulla näistä niin oli tosi järkyttynyt olo. Ajattelen joskus heitä ja heidän omaisiaan.
Ei ole, ihme kyllä! Kauhulla odotan päivää kun porukka alkaa kaatumaan
Kuule on, jo sieltä 1960- luvulta alkaen. Ei liene mitenkään ihmeellistä, joten miksi moinen kysymyksen asettelu?
Niitä meni muutama jo ennen 30 v päiviä.
Vierailija kirjoitti:
On. Exiä 😂
Kas kumma, kun muita ei naurata!
Parhaimmat kaverit kuolleet jo aikaa.
Olen 55-vuotias. Monta ikätoveria on jo kuollut, kaikki syöpään.
Voi voi, kavereita kuoli jo yläasteella ollessa.
Laaja ystävä/kaveri/tuttavapiiri. Itsemurhia joku viisi, päihteisiin toinen mokoma tai tuplat, ei noita jaksa laskea. Tapaturmaisesti muutamia. Sairauksiin aina silloin tällöin joku. Ikää 52.
Olen 55 v ja on jo muutama samaa ikäluokkaa olevaa ystävä kuollut. Syöpä vei kaksi, alkoholismi kaksi....ja kolmas juomari tuskin eläkeikään elää.