Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muiden kaupunkien terveydenhoito näin surkeaa?

Vierailija
15.09.2008 |

Täällä Seinäjoella on mennyt ihan mahdottomaksi.

Olen viikon sairastanut TOS:ia(hermo puristuksissa kaulalla). Tiedän diagnoosini kun ei ole eka kerta vaan uusiutui taas. Kyselin aikaa ta:lta. Kahden viikon päästä jaetaan seuraavat ajat. Käskettiin mennä päivystykseen. Muuten ihan hyvä, mutta päivystyksessä ei kirjoiteta keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden reseptejä. Ja ainoa pelastus tähän akuuttiin tilanteeseen olisi Diapam tai Sirdalud, kokeiltu on kipulääkkeet, eivät auta.

Minun siis pitäisi olla kaksi viikkoa ilman mitään apua. Jumppa on menossa koko ajan, mutta se ei auta näin nopeasti.

Menin sitten yksityiselle ja sain lääkkeeni ja saan ensi yönä vihdoin nukutuksi, luojan kiitos. Mutta mitä jos minulla ei olisi opiskelijana ollut varaa yksityiseen? Onneksi oli.

Ilmeisesti on tarkoitus että köyhät kituvat kuoliaiksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akuutti saa jonottaa 4 tuntia eikä aina edes otetaan jonoon

Vierailija
2/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin olen saanut terveyskeskuksesta Sirdalud-reseptin. Sehän on lihasrentouttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa "menkää päivystykseen" tarjotaan Helsingissäkin herkästi. Ja sitten kehdataan itkeä, että on se kumma, kun hoidatetaan ei-akuutteja vaivoja päivystyksessä... No EIVÄTHÄN ne sinne tietenkään kuulukaan, mutta minkäs teet! Kukaan tuskin nyt huvin vuoksi menee esim. lasten kanssa Lastenklinikalle päivystykseen istumaan täyteen odotushuoneeseen 2-3 tunniksi ja keräämään kotiinviemisiksi kattavaa arsenaalia ko. hetkellä pääkaupungissa jyllääviä viruksia ja bakteereja.

ONNEKSI on varaa käydä yksityisellä. Kaikilla ei kuitenkaan ole. Ja perusjuttu sekin on, että olen veroäyreinä jo maksanut aika lailla tuosta julkisesta järjestelmästä, joten olishan se kivaa, jos se pelaisi paremmin.

Vierailija
4/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sääntö tuo on olevinaan, ettei keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä määrättäisi päivystyksessä? En ole ikinä tuollaisesta kuullut.

Vierailija
5/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin aamulla miettimään, kun puhuttiin siitä, että hallitus korottaa terveyskeskusmaksuja, että sehän osuu (ja uppoo) just pienituloisiin.

Itse en ole käynyt terveyskeskuksessa aika päiviin paitsi lasten kanssa (joista ei mene maksua). Omat vaivat, jos ei vaadi päivystystä, hoidatan työterveyshuollon kautta, kuten taitaa tehdä suurin osa työssäkäyvistä.

Eli meidän perheen kannalta (jossa siis molemmat vanhemmat järkevästi palkatussa työssä eli sikäli maksukykyä) on ihan sama mitä terveyskeskuslääkärissä käynti maksaa. Mutta mietin, että onko monen eläkeläisen tai työttömän mielestä.

Vierailija
6/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli akuuttitapaus kyseessä ja oma lääkäri koulutuksessa!! Käännyttivät pois, "on liikaa jonoa", minä menin yksityiselle ja alle satasella selvisin kotiin tunnissa. Ei tarvitse enää yhdenkään tk:n tai vastaavan tarjota ei oota minulle!

Vierailija
7/7 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla vain olisi ne vanhat. Mutta ei ole kun laitoin ne roskiin 2,5v sitten kun luulin että vaiva oli voitettu. Enpähän arvannut että se ryökäle voi tulla uudestaankin. Nyt tiedän...

Seinäjoki ei taida olla mikään poikkeus näiden ongelmiensa kanssa. Samaa kurjuutta kaikilla.

ap