Mihin perustuu että 39.000€ auto kallistuu yhtäkkiä 42.900€ vaihtoautokaupassa?
Tuommoinen hinnan muutos osui silmääni kun nettiautosta autoja katselin.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Markkinatalouteen. Kun tuotteella on kysyntään, hinta nousee.
Markkinatalous on nerokas järjestelmä. Kun tuote ei mene kaupaksi, hinta laske.
Ainahan ne kauppiaat yrittää vedättää. Vaihtoehtoisesti tarjoavat alakanttiin vaihdokista.
Varsinkin Rinta-Juoppo kannattaa kiertää kaukaa. Yritti kerran vedettää vähentämällä 'tarjouksen' eli N k€ suoraan vaihdokin hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne kauppiaat yrittää vedättää. Vaihtoehtoisesti tarjoavat alakanttiin vaihdokista.
Tietenkin tarjoavat alakanttiin. Ei se ole mitään vedättämistä, vaan sisäänostohinnan ja ulosmyyntihinnan erotuksella se yritys pyörii. Missä todellisuudessa kaltaisesi uuvattí elää?
Liiketoiminnassa on pakko hankkia enemmän rahaa sisään kuin lähtee ulos. Vai että vedättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Toyota ravista sain ihan asiallisen tarjouksen 3 vuotta sitten kun vaihdoin sen teslaan,nyt nuo teslasta saatavat tarjoukset joita olen kysynyt ovat kyllä ihan naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtohinta vs käteishinta
Näin se voi tarjota siitä sun noin 2500e arvoisesta autosta jopa 3900e vaihdossa, eli todella reilun summan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota ravista sain ihan asiallisen tarjouksen 3 vuotta sitten kun vaihdoin sen teslaan,nyt nuo teslasta saatavat tarjoukset joita olen kysynyt ovat kyllä ihan naurettavia.
Ei se kauppiaan vika ole, että olet tunkenut kätesi paskatunkioon. Kuten joku jo yllä sano markkinatalous on nerokas järjestelmä, kun tuote ei mene kaupaksi hinta laskee eli ei sitä sun käytettyä Teslaa kukaan osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtohinta vs käteishinta
Näin se voi tarjota siitä sun noin 2500e arvoisesta autosta jopa 3900e vaihdossa, eli todella reilun summan!
Tätä ei moni tunnu tajuavan, kehuvat "hei sain 3 tonnia siitä 20 vuotta vanhasta vaihdossa, olipas hyvä diili" ja oikeasti olisi saanut 4 tonnia pois puhumalla, kun ei olisi vienyt mitään vaihossa.
Mistä johtuu, että viitisen vuotta sitten käytetyn auton sai satasilla, nyt samoista 200 000 ajetuista kipoista pyydetään 2000 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki. Toyotat menee kaupaksi, Teslat ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vuotias hybridi ravi on aikalailla helpompi myydä kuin saman ikäinen tesla model y,johtuisiko siitä.
Ostajalle tulee mielikuva, että teki hyvät kaupat kun saa kunnon alennuksen pyyntihinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta pitää olla alle sen markkinahinnan ja vähän tinkivaraa. Ei kai se kauppias talkoohommina sitä tee eikä tunnearvoa mitata rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että viitisen vuotta sitten käytetyn auton sai satasilla, nyt samoista 200 000 ajetuista kipoista pyydetään 2000 euroa?
Vanhemmat autot on haluttuja, koska ei ole vikaherkkää hybridiä eikä adblu leluja.
Vierailija kirjoitti:
Uusien hinnat on lähes tuplaantuneet.
Uusia autoja ei osteja joten ei tule niitä käytettyjä lisää.
Käytettyjen autojen kysynnän kasvaessa hinnat nousevat.
Rosvoukseen mutta eihän huijaukseen tarvitse alistua. Suklaalevyn hintakin nousi 2€ kun kaakon hinta tuplaantui. Sitä käytetään kuitenkin vain 30% itse levyyn joten oikea hinnanousu olisi ollut 60 snt eikä 2€. Hullu on se joka maksaa ei se joka pyytää.
M.ustalaisen black friday tarjous !
Markkinatalouteen. Kun tuotteella on kysyntään, hinta nousee.