Voiko S-pankkiin avata enemmän kuin yhden määräaikaistilejä?
Onko tässä jotain ongelmaa, jos avaa vaikka kaksi määräaikaistiliä samaan pankkiin?
Kommentit (6)
Avasin jo yhden tilin ja talletusaika on kolme vuotta. Nyt käyttötilillä on rahaa, jonka haluaisin laittaa kasvamaan myös korkoa vuodeksi. Mietin siis sitä, onko tässä jotain ongelmaa verotuksen tai jonkun muun suhteen. Olen hyvin "kokematon" näissä jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Avasin jo yhden tilin ja talletusaika on kolme vuotta. Nyt käyttötilillä on rahaa, jonka haluaisin laittaa kasvamaan myös korkoa vuodeksi. Mietin siis sitä, onko tässä jotain ongelmaa verotuksen tai jonkun muun suhteen. Olen hyvin "kokematon" näissä jutuissa.
Talketat sille olemassa olevalle tilille lisää.
Ja lue ne tilin sopimusehdot, sieltähän se selviää montako maksutonta nostoa on vuodessa tai mitä nmaksaa, jos nostaa rahaa kesken sopimuskauden.
Toinen vaihtoehto on pistää rahaa johonkin sijoitusrahastoon. Sieltä voit myydä osuuksia pois aina kun tarvit rahaa. Tai sijoittaa lisää, jos on ylimääräistä. Valkkaa joku amerikkarahasto tai muu. Suomi rahastot tuottaa surkeasti. Rahastoilla on riskitaso. Valkkaa sellainen taso joka ei vie yöuniasi.
Vaimolla menee S-bonukset kuukausittain johonkin S-pankin rahastoon. Näkyy sekin tuottaneen enemmän kuin korkeakorkoiset määräaikaistilit. Ihan sievoinen summa kertynyt kymmenessä vuodessa.
S-Pankin normi säästötililtäkin saa hyvin korkoa ja niitä voi avata miten paljon vain haluaakaan. Voi nostaa ja laittaa rahaa ihan omaan tahtiin.
Miksei saa? Tietenkin saa! Itselläkin useampi eri ajankohtana avattu määräaikaistili ja juuri s-pankissa.
Onko noissa määräaikaistileissä mitään järkeä kun joistain rshastoista saa moninkertaisen tuoton? Viime vuonnakin 20% pinnassa ja jopa yli. Noissa joita minulla on. Parempiakin löytynee kun ottaa enemmän riskiä.
Voit avata ihan niin monta kuin tarvitset. Ihmettelen vain että miksi.