Olin tuetulla lomalla ja muut osallistujat haukkuivat hotellin ruokaa
Olin viime viikolla tuetulla lomalla eräässä kylpylähotellissa. Tuettu loma tarkoittaa siis sitä, että lomajärjestöt myöntävät 5vrk täysihoitolomia kylpylöihin sosiaalisin, taloudellisi ja terveydellisin perustein. Eli sinne pääsee lähinnä vähävaraiset. Loma sisältää aamiaisen, lounasbuffan ja päivällisbuffan ja koko loman hinta 125€ ja se sisältää kaiken. Jotekin itseäni huvitti, kun siellä moni osallistuja moitti hotellin ravintolan ruokaa sanoen, että "se on ala-arvoista" ja että "ABC:llakin saa parempaa ruokaa". Luulisi, että vähävaraiset olisivat tyytyväisiä kun pääsevät nauttimaan valmiista pöydästä, kun nykypäivänä moni tiukilla ja joutuu säästämään ruuastakin, kun ruoka on niin hiton kallista nykypäivänä. Minun mielestäni siellä oli ihan hyvä kotiruoka ja itse olin tyytyväinen.
Sittenminua myös huvitti, kun siellä oli eräs 5-kymppinen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen, joka kertoi kuuluvansa Vasemmistoliittoon ja olevansa sosialisti, niin hän ravasi yhtenään röökillä. Sitten kyhtenä iltana vietettiin aikaa porukassa, niin hän osti 50€:lla alkoholijuomia. Ei hän edes keskituloisella ihmisellä ole varaa käyttää yhdessä illassa 50€ alkoholiin, niin miten sitten pienituloisella on varaa röökiin ja alkoholiin?
Kommentit (34)
Ei ehkä liity aiheeseen, mutta ajatus lomasta jossain kämähotellissa Jumalan selän takana on aina tuntunut kummalliselta, kotonakin on kivempaa. Äitini niitä oli aina suosittelemassa, kun oltiin ns. köyhiä. Outo ajatus, että valittaminenkin olisi siellä kielletty.
Itse olen keskituloinen (vajaa 4k jää käteen) ja silloin harvoin kun viihteelle lähden niin ei kyllä 500e välttämättä riitä. Pitää syödä hyvin, suhailla taksilla paikasta toiseen, shotti-prikkoja yms ja kaikki runsaan tipin kera. Niin harvoin eli muutaman kerran vuoteen pääsee vähän päästelee höyryjä niin ei kyllä jaksa kököttää jossain räkälässä halvimman tuopin ääressä.
Menitkö ap sitten ruokajonoon, jossa taas haukuttiin ruokaa?
Ei ole varaa omavastuuseen. Eikä matkoihin.
Muuten hakisin.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri sai miesystävänsä kanssa tuetun loman Yyteriin johonkin kylpylään. Sitten h-hetkellä ei huvittanutkaan lähteä, joten loma jäi käyttämättä. Ärsyttää, kun meillä kolmen lapsen perheellä ei ole koskaan varaa matkustaa mihinkään ja sitten tuollaiset tukien kanssa keplottelijat saa ilmaisia lomia, joita eivät sitten viitsi edes käyttää.
Ne ei ole ilmaisia lomia. Viikko maksaa reilun satasen hengeltä ja matkakulut päälle. Kotona kaksi ihmistä normaalein ruokakuluin pärjää vähemmällä rahalla. Ja sinne haetaan, ja pääsee jos tulee valituksi. Ensikertalaiset etusijalla.
Illassa 50e alkoholijuomiin? Yksi drinkki on vähintään 12e, niin sehän olisi 4 juomaa. Ja sinusta keskituloisellakaan ei ole siihen varaa?!
Vierailija kirjoitti:
Menitkö ap sitten ruokajonoon, jossa taas haukuttiin ruokaa?
Kyllä. Etenkin vasemmistoliittolaisiksi esittäytyneet haukkuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan käsittämätöntä edes ajatus "tuetuista lomista". En ole lomaillut useampaan vuoteen, ei ole varaa. Ei tulisi MIELEENIKÄÄN, että kenenkään muun pitäisi kustantaa minulle lomailua tai minkäänlaista tuettua lomaa. Käsittämätön ajatuskin.
Mitä nariset, sulla on OIKEUS niihin lomiin, kuten muillakin!
JOS maksat liiton maksuja, niistä osa ohjataan lomiin, jne maatalous jutuistakin menee osa...Käytätä jotain palvelua, niistäkin...Saat omia rahojasi takaisin!
Onko kuntoutuslomatkin sitte pannassa, niihinkin saa, ja sopeutumisvalmennuksiin kanssa.
Otappa ja sivistä itseäsi!
Ilmeisesti et todella ymmärrä lukemaasi? Siis ihan oikeasti pointti meni noin heittämällä ohi? Nuo tuetut lomat ovat moraalittomia ja vastenmielisiä. En todellakaan sellaiselle hae, vaan lomailen ihan omalla rahalla sitten, kun siihen on varaa. Aikuinen ihminen ei ymmärrä, että suu säkkiä myöten. Häpeä.
MakselePa sinä vaan sen liittosi maksuja ja opettelePa ymmärtämään äidinkieltäsi.
Onko niillä joku nimikyltti, jossa lukee "tuettu lomalainen"? Syövätkö he niitä muruja, joita maksavien asiakkaiden pöydiltä putoaa, vaan ottavatko ihan itse? Ensiksi mainittu vaihtoehto selittäisi aloituksessa mainitun valittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan käsittämätöntä edes ajatus "tuetuista lomista". En ole lomaillut useampaan vuoteen, ei ole varaa. Ei tulisi MIELEENIKÄÄN, että kenenkään muun pitäisi kustantaa minulle lomailua tai minkäänlaista tuettua lomaa. Käsittämätön ajatuskin.
Mitä nariset, sulla on OIKEUS niihin lomiin, kuten muillakin!
JOS maksat liiton maksuja, niistä osa ohjataan lomiin, jne maatalous jutuistakin menee osa...Käytätä jotain palvelua, niistäkin...Saat omia rahojasi takaisin!
Onko kuntoutuslomatkin sitte pannassa, niihinkin saa, ja sopeutumisvalmennuksiin kanssa.
Otappa ja sivistä itseäsi!
Ilmeisesti et todella ymmärrä lukemaasi? Siis ihan oikeasti pointti meni noin heittämällä ohi? Nuo tuetut lomat ovat moraalittomia ja vastenmielisiä. En todellakaan sellaiselle hae, vaan lomailen iha
Kovin katkeralta kuulostat.
Olimme lasten kanssa kylpylässä ihan omalla rahalla ja ihmettelin kun päivällä joimme siiderit ennen kylpylään menoa ja tarjoilija oli kuin paskan niellyt ja kiukkuisen näköinen. Vähän myöhemmin tajusin että täällähän on myös lapsiperheitä tuetulla lomalla. Tarjoilija luuli varmaan että nyt ryypätään vähät rahat. Ja köyhä vissiin ei saa lomallakaan juoda 1 siideriä.
"Kovin katkeralta kuulostat."
Sinä taas et kuulosta kolmen sanan perusteella yhtään miltään.
Tunnetila, jota hait, on turhautunut: Kommentoija ei ymmärrä selvällä suomen kielellä kirjoitettua viestiä.
Niin luuli hotellin kokki, että vähävaraiset tyytyvät huonompaan ruokaan.
Surkein sapuska, mitä olen koskaan syönyt missään laitos- tai ravintolaruokailussa, oli eräässä Saariselän isossa hotellissa. Syömässä oli vain naisia. Tarjolla oli hajutonta, väritöntä ja mautonta tonnikalapastaa. Niin kuin tässä ei olisi ollut tarpeeksi, se ei ollut edes lämmintä vaan haaleaa.
Vaikutat olevan loman tarpeessa. Niin käy, kun ei ole ollut moneen vuoteen varaa pitää lomaa. Hae tuettua lomaa, siihen on olemassa kriteerit ja jos täytät ne, pääset lepuuttamaan hermoja. Tuolla menolla uuvutat itsesi ja siitä ei ole hyötyä sinulle eikä yhteiskunnalle. Loppuunpalaminen tulee kalliiksi!