Mitä tehdä kun mies ajaa hiukan humalassa autoa lapsi kyydissään?
Exä käy lapsemme kanssa silloin tällöin iltaisin kavereillaan - lapsi mukanaan. Vanhat tavat tuntien tiedän että ottaa siellä 2-3 alkoholiannosta ja sitten ajaa autolla takaisin kotiin lapsen kanssa.
Huolestuttaa kovin, mutta en oikein tiedä mitä voisin tehdä - varmoja todisteita kun ei ole. Olisi itselleni hengenvaarallista soittaa poliisit kotipihaan odottamaan ja puhalluttamaan - mutta saattaisi olla vaarallista myös pyytää poliisia pysäyttämään matkan varrella, saattaisi nimittäin yrittää lähteä pakoon lapsi kyydissään.
Olen yrittänyt puhua exälle järkeä - mutta hänen mielestään pari kolme alkoholiannosta ei vaikuta hänen ajokykyynsä...
Mitähän oikein pitäisi tehdä?
Kommentit (11)
Voit ottaa yhteyttä poliisin lisäksi lastenvalvojaan ja keskustella ongelmastasi.
Menemään passiin odottamaan jonnekin matkan varrelle? Ja pysäyttämään " epäilyttävän ajotavan" vuoksi.
Mitään todisteita ja takuita kun minulla ei ole että mies on juuri sillä kerralla maistellut, vaikka yleensä aina niin tekee.
Syövät ja juovat sivistyneesti viiniä tai olutta ruoan kanssa. Saattavat päälle vielä ottaa snapsit.
Näin ainakin silloin kun minä olin mukana kuvioissa. Mutta silloinhan minä olin useimmiten kuskina - tai jos itse join niin huolehdin siitä että mies on ajokunnossa.
112, kyllä partio puhalluttaa tavattaessa miehen.
hyppää kurkkailemassa vähän väliä josko nyt tärppäis. Minkä ikäinen lapsi on? Meillä oli pari vuotta sitten samaa ongelmaa, se oli aivan hirveää! Olemme vieläkin naimisissa, mutta ero oli lähellä. Sain miehen aisoihin, kun ensin raivosin sen kavereille ja sitten tein selväksi, että jos ei katoamistemput lopu, otan lapset, lähden ja järjestän hänelle vain valvotut tapaamiset. Auttoi kummasti, kokeile samaa. Poliisikohtauksia halusin välttää viimeiseen saakka lasten takia.
poliisi/sossutantat/palokunta/armeija paikalle aina kun tapahtuu jotain hiukankin poikkeavaa. Ensin hutkitaan, sitten vasta tutkitaan. Ap ei ole vielä kertonut, onko asioita yritetty selvittää puhumalla.
Rattijuopumuksen raja on 0,5 promillea.
Ihan vaan voit miettiä, että odotteletko ja luotat hyvään onneen vai toimitko ennen kuin mitään vakavampaa tapahtuu.