Noudatko Mooseksen lain kymmentä käskyä?
Kommentit (106)
En. Onko ne muuallakin kuin Israelissa voimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lait perustuu 10 käskyyn. Ihmisen omatunto soimaa jos jotakin noista rikkoo.
"Älä tee itsellesi Jumalankuvaa" rikkoo suuri osa seurakunnista jo ihan törkkäämällä krusifiksin Jeesushahmoineen esille.
Palkkansa on oleva helvetin tuli.
Ei krusifiksi ole sellainen kielletty kulttikuva. Sitä esinettä (kuten maalattuja ikoneita tai muita kuvia tai veistoksia) ei palvota niiden itsensä vuoksi. Itse asiassa niitä ei palvota lainkaan.vaan niitä kunnioitetaan sen vuoksi, mitä ne edustavat tai kuvaavat eli niitä kunnioitetaan siksi, että esittävät jotakin pyhää kuten Jeesusta tai esim. pyhää Jerusalemia.
Kiemurtelua, tolppien siirtelyä ja paremminpäinselitystä. Säälittävää kenellekään joka sanoo seuraavansa totuutta.
Olen joskus ajanut mossella, oli 4 eteen ja 1 taakse vaihteet.
Kai maar. En nyt muista että mitä kaikkea siellä on.
Yritän, vaikka olen erehtyväinen.
Tulisi ensin ymmärtää, niiden merkitys, jotta niitä voisi noudattaa.
Esim. Kunnioita isääsi ja äitiäsi ei merkitse, sitä mitä yleisesti kuvitellaan.
1. Moos. 2:24
Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Gal. 4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
Matt. 5:35
Älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
Matt. 23:9
Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
En nuoleskele juutalaisia. Heille olen vääräuskoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lait perustuu 10 käskyyn. Ihmisen omatunto soimaa jos jotakin noista rikkoo.
"Älä tee itsellesi Jumalankuvaa" rikkoo suuri osa seurakunnista jo ihan törkkäämällä krusifiksin Jeesushahmoineen esille.
Palkkansa on oleva helvetin tuli.
Ei krusifiksi ole sellainen kielletty kulttikuva. Sitä esinettä (kuten maalattuja ikoneita tai muita kuvia tai veistoksia) ei palvota niiden itsensä vuoksi. Itse asiassa niitä ei palvota lainkaan.vaan niitä kunnioitetaan sen vuoksi, mitä ne edustavat tai kuvaavat eli niitä kunnioitetaan siksi, että esittävät jotakin pyhää kuten Jeesusta tai esim. pyhää Jerusalemia.
Kiemurtelua, tolppien siirtelyä ja paremminpäinselitystä. Säälittävää kenel
Ei tuo ole mitään selittelyä. Se nyt vain on noin sellaiselle ihmiselle, joka on elänyt siinä toisenlaisessa ( kuva)kulttuurissa ja tottunut siihen, ja tietää kokemuksesta, miten niihin kuviin on aina siellä suhtauduttu ja suhtaudutaan. Sinulle se selvästikin on vierasta mikä on ihan okei , mutta vähän sääli.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne löydy vanhasta testamentista? Vanha korvattiin uudelle voinko siis poimia kaikkea kivaa omaan tarkoitukseen milloin Jeesuksenvanhasta ja milloin uudesta?
Ne 10 käskyä löytyvät sekä Vanhasta että Uudesta testamentist, ja siksi ne koskevat myös kristittyjä - ei ainoastaan juutalaisia. Ks vaikka Jeesuksen Vuorisaarna.
Juutalainen voi itsekin varastaa ja huijata joten ovat osin rikkojia. Vanhan liiton käskyt oli hyviä kunnes juutalaiset alkoi kehittää omia käskyjään ja siitä seurasi hajaannus Babylon. Kultainen vasikka ja vaskikäärme hindujen temppelit. Ylpeys oli se synti kun kuvittelee olevansa itse jumalaa viisaampi.
Vuorisaarnan aikana ei oltu vielä Golgatalla ristillä.
Helluntailaiset varastaa mut se ei ole varastamista.
Väärentäjäkin vaan väärentää eikä varasta ja piraatin tekijät.
Vapaakirkon jäsen kyselee saanko ottaa ja ottaa joten se hän ei varasta vaan ottaa. Eikä palauta. Eikä korvaa.
Sosiaalivirasto elättää suuren osan juutalaisia narkomaaneja joita lahjoitetaan hostellissa kuin pelastusarmeijassa. Kuin sossun vuokra asunnoissa ja soluasunnoissa. Soluissa. Verovaroin kun pää kestä työntekoa. Tai uskonto. Ehkäisy on sitä varten kun et pysty elättämään lapsiasi itse.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten 10 käskyä voi olla olemassa kun numeroon 10 tarvittava nolla keksittiin vasta 600 vuotta jälkeen kristuksen.
Jo Aristoteles tiesi nollan käsitteen
Ja jo ennen häntä ihminen on aina käyttänyt laskemiseen sormiaan ja varpaitaan eli 10-järjestelmää
Hellari juutalaisia on kehitysvamma laitokset täynnä verorahoilla elätetään mutta naimisen lisäksi eivät itse maksa mitään. Monet edes veroja saati lopeta huumeiden myyntiä. Kokeile vetää kondomi päälle kun ovesta lähdet ulos. Tai siellä roskiksissa missä dyykkaat.
Eikös ne löydy vanhasta testamentista? Vanha korvattiin uudelle voinko siis poimia kaikkea kivaa omaan tarkoitukseen milloin vanhasta ja milloin uudesta?