Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tukisukka/hoitosukkia suonikohjukärsimykseen??

02.03.2007 |

Mistähän siis saisi todella tukevia tukisukkahousuja (vai riittävätkö ne edes?) tai hoitosukkia/sukkahousuja Tampereen seudulla? Instrun hyllytavara ei ole tarpeeksi vahvaa ja siellä sukkahousujen teettäminen maksaa kai noin 100¿. Ei haittaa vaikka jostain saisi halvemmalla...

Olen vasta 17. viikolla ja jalkoja särkee varsinkin työpäivän jälkeen (seisomatyö) kovasti, vaikka olen käyttänyt alusta asti tukisukkahousuja. Raskaus on kolmas ja vaiva nyt selvästi pahempi kuin aiemmin, LA vasta elokuussa ja kauhulla odotan kesähelteitä. Aion kyllä jäädä mahdollisimman aikaisin äitiyslomalle, sairaslomaa ei kai tähän vaivaan helposti saa?

Onko nuo hoitosukat auttaneet jollain oikeasti niin, että raskauden jälkeen ei ole ollut kamalia kohjuja, vaikka ovat olleet tulollaan? (Minulla ei vielä ole ilman raskautta kuin pari pientä näkyvää, tilanne on nyt muuttumassa:(.) Jos hoitosukatkaan eivät kunnolla auta, niin ei haluttaisi pistää rahaa hukkaan kokeilun vuoksi. Tuntuu, että mistään ei saa kunnon tietoa, mutta en usko olevani ainoa jalkavaivainen vai olenko??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit suosittelevat juuri noita mittojen mukaan tehtyjä tukisukkia. Ne auttavat todellakin, niitä on käytettävä sitten joka päivä. Mulla on kahdet stay upit mittojen mukaan tehty, jalkoja ei särje juuri ollenkaan. Mulla on mega kohjut+ veritulppa ongelmia, sisätautilääkäri joka ikinen kerta muistuttaa niistä sukista. Mulla on välillä päiviä etten niitä käytä, tänään juuri en vetänyt niitä jalkaan..arvaa vaan särkeekö illalla jalkaa.

Raha minkä sijoitat kunnon sukkiin ei mene hukkaan!!! Mieti kuinka kivut ja kolotukset lisääntyvät raskauden loppua kohden...suonikohjutkin pysyvät kurissa.

kuumetta 25+4

Vierailija
2/5 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sun lääkäri on ihan uuno!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ikinä tunnusta käyttäneensä tukisukkahousuja, on välillä jo tuntunut, että kuvittelen koko jutun! Tosin äidiltäni on operoitu kohjut niin monesti ja tulppakin on ollut ( eikä meillä kummallakaan ole edes ylipainoa), että haluan välttää saman kohtalon kaikin keinoin. Taidanpa suunnata matkani siis uudelleen instruun, eipä tässä varmaan muukaan auta.

Jos vielä eksyt tänne lukemaan, niin kerrotko, ovatko nuo stay upit oleet hyvät? Mietin niiden ja sukkahousujen välillä ja tuntuisi, että kesällä olisi helpompi, jos olisi " vain" stay up -panssarit.

Vierailija
4/5 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukisukkia ja raskaana olevat!!!

sukkahousut on minusta saatanan keksintö, en ole koskaan käyttänyt niitä, mä en voisi kuvitellakkaan sulloutuvani niihin.

stay upit on hyvät, sukathan on sitten todella paksut!! että älä järkyty... mut stay upit on mustat mulla ja pitsisilikonit on ylhäällä.ei siis mitään mummomallia. Niillä on omat pesuohjeet, kannattaa noudattaa niitä silikonit haurastuu muuten.

Suuntaa vaan sukkien ostoon, säästyt monilta kivuilta.

Vierailija
5/5 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Jos ajattelin ilmaista pikaisesti oman kokemukseni:

veritulppariskin takia sisätautilääkäri suositteli tukisukkia minullekin. Instrussa täällä pääkaupungissa ne olisivat maksaneet reippaasti yli 50e, sukkikset vielä enemmän. Opintotukea jos saa 230e/kk ei tuollaisiin ole vain varaa, kun tiukkaa tekee jo hepariinin ja sairaalamaksujenkin takia. Avokki hoitaakin kaikki laskut nykyään, kun kontrollikäyntejä kertyy turhankin usein.

Olen ostanut omani Yliopiston apteekista 11e/pari viikon kiertelyn ja etsiskelyn jälkeen, ja jalkojen raskaudenaikaisen hikoilemisen vuoksi niitä on kaappiin kertynyt jo neljät vähitellen. Toki tiedustelin ennen ostopäätöstä sekä lääkäriltä että vielä apteekin hlökunnalta tilanteelleni sopivia. Kai instrusta olisin hankkinut, jos tuota rahaakin olisi, mutta nämäkin kävivät tarkoitukseen hyvin. Lisäksi jalkojen kohollapitäminen ja sopiva juumppaus on auttanut tarvittaessa. Niin, ja suonikohjutodennäköisyys on suvun naisten perusteella suuri, mutta eipä ole minulla ollut kuin pari kertaa suonenvetoa - onneksi - oli sukkien ansiota tahi ei.

Auttaneet kovasti! Jalat ovat " pirteät" eikä masuosa ole painamassa kipeästi kuten ostamissani L-koon mammasukkiksissa (olen kokoa S/M), joissa on lievä tuki. Pitää vain muistaa pestä ilman huuhteluainetta, että tuki säilyy. Muistelisin, että instrun sukat olisi pitänyt pestä käsin tai 30-asteisessa vedessä - ja se ei tod käy hikijaloille vars. ilman omaa pesukonetta!

Muistaakseni YA löytyy myös Tampereelta. Sukat ovat mustia ja valkoisia.

sammakkoinen rv 28+4