Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen akateeminen asiantuntija. Työelämässä, mutta laiskotellut koko viikon

Vierailija
24.01.2025 |

Etä"töissä" siis. En vain ole saanut itsenäni niskasta tällä viikolla. Mites muilla?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra?

Vierailija
22/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.youtube.com/shorts/pHuLZfs7PWU

Typerä argumentti Muskilta. On aloja, joita ei mitenkään pysty hoitamaan kotoa käsin. Sitten on toisia, jotka pystyy hoitamaan kotoa käsin jopa paremmin, kuin hälyisästä avokonttorista.

Ne voi tulevaisuudessa korvata tekoälyllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.youtube.com/shorts/pHuLZfs7PWU

Typerä argumentti Muskilta. On aloja, joita ei mitenkään pysty hoitamaan kotoa käsin. Sitten on toisia, jotka pystyy hoitamaan kotoa käsin jopa paremmin, kuin hälyisästä avokonttorista.

Ne voi tulevaisuudessa korvata tekoälyllä?

Tuskinpa nyt kaikkia aloja sentään voi korvata tekoälyllä, vaikka etänä toimittaisiinkin. Tekoäly on loistava apuri, mutta ei se sentään ihmistä korvaa.

Vierailija
24/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää alapeukuttajat kaikki matalasti koulutettuja ja matalapalkkaisia?

Vierailija
26/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin akateemisten työ on sellaista, että ihan sama, tekeekö se mitään vai ei. ei ole mitään todellista merkitystä firman toimivuudelle

Vierailija
27/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole yksinkertaisesti ole mitään tekemistä töissö, olen tehnyt kaikki ärsyttävimmätkin pikkuhommat. Lomautukset on edessä työtilanteen takia ja sekin vaikuttaa tällä hetkellä 1000x paremmalta, kuin päivystää tässä koneen ääressä 8h joka päivä, jos joltain ehkä tulisi jokin viesti. 

Vierailija
28/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä mutta ei se etätöihin mitenkään liity, toimistollakin selailisin uutisia tai vastaavaa

Vierailija
29/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra?

Mene töihin

Vierailija
30/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vm.fi/-/tuottavuuden-kehitys-suomessa-vaisua?__cf_chl_tk=FwoSp_…

Suomessa on tärkeämpää "mennä töihin" kuin tehdä töitä. Ja jos töissä ei ole tekemistä, ei voi ottaa palkatonta vaan esim siivoilla kahvihuonetta ja lukea ohjeita. Mua on myös ohjeistettu, että töitä pitää säännöstellä, että koko päiväksi riittää tekemistä :D

Vierailija
31/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei siis tarkoita, että laiskottelisin aina. Motivaation puutteeseen vaikuttaa arvostuksen puute. Ei kiinnosta, koska minua ei arvosteta, enkä pääse tekemään niitä hommia, joissa oikeasti olisin hyvä. Jos olisi joku akuutti keissi, niin sen hoitaisin kyllä.

Ap

Teillä on näköjään heikkoa johtamista ja liikaa resursseja. 

Haaste on aina nänä asiantuntijat, jotka palkataa yhteen tehtävään ja sitten kertovat, että haluaisivatkin tehdä jotain muuta. Virherekryjä sattuu aina silloin tällöin. 

Vierailija
32/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei siis tarkoita, että laiskottelisin aina. Motivaation puutteeseen vaikuttaa arvostuksen puute. Ei kiinnosta, koska minua ei arvosteta, enkä pääse tekemään niitä hommia, joissa oikeasti olisin hyvä. Jos olisi joku akuutti keissi, niin sen hoitaisin kyllä.

Ap

Haaste on aina nänä asiantuntijat, jotka palkataa yhteen tehtävään ja sitten kertovat, että haluaisivatkin tehdä jotain muuta. Virherekryjä sattuu aina silloin tällöin. 

Mun kohdallani tilanne on se, että rekryvaiheessa annettiin ymmärtää, että voin käyttää erityisasiantuntemustani eräältä alalta. Kun aika tuli, tätä erityisasiantuntemustehtävää valittiinkin hoitamaan henkilö, joka on ollut talossa pitkään, muttei oikeastaan osaa tällaisia tehtäviä hoitaa. Sama toistui seuraavalla kerralla. Tämä tappoi oman motivaationi aika tehokkaasti.

Ap

Vierailija
33/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on kummallista, puhutaan tehostamisesta, tuottavuudesta yms mutta silti on mahdollista olla tekemättä mitään eikä ketään kiinnosta. Ja kritiikki tässä menee sinne johdon suuntaan, ei ole työntekijän/asiantuntijan tehtävä twerkata, keksiä itselleen tekemistä tai siivota kahvihuonetta tuntikausia järkevän työn puuttuessa. 

Mä oon työtön, koska en vuosi sitten ottanut vastaan työtä jossa ei ollut tekemistä. Aiemmin toisessa paikassa jo pyörittelin peukaloita... Rahaahan siitä vähän sai, mutta tylsistytti ja vei ammatillisen itsetunnon. 

Totta kai on johdon tehtävä siivota ylimääräiset henkilöt organisaatiosta. Huvittavaa vain se, että nämä "asiantuntijat" vaativat sitä, että niille pitää koko ajan olla osoittamassa työt tai ainoa vaihtoehto on sitten siivota kahvihuonetta. Aidot asiantuntijat pystyvät itse olemaan aloitteellisia ja kehittämään työnkuvaansa ja työpaikkaaansa. Siksi niitä asiantuntijoiksi kutsutaankin. 

Vierailija
34/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on kummallista, puhutaan tehostamisesta, tuottavuudesta yms mutta silti on mahdollista olla tekemättä mitään eikä ketään kiinnosta. Ja kritiikki tässä menee sinne johdon suuntaan, ei ole työntekijän/asiantuntijan tehtävä twerkata, keksiä itselleen tekemistä tai siivota kahvihuonetta tuntikausia järkevän työn puuttuessa. 

Mä oon työtön, koska en vuosi sitten ottanut vastaan työtä jossa ei ollut tekemistä. Aiemmin toisessa paikassa jo pyörittelin peukaloita... Rahaahan siitä vähän sai, mutta tylsistytti ja vei ammatillisen itsetunnon. 

Totta kai on johdon tehtävä siivota ylimääräiset henkilöt organisaatiosta. Huvittavaa vain se, että nämä "asiantuntijat" vaativat sitä, että niille pitää koko ajan olla osoittamassa työt tai ainoa vaihtoehto on sitten siivota kahvihuonetta. Aidot asiantuntijat pystyvät itse olemaan aloitteellisia ja kehi

Käytännössä johto ei tee mitään, tyhjäkäyntiä tyhjäkäynnin perään. Ihannoidaan jotain yhdentekevää itseohjautuvuutta, joka johtaa siihen ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Epämääräistä, ylimielistä höttöä. Ja sit ihmetellään kun mitään ei tapahdu, kun ei osata johtaa, jakaa tehtäviä jne. Mutta sittenhän on hyvä syyttää asiantuntijoita aloitteettomuudesta eikä ottaa vastuuta johtamisesta. 

Vierailija
35/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On ihan normaalia, että asiantuntija haluaa kehittyä urallaan. Ja ihan suotavaakin. Yleensä ne kehityshaluiset on parhaita työntekijöitä ja saa paljon aikaan.

Minulla sama tilanne kuin ap:lla eli motivaatiota ei ole koska minua ei arvosteta ja päästetä tehtäviin, jotka osaisin parhaiten. Olen ollut pitkään talossa ja osaamiseni on kehittynyt huomattavasti, mutta en pääse tekemään uusia, vaativampia tehtäviä, koska ei haluta hankkia uutta tekijää tekemään nykyisiä tehtäviäni. Hoidan sitten ne nykyiset vaan vasemmalla kädellä ja etsin samalla uusia töitä. Ja nostan palkkaa 70k€ vuodessa.

Vierailija
36/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On ihan normaalia, että asiantuntija haluaa kehittyä urallaan. Ja ihan suotavaakin. Yleensä ne kehityshaluiset on parhaita työntekijöitä ja saa paljon aikaan.

Minulla sama tilanne kuin ap:lla eli motivaatiota ei ole koska minua ei arvosteta ja päästetä tehtäviin, jotka o

Älytöntä resurssien tuhlausta vain siksi, että johtaminen on huonoa eikä haluta antaa ihmisten loistaa.

Vierailija
37/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös vähän alavireinen viikko, lähinnä ihme säätämistä ilman sen kummempaa tulosta. Mikään ei oikein huvita. Jollei luottokortti olisi viimeiseen asti kuritettu, olisin taatusti piristänyt itseäni varaamalla lennot.

Jospa ensi viikko lähtisi paremmin liikkeelle. 

Vierailija
38/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis akateeminen laiskottelun asiantuntija 

Vierailija
39/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis akateeminen laiskottelun asiantuntija 

Jos tämän viikon perusteella pitäisi tehdä johtopäätös, niin se olisi juurikin tämä.

Ap

Vierailija
40/40 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä myös vähän alavireinen viikko, lähinnä ihme säätämistä ilman sen kummempaa tulosta. Mikään ei oikein huvita. Jollei luottokortti olisi viimeiseen asti kuritettu, olisin taatusti piristänyt itseäni varaamalla lennot.

Jospa ensi viikko lähtisi paremmin liikkeelle. 

Uskomatonta, sama tilanne! :-D Matkusteltu on ja luottokorttia kuritettu. Nyt olisi työnteon aika. Ensi viikolla uusi yritys meille molemmille. Ei tässä onneksi ole vielä kaikkea menetetty. Ja pian on taas rahaa buukata niitä lomalentojakin!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan