Olen akateeminen asiantuntija. Työelämässä, mutta laiskotellut koko viikon
Etä"töissä" siis. En vain ole saanut itsenäni niskasta tällä viikolla. Mites muilla?
Kommentit (40)
Sama. Kukaan ei ole kovin kiinnostunut vaikken tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on syynä motivaation puutteeseen? Itse haen uutta työpaikkaa. Tietysti kiitollinen, että palkka juoksee, vaikken arvostusta saakaan. Nyt kun on huonot ajat työmarkkinoilla.
Ap
Joo akateemisille kanssa potkut ja kaikille etätyöläisille ja kaikille julkisella sektorilla työskentelevälle. Siinä nyt ihan aluksi. POTKUUUUUT!!!
Ihan oikein. Jos sua ei kerran arvosteta, niin laiskottelu on sopiva vastaus siihen.
Vierailija kirjoitti:
Joo akateemisille kanssa potkut ja kaikille etätyöläisille ja kaikille julkisella sektorilla työskentelevälle. Siinä nyt ihan aluksi. POTKUUUUUT!!!
Miksi potkut? Kuten kerroin, tekisin kyllä työtä, jos olisi joku akuutti keissi päällä. Erityisesti puurtaisin, jos pääsisin tekemään sellaisia töitä, jotka hyvin osaan, mutta kun en saa niitä tehdä. Haluavat kai pitää mut pienenä ja hiljaisena.
Ap
Työelämä on kummallista, puhutaan tehostamisesta, tuottavuudesta yms mutta silti on mahdollista olla tekemättä mitään eikä ketään kiinnosta. Ja kritiikki tässä menee sinne johdon suuntaan, ei ole työntekijän/asiantuntijan tehtävä twerkata, keksiä itselleen tekemistä tai siivota kahvihuonetta tuntikausia järkevän työn puuttuessa.
Mä oon työtön, koska en vuosi sitten ottanut vastaan työtä jossa ei ollut tekemistä. Aiemmin toisessa paikassa jo pyörittelin peukaloita... Rahaahan siitä vähän sai, mutta tylsistytti ja vei ammatillisen itsetunnon.
Miten Ap:n pitäisi näiden alapeukuttajien mukaan toimia?
Vierailija kirjoitti:
Typerä argumentti Muskilta. On aloja, joita ei mitenkään pysty hoitamaan kotoa käsin. Sitten on toisia, jotka pystyy hoitamaan kotoa käsin jopa paremmin, kuin hälyisästä avokonttorista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sulla on syynä motivaation puutteeseen? Itse haen uutta työpaikkaa. Tietysti kiitollinen, että palkka juoksee, vaikken arvostusta saakaan. Nyt kun on huonot ajat työmarkkinoilla.
Ap
En osaa sanoa. Olen parhaimmillani erittäin tuottava. Huonoimmillani tosi huono. Työpaikan menetys ei pelota pätkääkään. Se voisi olla jopa piristävää vaikkakin on hyvin epätodennäköistä.
Kun nyt olet akateeminen, niin aloitetaanpa tenttaaminen, ihan ajan kuluksi. Perustelepa kuin viisivuotiaalle lapselle miksi luvun (täällä mammiksella ei sitten kaavaeditorit soittele) 2x ensimmäinen derivaatta on (x*x)? Toiseksi perustele miksi toinen derivaatta on nolla, ja voidaanko tästä yleisesti päätellä ensimmäinen derivaatta?
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ei siis tarkoita, että laiskottelisin aina. Motivaation puutteeseen vaikuttaa arvostuksen puute. Ei kiinnosta, koska minua ei arvosteta, enkä pääse tekemään niitä hommia, joissa oikeasti olisin hyvä. Jos olisi joku akuutti keissi, niin sen hoitaisin kyllä.
Ap
Näin se välillä on. Mutta tulostahan sitä lopulta seurataan, eli jos yllät vuoden aikana tavoitteisiisi, ja projektit etenee, niin mitäpä tuosta. Välillä on viikkoja, kun pitää ladata sitä motivaatioakkua, ja hoitaa pelkästään juoksevat asiat.
Vierailija kirjoitti:Kun nyt olet akateeminen, niin aloitetaanpa tenttaaminen, ihan ajan kuluksi. Perustelepa kuin viisivuotiaalle lapselle miksi luvun (täällä mammiksella ei sitten kaavaeditorit soittele) 2x ensimmäinen derivaatta on (x*x)? Toiseksi perustele miksi toinen derivaatta on nolla, ja voidaanko tästä yleisesti päätellä ensimmäinen derivaatta?
En ole valmistunut miltään matemaattisuutta vaativalta alalta. Ilmeisesti tämä kysyjä ei ole akateeminen, kun ei ole kuullut, että yliopistossa voi valita eri aloja lahjakkuuden ja kiinnostuksen perusteella. Olen laskenut viimeksi derivaattalaskuja lukiossa, ja siitä on tosi paljon aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt olet akateeminen, niin aloitetaanpa tenttaaminen, ihan ajan kuluksi. Perustelepa kuin viisivuotiaalle lapselle miksi luvun (täällä mammiksella ei sitten kaavaeditorit soittele) 2x ensimmäinen derivaatta on (x*x)? Toiseksi perustele miksi toinen derivaatta on nolla, ja voidaanko tästä yleisesti päätellä ensimmäinen derivaatta?
Sinultapa tuli outo analogia akateemisuuteen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ei siis tarkoita, että laiskottelisin aina. Motivaation puutteeseen vaikuttaa arvostuksen puute. Ei kiinnosta, koska minua ei arvosteta, enkä pääse tekemään niitä hommia, joissa oikeasti olisin hyvä. Jos olisi joku akuutti keissi, niin sen hoitaisin kyllä.
ApNäin se välillä on. Mutta tulostahan sitä lopulta seurataan, eli jos yllät vuoden aikana tavoitteisiisi, ja projektit etenee, niin mitäpä tuosta. Välillä on viikkoja, kun pitää ladata sitä motivaatioakkua, ja hoitaa pelkästään juoksevat asiat.
Kiitos. Tuo piristi. Jos esim. on joku rahoitushaku päällä, niin silloin kyllä teen sata lasissa duunia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
x toiseen ensimmäinen derivaatta on kylläkin 2x.
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on kummallista, puhutaan tehostamisesta, tuottavuudesta yms mutta silti on mahdollista olla tekemättä mitään eikä ketään kiinnosta. Ja kritiikki tässä menee sinne johdon suuntaan, ei ole työntekijän/asiantuntijan tehtävä twerkata, keksiä itselleen tekemistä tai siivota kahvihuonetta tuntikausia järkevän työn puuttuessa.
Mä oon työtön, koska en vuosi sitten ottanut vastaan työtä jossa ei ollut tekemistä. Aiemmin toisessa paikassa jo pyörittelin peukaloita... Rahaahan siitä vähän sai, mutta tylsistytti ja vei ammatillisen itsetunnon.
tuo nyt vaihtelee työstä ja paikasta. Voi olla ihan anaalistakin se kyttäys, sitten ketään ei kiinnosta pitkään aikaan,sitten taas vahdataan hysteerisesti.
Olen pikkuisen parkkiintunut jo tuohon ammatissani. Nyt on liian löysää, parasta kun on sopivasti hommia niin pysyy liikkeessä. Tyhjästä on työtä hölmöä keksiä. Tätä nypläämisen taitoa en hanskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä tietoa tarvitaan työelämässä mihin?
Itse vaihdoin yliopiston pääaineeni matematiikasta tietojenkäsittelytieteeseen, koska opintojen soveltaminen työelämässä ei onnistu kuin harvoilta ja valituilta. Meille muille riittäisi lukion oppimääräkin vaikka yliopiston arvosana matematiikasta sivuaineen löytyykin.
Mäkin oon laiskotellu melkein koko viikon, tein vaan kaks aamuvuoroa 🤠
Ap