Mitä tapahtuu jos bensa-automaatilla maksaa 60 € bensaa ja se ei mahdu tankkiin?
Kommentit (19)
Saa. Sen takia toi kannattaa laskea tarkasti. Mä hävisin viime vuonna aika paljon. Harmittaa.
Se loppu katevaraus purkautuu pois.
Kannattaa maksaa kortilla. Automaatti veloittaa todellisen tankkauksen mukaan. Käteisellä tankatessa on joskus pitänyt soittaa samassa työpaikassa olevalle veljelle että ajapa tähän viereiselle ST1:lle, täällä olisi parillakympillä maksettua menovettä.
Jaa, mulla se on ennakkomaksu kortilla ja sen verran sitten veloitetaan kun ottanut.
toki ihmettelen kysymystä, yleensä nämä viimeisellä 20 setelillä tankkaavat lorottelevat tyhjään tankkiin, kuvattua ongelmaa tuskin koskaan pääsee syntymään.
Se bensa joka ei mahdu omaan tankkiin jää seuraavalle tankkaajalle.
Käsittääkseni letkun pistoolin palauttaminen paikalleen, katkaisee sekä laskutuksen, että polttoaineen pumppaamisen, eli ei seuraava saa mitään maksamatta itse. Jos on seteleillä maksanut voitto jää huoltoasemalle. Kortilla maksaessa ongelmaa ei ole.
Äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa viher-vasemmiston voittoon niin sen jälkeen 60 euron bensat voi helposti tankata moottoripyörän tankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne setelit ja kolikot sieltä palautuu?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa kortilla. Automaatti veloittaa todellisen tankkauksen mukaan. Käteisellä tankatessa on joskus pitänyt soittaa samassa työpaikassa olevalle veljelle että ajapa tähän viereiselle ST1:lle, täällä olisi parillakympillä maksettua menovettä.
Ei siinä ole paljoa aikaa ketään kutsua ja ajella. Itse kun 50 eurolla aina tankkaan ja pari kertaa ei ole sopinut tankkiin vaan on pitänyt keskeyttää. Usein on varatankki siinä varulta mukana. Kerran ei ollut ja kun löysäsin liipaisimen, Bensakone hyrisi ja hyrisi, huomasin et letkun sillai hytkähti ja näin kun paine nousi, lorautin vielä vähän tankkiin, se auttoi mutta letku pinnisti taas ja näin kun puolessa välissä letku alkoi paisua kuin ilimapallo ja oli ainakin puolenmetrin pallo tulossa! Onneksi huoltamon pitäjä tuli ja pisti kanisteria alle. Huh hu!
Miksi maksat enemmän kuin tankkaat? Minä maksan kortilla, turvallisuussyistä pitää valita enimmäissaldo, yleensä valitsen 60,-€, koska tankkini ei ole typötyhjä. Tililtä varataan tuo 60,-€, mutta lopullinen veloitus tililtäni voi olla vaikka 45,-€.
Vierailija kirjoitti:
Käteisella maksaessa?
Kannattaa aina kokeilla saako sitä pensaa maksamatta siitä eka. Jos saa, niin se on edellisen tankkaajan piikkiin.
Onko jossain vielä seteleillä toimivia bensapumppuja?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten enemmälti liiku huoltamoiden läheisyydessä jos et niitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina kokeilla saako sitä pensaa maksamatta siitä eka. Jos saa, niin se on edellisen tankkaajan piikkiin.
Yleensä huoltamon piikkiin menee. Kaksi kertaa olen ilmaiseksi saanut tankattua. Eka kerralla edellinen tankkaaja ilmoitti että tule vaan ilmaiselle, perässä tulijalle sitten itse annoin pistoolin. En tiedä montako kaikkiaan kävi. Silloin ei kannata pistoolia välillä laittaa paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
On niitä, mutta aika vähän enää nykyään. Opiskeluaikana muutama vuosi sitten olin bensaa hakiessa välillä pulassa, kun ainoat rahat oli käteisenä ja piti tankata vielä 98-bensaa, sitäkään ei ole joka asemalla.
Kyllä.