Nuoret japanilaiset ei enää soita puheluita
Kommentit (18)
Sama Suomessa. Jopa boomer isäni ei meinaa uskaltaa soittaa puhelimella. En tajua.
Mitä ne tekee lähettää postia vai? Ei linkkejä mainostaja
Eivät myöskään keski-ikäiset suomalaiset. Vuosittaiset puhelut voi laskea yhden käden sormilla.
Samahan se on täälläkin. Whatsupp, snapchat jne. Harva enää soittaa. Aikuisetkaan!
En minäkään soita, muuta kuin jotain pakollisia lääkäri ym. asioita. Mieluummin hoidan kaikki asiat netissä tai viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten he kommunikoivat?
Et keksi mitään muuta kommunikaatiokeinoa vuonna 2025 kuin puhelut?
Oikeasti?
eivät nuoret Suomessakaan soita perinteisiä puheluita lainkaan... mutta mm. whatsapp videopuheluita nuoretkin käyttävät
Mä oon keski-ikäinen ja tämän vuoden soittosaldo on yksi. Pahalta näyttää, koska huomenna taitaa olla melkein pakko soittaa taas. Tällä vauhdilla tulee tämän vuosikymmenen puhelurikkain vuosi.
Viesti sopii silloin kun sovitaan jostain tapaamisesta.
Minulla on ollut puhelin äänettömällä, mitä, 10-12 vuotta. En ikinä vastaa. M28
Kyllä puhelut on vähentyneet. Tuntuu nykyään jotenkin jopa röyhkeältä soittaa puhelimella ja varata vastaajan aikaa juuri siinä hetkessä. Itsekin soitan lähinnä vain perheenjäsenille.
Itse olen yli 50 enkä ole soittanut puhelimella työn ulkopuolella tänä vuonna vielä kertaakaan. Töissäkin puhelut ovat radikaalisti vähentyneet. Asiakkaiden kanssa viestitään enimmäkseen sähköpostin kautta, sisäinen viestintä pyörii Teamsissa.
Olen alle 50 ja puhun joka päivä puhelimessa. Kiva lärpätellä :D
Olen sitten ollut jo vuosikymmeniä trendin harjalla. En tykkäää kun puhelin soi, ja soitan itse vain kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Miten he kommunikoivat?
Telepatian avulla.
Sama trendi on suomalaisten nuorten keskuudessa. Kesätyöntekijät ei ikinä vastaa puhelimeen, kun kuuelma se on "stressaavaa".