Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että mokasin pahasti. Olin kahvilla ja olin syömässä runebergin torttua kunnes yhtäkkiä suuhuni pisti alkoholin maku ja minähän olen

Vierailija
23.01.2025 |

Lopettannu juomisen ja alkon käytön. Yhden lusikallisen verran nielaisin, kun en kehdannut sylkeä pois. Lopun leivoksesta heitin roskiin. Maistui niin selvästi alkoholi, että ihan varmasti länträtty jotain vahvaa taikinaan.

Kaiken päälle kauhukseni tämä ei ollut eka tänä vuonna..edellisen kerran söin koko tortun kylässä viikko sitten. Siinä en maistannu alkoholia eikä tullut mielenkään..olin siis unohtannu koko alkoholipitoisuuden, tämä tämän päiväinen torttu sisälsi niin selvästi, että maistoin sen ekalla lusikalla. Nyt vasta lamppu syttyi. Tuntuu, että olen pilannut kaiken. En todellakaan suunittele juomisen aloitusta, mutta kyllä tää syö mieltä. Kaiken päälle osa noista leivoksista ihan oikeasti käsittääkseni sisältää ihan kohtalaisesta alkoa.

Mitenkä on?

Ex alkoholisti. Tästä edes varon noita leivoksia. Mahdollisesti se viikko sitten kylässä syömäni oli alkoholiton. En ainakaan maistannu.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä niin paljoa ole. Se alkoholispitosuus haihtuu paistaessa. Se on pelkkä maku. Liköörikonvehti on vähän eriasia. Se ei käy uunissa.

Vierailija
2/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että runeberin torttuja syömällä känniin. Se ei taida onnistua kovin helpolla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä merkki? Olen etsinyt alkoholin makuista R-torttua.

Vierailija
5/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta nyt aloitit, niin turha kai tuota hukkaankaan ole heittää hyvää alkua! Tilaa pirssi ja pitkäripaiseen. Käyt hakemassa täyden lastin!

Vierailija
6/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkki? Olen etsinyt alkoholin makuista R-torttua.

Sellaisen voi paistaa itsekin ja kostuttaa anteliaasti rommilla tai konjakilla tai millä nyt haluaakaan. Myös kaupasta tai konditoriosta ostettuun voi lisätä makua ja prosentteja. Itse tykkään laittaa konjakkia jäätelöönkin.

Vierailija
7/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maistuu alkoholille , ei välttämättä sisällä alkoholia. Nykyään on niin paljon feikki juomia viskistä lähtien.

Vierailija
8/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä niin paljoa ole. Se alkoholispitosuus haihtuu paistaessa. Se on pelkkä maku. Liköörikonvehti on vähän eriasia. Se ei käy uunissa.

Eiköhän se alkoholi lisätä paistamisen jälkeen?

Vierailija
10/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tiennyt, että aikuisen ihmisen suolessa ja vatsassa kehittyy alkoholia käymisen seurauksena noin kahden keskiolutpullollisen verran vuorokaudessa. Ihan jokaisella.

Määrä on kuitenkin niin vähäinen, että maksa polttaa yleensä kaiken "lennossa", eikä aivoon pääse alkoholia.

Vierailija
11/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö tässä nyt sitten kieltää ruuneperin tortutkin jonkun juoppoluuserin vuoksi?

Vierailija
12/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatuissa Elämissä oli muinoin tällainen juonikuvio. Toipuva alkoholisti, jota esitti Jaana Saarinen, söi kahvilassa tietämättään torttua jossa oli viinaa. Se jäi muka koukkuun niihin leivoksiin ja kävi päivittäin ahmimassa useamman. Sitten taisi ratketa juomaan

Vierailija
13/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se alkoholi lisätä paistamisen jälkeen?

Se alkoholimäärä on niin pienikin, ettei sitä edes merkitä pakkaukseen. Mutta pelkkä maku voi laukaista viinanhimon.

Vierailija
14/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista vi ttu. 

Vierailija
15/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä alkoholia (rommi tai punssi) paistoa ennen lisätä vaan kostutetaan sillä kypsä aihio.

Vierailija
16/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi pystyä parempaan tarinaan, jos yhtään yrittää.

Vierailija
17/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoon Runebergintorttuun kuuluu ilmeisesti arrakkipunssi. 

Vierailija
18/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako, ettet mielestäsi voi enää sanoa että olet ollut pitkään ilman alkoholia? 

En minä laskisi tuota tapausta. Määrä on niin mitätön ja et voinut tietää. Ja, ethän sinä juonut mitään kun kyseessä oli ruoka eikä juoma :D 

Ymmärrettävää että tuli huono fiilis ja ikävät assosiaatiot, kun olet nähnyt paljon vaivaa pysyäksesi erossa alkoholista. 

Vierailija
19/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimässäkin on alkoholia. Juuri muuten juon päiväkahvia ja syön arrakilla kostutettua  ruuneperiä ( gateau). Hyvää on kuin  mikä.

Vierailija
20/55 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää aika moni asiaa pois, jos torttu aiheuttaa ongelmiayskänlääkkeistä lähtien

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme