Raitistuneet alkoholistit. Kauan olet ollut raitis?
Ensi viikolla sitten avohoitoon. Kaikki pelottaa mutta juoda en enää uskalla. On kuitenkin melkein absurdi ajatus että pystynkö olemaan juomatta mutta en halua mitään muuta kuin raitistua.
Kertoisitteko tarinoita omasta raitistumisesta? Kauan joit, minkä ikäisenä aloitit ja lopetit sekä oletko retkahtanut sen jälkeen kun päätit raitistua?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset kokeilut varmaankin Pihlajanmarjaviinillä 16 vuotiaana, kun mentiin bändejä katsomaan maakunnan ykkös keikkapaikalle. Alkoholi antoi uskomattoman, euforisen tunteen. Opiskeluaikoina olin se, jolle maistui eniten. Näin varmaan myös työpiireissä. Työhön liittyi matkustamista, niin tuli sitten viikollakin joitakin kaljoja otettua. Ja viikonloppuisin sitten lisää. Tästä kehittyi hiljalleen alkoholismi ja viikonlopun annos rupesi olemaan pari kolmen vartin pulloa Jallua ja kaljat päälle. Yritin omin avuin päästä irti usein, sinnittelin puolikin vuotta ilman ja sitten repsahdus toi lisää kierroksia. Minun pohjani oli uskomaton neljän päivän putki n 50 vuotiaana. Määrät oli suuria ja olo hirvittävä. Otin yhteyttä, selvittyäni johonkin kuntoon, A-klinikkaan, joka ehdotti avo Minnesota-hoitoa. Oli paras kurssi ikinä. Tämä tapahtui v. 2014. Sen jälkeen ei tippaakaan. Elämä on ollut ihan parasta. Suosittelen! Mainittakoon, että kaiken tämän
Upeaa, onnittelut uudesta elämästäsi. :)
Ensimmäiset kokeilut varmaankin Pihlajanmarjaviinillä 16 vuotiaana, kun mentiin bändejä katsomaan maakunnan ykkös keikkapaikalle. Alkoholi antoi uskomattoman, euforisen tunteen. Opiskeluaikoina olin se, jolle maistui eniten. Näin varmaan myös työpiireissä. Työhön liittyi matkustamista, niin tuli sitten viikollakin joitakin kaljoja otettua. Ja viikonloppuisin sitten lisää. Tästä kehittyi hiljalleen alkoholismi ja viikonlopun annos rupesi olemaan pari kolmen vartin pulloa Jallua ja kaljat päälle. Yritin omin avuin päästä irti usein, sinnittelin puolikin vuotta ilman ja sitten repsahdus toi lisää kierroksia. Minun pohjani oli uskomaton neljän päivän putki n 50 vuotiaana. Määrät oli suuria ja olo hirvittävä. Otin yhteyttä, selvittyäni johonkin kuntoon, A-klinikkaan, joka ehdotti avo Minnesota-hoitoa. Oli paras kurssi ikinä. Tämä tapahtui v. 2014. Sen jälkeen ei tippaakaan. Elämä on ollut ihan parasta. Suosittelen! Mainittakoon, että kaiken tämän ohessa minulla on ollut mahtava nyt 43 vuotta kestänyt parisuhde, lapset kasvaneet selväpäisiksi aikuisiksi, olen luonut hienon työuran ja omaisuuttakin on päässyt kertymään. Mutta tämä uusi elämä on ollut uskomattoman hienoa! Eikä ole tarvinnut ponnistella juomattomuuden eteen juurikin tuon takia.