Miehet ovat kasvaneet sekä pituutta että painoa kaksi kertaa naisia nopeammin viimeksi kuluneen sadan vuoden aikana
Kommentit (30)
THL:n väestötutkimusten mukaan vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä. 😁
TUTKIMUSARTIKKELISSA spekuloidaan muun muassa sillä, että naisten seksuaaliset mieltymykset ovat saattaneet vauhdittaa pidempien ja lihaksikkaampien miesten yleistymistä. Pituus ja fyysinen olemus ovat terveyden ja elinvoiman mittareita, tutkijat pohtivat.
Miehen kuuluu olla isokokoinen, naisen ei.
Miehet ovat kasvaneet pituutta koska naiset puhuvat nykyaikana niin paljon paskaa .
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kuulu olla möhömahainen
Masut kasvaa siinä missä vasut 👴🏻👵🏻
Vierailija kirjoitti:
Höpö 170cm miehen kuuluu painaa n. 60kg. 180cm pitkän 70kg.
Tutkimus rajoittuu vuosiin 1910-1960. Uskon, että suurempi muutos on tapahtunut tuon jälkeen, 1955-2025. Aikavälikin on pidempi eli 70 vuotta.
Naisten keskipituus on meillä jo 1967 cm, miesten 180 cm. Hollannissa naiset ovat yli 170 cm.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus rajoittuu vuosiin 1910-1960. Uskon, että suurempi muutos on tapahtunut tuon jälkeen, 1955-2025. Aikavälikin on pidempi eli 70 vuotta.
Naisten keskipituus on meillä jo 1967 cm, miesten 180 cm. Hollannissa naiset ovat yli 170 cm.
20 metriä. Aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on kehittynyt vuosien saatossa lyhyeksi ja tukevaksi ihan käytännön syistä, voidakseen kantaa lyhyillä, lähes ratapölkkyjen paksuisilla jaloillaan raskaampaakin taakkaa kivikkoisessakin maastossa...vai oliko se muuli? No ihan sama, ero on kuitenkin melko pieni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan silloin, jos on salilla treenaamaton heinäseiväs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mulla oli parempi flaxi, kun olin 175cm/65kg. Nyt tullut 10kg lisää eikä naiset enää lämpene.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat persjalkaisiaja ovat aina olleet persjalkaisia.
Ei mun naiset. Ehkä sinusta näyttää siltä kun et niitä ikinä alasti näe.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on jotain pikkupoikia, minä olen 195cm 120kg MIES
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hups..
Olen 192/96 joten ... Kulta, minusta on tullut läski 😱
Saako sen anteeksi jos kuitenkin jaksaa kantaa 140 kiloisenkin naisen kynnyksen yli?
Vierailija kirjoitti:
TUTKIMUSARTIKKELISSA spekuloidaan muun muassa sillä, että naisten seksuaaliset mieltymykset ovat saattaneet vauhdittaa pidempien ja lihaksikkaampien miesten yleistymistä. Pituus ja fyysinen olemus ovat terveyden ja elinvoiman mittareita, tutkijat pohtivat.
Itseasiasssa pituus on perinnöllinen jos pitkän suvun ihminen on lyhyt. Silloin voi olla kyse sairaudesta. Jos valtaosa on lyhyitä niin ei ole ihme, että on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Geneettistä selittävää tekijää tälle ei ole. Jos ravitsemus olisi yhtä hyvä sekä miehillä ETTÄ naisilla, naiset olisivat yhtä pitkiä kuin miehet. Jos ja kun näin ei ole, sen selittää vain kulttuurinen tapa rajoittaa naisten syömisiä syntymästä lähtien.
Itse pitäisin ihan ok:na lopettaa poikavauvojen imettäminen kokonaan ja/tai siirtää se isän tehtäväksi. Opittepa olemaan ja tyytymään siihen, mitä mieshuoltaja suuhunne työntää.
Naiset ovat persjalkaisiaja ovat aina olleet persjalkaisia.