Kaukaisin maa minne olet matkustanut?
Minne matkustit ja aiotko palata kohteeseen uudestaan?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi Seelanti minullakin. Voisin hyvin mennä uudestaan, mutta ei ole kuitenkaan prioriteettilistan kärjessä.
Myönnätkö matkustaneesi sinne hobittien takia?
Sveitsi oli Tolkienin alkuperäinen innoittaja. Alpit näyttävät erilaiselta kuin ne Uuden Seelannin kulottuneet kukkulat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi Seelanti minullakin. Voisin hyvin mennä uudestaan, mutta ei ole kuitenkaan prioriteettilistan kärjessä.
Myönnätkö matkustaneesi sinne hobittien takia?
Sveitsi oli Tolkienin alkuperäinen innoittaja. Alpit näyttävät erilaiselta kuin ne Uuden Seelannin kulottuneet kukkulat.
Suomen kieli inspiroi Tolkienia.
perä - Seinäjoella piipahdin kerran enkä toiste ole menossa.
Vierailija kirjoitti:
Usa.
Missä siellä olet matkustellut? Usa on iso maa.
USA:n Georgia.
Toivekohteeni on Uusi-Seelanti. En todennäköisesti jaksa enää sinne asti, olen 75v.
Kyllä se Australia on. Olin suurimmaksi osaksi Sydneyssä, mutta kävin myös Melbournessa, pienellä paikkakunnalla sen lähistöllä (en nyt muista nimeä, mutta eräs vaihtarimme on sieltä kotoisin) sekä sieltä vielä manner-Australian eteläisimmässä kärjessä. Menisin mielelläni uudestaan. Olin tuolloinkin sukuloimassa, mutta nyt sukulaiseni asuvat Canberrssa. Sinne menisin, mutta Queenslandissa kävisin myös mieluusti. Ja kun perheeni varmasti lähtisi mukaan, niin varmasti he haluaisivat käydä myös Sydneyssä.
Faro, Albufeira, Monchique. Joka tapauksessa Portugalin eteläosat.
En sulkisi pois mahdollisuutta Portugalin-vierailusta uudelleen, mutta tällä kertaa pääkaupunki Lissaboniin.
Lentojen keston perusteella, Australia.
En tiedä, Singapore, Tokio tai San Francisco, vai Vancouver, mikä lie on kaun paikka en tiedä.
Muihin voisin vielä matkustaa, mutta USAaan en enää lähde, ei Trumpin tms takia, vaan viimeksi kun kävin USAssa, se oli 11 kerta hyvästelin sen maan mielessäni, etten ikinä enää sinne matkusta. Kanadaan, Japaniin tai Singaporeen voisin yhä lähteä.
Panama.
Voisin mennä jos ylimääräistä rahaa ja aikaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Brasilia. Voisin mennä uudelleenkin.
Mä kans. Rio on tosi mukava paikka. Ihania mimmejä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Amerikan Yhdysvallat. Vanhemmat veivät aikoinaan, itseäni ei ole matkustelu kiinnostanut ollenkaan.
Eihän Yhdysvallat ole kaukana, vaan lähestulkoon Suomen rajanaapuri.
Hollanti. Sen lisäksi olen elämäni aikana käynyt vain Saksassa, Ruotsissa ja Norjassa. En mene uudestaan, matkailun pitää loppua ilmastosyistä.
Jaa, pitäisi mitata kartasta kilometrit ja katsoa mikä on kauimpana. Se on varmaankin joko Martinique Karibialla tai Seychellit. Etelä-Kiina lienee noita lähempänä.
Martiniquelle en menisi uudestaan, mutta naapurisaarelle Dominicalle (eri asia kuin Dominikaaninen Tasavalta) kyllä voisin mennä mieluusti uudestaan. Seychelleillä olen jo kaksi kertaa käynyt. Vaihtelu virkistää, joten ehkä en kolmatta kertaa mene, vaikka onkin upea paikka.
Nykyisin kyllä matkailen enemmän maata pitkin. Viimeksi olen lentänyt vuonna 2022, sitä edellinen oli 2019. Ennen tuota useamman kerran vuodessa. Jossain tropiikissa olisi kyllä kiva käydä taas ja se on maata pitkin hieman hankalaa
Uusi Seelanti. Voisin mennä uudestaan, mutta todennäköisesti en mene.
Australia, Tasmania. Kaksi pidempää kertaa oleillut siellä. En enää, liian kaukana