Mitä kun työkaveri OIKEASTI ketuttaa??
Oon ollut yli 20 vuotta työelämässä. Eri työtehtävissä ja työskennellyt ~sadan ihmisen kanssa. Koskaan ei ole ollut samanlaista ongelmaa kun on nyt yhden ihmisen kanssa.
Pieni firma, jossa meitä on noin 10 henkilöä. Tämä yksi ihminen vaan ketuttaa oikeasti! Hän ei ymmärrä mitään, eikä ota oppeja vastaan, sählää ja säätää. Olemme kaikki olleet paikassa alle 3 vuotta, eli olemme kaikki yhtä "uusia". Tämä yksi ihminen vaan saa mut jokapäivä pahalle tuulelle. Ei yritä oppia mitään ja vetoaa milloin huonoon muistiin tai avuttomuuteensa. Milloin ei kuulemma näe kunnolla tai ei osaa. Ja siis pomon mielestä tämä henkilö on sopiva työhön. Ollaan kaikki käyty työhöntulotarkastukset.
Mietin välillä, että lähdenkö oikeasti pois työpaikasta. En haluaisi, koska pidän työstäni ja työpaikasta! En vaan jaksa tällaista ihmistä joka on oikeasti taakka ja rasite muiden työnteolle.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Menneellä viikolla sain käsivamman, kun kävin auttamassa ko. työkaveria. Hän oli jälleen kerran saanut yksinkertaisen koneen aivan solmuun. Seisoo tumput suorana vaikka asia on hänelle kerrottu satoja kertoja. Myös työnantajan taholta.
Yritin samalla neuvoa koneen oikeaa käyttöä mutta sain vastaukseksi vain kettuilua.
Mä olen oikeasti niin kypsä tähän ihmiseen.
AP
No mitä menet sitten auttamaan? Ei ole sinun hommasi! Jos kaikki aina auttaa sitä sählääjää, ja hoitaa sen hommat, ei pomolle koskaan tule näkyväksi että se on oikeasti ongelma.
Meillä pomo kehuu tuommoista sähläävää työntekijää tosi hyväksi tekijäksi.
Muutenkin on kiire ja paljon työtä, ja sitten kaikkien aika menee tuon sählän auttamiseen ja hänen virheiden korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sun siis jatkuvasti korjailla hänen virheitään tai olla auttamassa häntä?
Minun tai kuka vuorossa sattuu lähimpänä olemaan :( Kaikkien työt kun sitten seisovat.
Eikä työssä nyt ehkä minuuteista ole kysymys, vaikka seisoisivatkin. Mutta kuinka joku voi olla niin saamaton, ja sellaista työnantaja katsoo??
AP
Tykkään tosi paljon kettukarkeista
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna jonkun muun neuvoa ja auttaa häntä. Sopikaa kuka sen tekee tai ketkä. Jätä hänet rauhaan. Ehkä ahdistuu jos ei osaa. Yritä pysyä kauempana ja omissa tehtävissä. Pomon ongelma.
Näin päätin jo viime viikolla. Jätän hänet rauhaan ja annan pomon ongelmaksi. Meillä on onneksi mahdollisuus työskennellä eri pisteillä päivän aikana, vaikka olemmekin ns. samassa tilassa.
Mulla on korkea työmoraali sekä halu auttaa! Siksi ketuttaa katsoa tällaista ihmistä, joka ei sitten selviydy omista hommista. Muiden työt seisoo kun häntä pitää olla auttamassa ja kun käy ystävällisesti auttamassa, saa vain naamailua takaisin päin.
Mutta kiitos sinulle <3 Tämä viestisi kannusti minua ihan oikeasti!
AP
Kohta kaksi kautta talossa ollut vetoaa ihan naurettaviin asioihin! mm. viime viikolla kuultua kun olin hänen "parina"; Oli hiljaisempi hetki vuorossa ja meidän piti panostaa tiettyyn asiaan. Tämä ihminen toteaa minulle aivan suoraan, että ei ehkä pysty, koska hänen silmänsä eivät ole vielä tottuneet siihen! Samaa työtä tehty joka päivä jo pari vuotta!?
Tällaisten ihmisten kanssa pitäisi tehdä töitä, eikä saisi vituttaa.
AP
Meillä on hiekottajia töissä. Puhuvat pahaa jostakin, vaikka ei olisi mitään syytä siihen.