Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismasut uuteen viikoon***

15.09.2008 |

Olinko vain sokea, vai eikö meillä tosiaan ole vielä aloitusta?

No mutta, tänään oli tärkeä päivä, eka lääkärineuvola. Kaikki oli muuten ok, mutta sydänääniä ei vielä kuultu. Ei ole kyllä kummallakaan edellisellä kuulunut vielä tässä vaiheessa, mutta vähän huolestuttaa silti, kun takana on km. Mutta eiköhän tämä pahoinvointi, väsymys ja repäisykivut kerro siitä, että kaikki on kunnossa.

Ihmeellistä on se, että mulla on mukamas tullut raskauden aikana vasta kilo lisää painoa, vaikka syön ihan tauotta ja mitä milloinkin. Enkä edes liiku yhtään, mitä nyt reittiä koti - juna-asema - työpaikka - juna-asema - päiväkoti - koti. Liikunnan aion kyllä aloittaa, kunhan tämä väsymys hellittää. Nyt olen nukkunut vielä miltei joka ilta päikkärit ja silti ihan täydet yöunet.

Mitenkäs muuten olette kertoneet raskaudestanne? Mulla on tosi iso maha, ja töissä olisi melkein pakko pian kertoa, mutta tuntuu kyllä tosi aikaiselta, viiden kuukauden kuluttua vasta alkaa äitiysloma. Joillekin kavereille olen myös kertonut, mutta lapsille en. Ja nyt on sitten kerrottu äideillekin.

Meillä siis 2- ja 4-vuotiaat, ja ajateltiin, ettei ihan vielä kerrottaisi. On sinne maalis-huhtikuulle vielä tolkuttoman pitkä aika pienen ihmisen perspektiivistä. Ja vähän itseäkin arveluttaa koko raskaus. No, lapsille kerrotaan kyllä viimeistään rakenneultran jälkeen eli 6.11.

Töissä olisi toisaalta helpompi olla, kun voisi vapaasti olla tämän mahan kanssa, mutta toisaalta sitten kuitenkin ärsyttää tuo viisi kuukautta. Huoh.

Mutta, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Ja puhtia syyspäiviin!

kaaka ja Heinä rv 13+5

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Vacsuli! Olen niin iloinen teidän puolestanne!

Tänne ei oikeastaan kuulu mitään erikoista. Normaalia elämää. Huomenna vain pitäisi aloittaa koulu, enkä ihan tiedä, kuinka elimistöni suhtautuu heräämiseen ja siihen, ettei sängyssä saa maata tuntia heräämisen jälkeen.

Kerroin äitin äitille, että siitä on tulossa isomummo. Se oli kyllä tosi iloinen ja vaikka mainitsi arkkurahansa, niin totesi perään, ettei nyt jouda kuolemaan, kun on isomummeliksi tulossa. Musta vastaanotto on ollut ihan paras. Vähän jännittää kertoa vanhemmille ihmisille, kun tosiaan ei vielä mieheni kanssa olla naimisissa. Eihän sitä koskaan tiedä millaisen moraalisaarnan saa, kun kyseessä on kuitenkin ollut esiaviollinen seksi.

Onneksi siitä ei pian tarvitse enää välittää.

Häihin aikaa siis tasan kuukausi ja yksi päivä.

Mutta ihanaa illan jatkoa kaikille ja oloja!

Terveisin

Kaisa ja Tiuhti 13+1

Vierailija
22/37 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutisia Vacsuli! Terve poika tulossa! Onnea!

Mitäs vuorotyöntekijöille kuuluu? Oletteko jaksaneet hyvin?

Itsellä on ollut vähän vaikeuksia nukkumisien kanssa. En vielä oo ollut sairaslomalla, mutta tuntuu, että sekin aika koittaa lähitulevaisuudessa.

Raskausdiabetes stressaa, on ollut todella vaikea löytää sopivaa syötävää. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Tervetuloa uudelle maaliskuiselle. Upea joukko sulla jo koossa!

AnniHelena rv 16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutinen, Vasculi!!! Kovasti oon jännittänyt, kun et muutamaan päivään käynyt kirjoittelemassa.

Mä oon töissä kolmen päivän saikun jälkeen. Väsyttää kovasti ja ylävatsaa kivistelee, mut kai tää joskus tästä.. Tuli levättyä oikein kunnolla. Jospa viikonloppuna jo jaksais tehdäkin jotain.

mukavaa syyspäivää kaikille!

t. iiik ja pikkuinen 13+1

Vierailija
24/37 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTOMISESTA - Perhe, sukulaiset ja useat ystävät tietävät. Töissä taitaa suurin osa tietää, maha kun on ihan selvä ja pomoille kerroin heti kun tulin takaisin.

Tervetuloa Minni! Täällä toinen Vantaalainen.

LIIKKEET - en varmaksi sano vaikka luulen jotain jo tunteneeni, voi tosin olla ihan ilmakupliakin :-)

äiti1983- onneksi kaikki ihan ok vaikka säikyttivätkin ensin.

vacsuli75 - ihana juttu.

AnniHelena - minkälaista vinkkiä kaipaat. Jotain kokemusta asiasta löytyy ja eilen olin juuri ravitsemusterapeutin luennolla aiheesta. Oletko saanut neuvolasta mitään ohjeita? Tässä yksi linkki aiheeseen liittyen: http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165…

Oma olo on aika hyvä. Pahoinvointia ei enää ole ja väsymyskin voi johtua lähinnä töihin palaamisesta. Supistuksia täälläkin välillä, ei onneksi kipeitä mutta aika jännälle tuntuu. Ja omituisen aikaisin ovat alkaneet...

Hyviä vointeja mammoille!

t. Mirabella ja Hilma 14+4

Vierailija
25/37 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja uutisia vacsulilta!

Vierailija
26/37 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä noi rakastamani hiilihydraatit tuottaa murhetta. Olen käyttänyt eri merkkisiä ruisleipiä ja toiset sopii paremmin. Pitäisi testata lisää sopivia.

Ruispastan totesin mulle sopivaksi, mutta perunassa puolikaskin saattaa olla jo liikaa.

Olen tottunut syömään paljon leipää. Aamupalalla, välipalalla, eväänä, iltapalalla. Aamupala on nyt kunnossa, kaurahiutaleet ja -leseet yhdistelmä sopii.

Hedelmiä en ole uskaltanut syödä, marjat vähäisenä määränä menee puurossa, mutta heti huomaa eron pelkkään puuroon.

Olen kanssa menossa ravitsemusterapeutin juttusille. Neuvolassakin osaavat kyllä neuvoa, mutta omakohtaisia oivalluksia olisi kiva kuulla.

Annihelena 16+4

27/37 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hieman hiljaisempaa taas vaihteeksi. Välillä jos ei päivään pääse lukemaan viestejä niin pino on kasvanut pituutta heti hirveästi... Nyt ei.

Tervetulo minunkin puolesta uudelle maalismammalle, Minnikös se nimimerkki oli...

Tosi hienoja uutisia, Vacsuli! Nyt voinet nauttia raskaudesta taas keveämmin mielin.:)

Itselle ja esikolle pukkas pari päivää sitten flunssa päälle, yöt ovat olleet tavallista paljon rikkonaisemmat ja oma olo siitä(kin) syystä aika nuutunut. Raskauden suhteen tuntemukset pysyneet samoina kuin ennen, ei suurempia muutoksia.

Meillä raskaudesta on kerrottu esikoiselle, miehen ja minun vanhemmille, kummankin sisaruksille sekä muutamille ystäville. Paljon on vielä tuttuja "pimennossa", mutta eipä noille ei-niin-läheisille sukulaisille ja kavereille ole vielä mitään kiirettä kertoa.

Eipä tässä sen ihmeempää. Vointeja kaikille, ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Nasuliini ja Skepi rv (hmm, pitääpä oikein miettiä) 13+4

Vierailija
28/37 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty ja kaikki ok,vauvan syke 124.Oli joku sairaanhoitajaopiskelija neuvolan tädin kaverina.Painoa tullut lisää kahessa kuukaudessa vain kaksi kiloa,ihan hyvin on pysynyt aisoissa tuo painon nousu.Vielä ainakin.Nyt on saman verran vaaássa kun esikon odotusaikana oli vasta viikolla 22.Lähtöpainoo muutama kilo enempi.

Seuraavaksi sitten onkin rakenneultra ens kuun 22päivä.Haluan saaha selville että kumpi on tulossa,vaikka neuvolassa sanovatkin että kaikki ultraajat ei rupee kuulemma kertomaan sitä vaikka kysyskin.Outoo...No jos siinä niin kävis niin mä lampsin yksityiselle ultraan,vaikka se sitten vähän maksaakin...Tyttö lähti viikonlopuksi mummolaan,nyt sitten pitää keksittyä nuihin koiriin kun ovat jääneet vähän paitsioon.Viedään ne tänään mehtään riehumaan kun ei tuo hihnakävely riitä niille alkuunsakkaan.

Sunny ja kääryle rv 16 tasan.

Vierailija
29/37 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisinkin eilen nyt kolmannen kerran neuvolassa. Painoa ei onneksi ollut tullut yhtään lisää ja terkkari tyytyväinen :) Mulla vain tylsä säkä, kun nyt oli kolmas kerta ja kolmas terkkari ja ens kerralla on taas uus... Sen pitäis nyt sit olla pysyvä, mut yritä nyt sit muodostaa siinä luottavaa yms. suhdetta terkkariis ku naama vaihtuu harva se kerta ;) KOvasti on pelottanu, et onko ketään enää kotona kun kaikki oireet on nyt toisella kolmanneksella kadonneet, mutta kovasti se pienen pieni sydän sielä sytkytti :) Mennä viilletti siihen malliin, että terkkari joutui koko ajan ettiin kaiffarin uudelleen laitteensa alle :) Selvä ADHD :))))

Joku kyseli vuorotyöläisten jaksamisesta... Mä teen siis kans 3-vuoro työtä ja eilen oli pitkästä aikaa yö-vuoro... VOI TUSKA!! Koko tämä päivä on menny aivan unes.. En mitää oo saanu aikaseksi... Iltavuorot vielä menee ihan mukisematta, mut saas nähä kauanko kroppa jaksaa noita öitä... Vastaava hoitaja kyllä jo kyseli et haluanko lopettaa/vähentää, mut ku öistä tulee kuitenkin niin mukavasti tunteja ja sit vapapäiviä... Jättää nyt sit yöt tekemättä ja olla harva se ilta töissä... Nou thänks ainakaan nyt vielä, ku menee jotenki..

No josko sitä sais tälle päivää vaatteet niskaan, naamaa vähä ojennukseen ja tukan pois silmiltä ja lähtis edes koiran kans pikku lenkille.

Viikonloppuja kaikille Anzi & kaffari 16+0

Vierailija
30/37 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vaskulille pienet miehet on ihania :)

Terrvetuloa uusille, olikohan useampia... laho pää täällä...

En ole käynyt kirjoittelemassa aikoihin, jokus lueskellut teitin juttuja. Väsy on ollut aivan kamala ja pahoinvointikin toisina päivinä on mukana kulkenut aika vahvasti. Nyt vielä on tuo flunssakin seurana niin pari kipeää lasta kotona tuntuu tosi ylivoimaiselta... Kysykää, kuka tahtoi kolmannen ;)

Tänään onneksi on ollut reipas aamu ja pyykkikone ja tiskikone hurraavat ja lastenhuone on käsittelyssä. Uskomaton määrä hiekkaa pääsee kulkeutumaan niin pitkälle sisään...

Vuorotyötä täälläkin harjoitetaan ja pomon kanssa sovittiin, että loppuu tuossa marraskuun lopulla. Palkkanauha houkuttaisi pidempäänkin, mutta mutta ei pidä liiotella. Yöt ovat pahimpia väsyttäjinä ja pahanolon tuojina.

Joku oli menossa jo kolmatta kertaa neuvolaan. Aika mukavaa. Itse olen käynyt heinäkuun lopulla ja menen nyt seuraavan kerran aivan kuun lopulla. Eli tulee tuollaiset 8 viikkoa käyntien välille. Kovasti odottelen sydänäänien kuulumista - on jo ehtinyt taas kaikenlainen epäilys mielessä pyörimään. Liikkeiden tuntumista kovasti odottelen ja yhtenä päivänä jo melko varmana niitä pidinkin, mutta eipä sitä ihan vielä osaa luottaa noihin epämääräisiin tuntemuksiin. Eipä kai virallisesti vielä pitäisi mitään tuntua...

Lytte 14+ ja muksut

Vierailija
31/37 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Vasculille paljon onnea,kuulostipas kivoilta ne sun uutiset :)

Uusille tervetuloa!!

Täälläkin on samat fiilikset ku joillain muilla,eli olo on parantunut,väsytäkkään ei IHAN niin paljoa (ja väsyttää silti,heh...) ja niimpä ne pelot myös nostaa päätään... Aina välillä tulee päiviä et tuntuu ettei masussa kaikki VOI olla kohdillaan kun on liian hyvä olo itsellä,jne.

Meilläkin tulee vasta toinen neuvola tossa 8.10 (!!) tai tavallaan kolmas,eli oli eka käynti vkolla 7,toka oli lääkäri (joka vain ultrasi pikaisesti ja otti papan) ja sit tää kolmas on vasta toinen kerta kun tapaan mun terkan,tai oikeastaan eka koska se ensimmäisen käynnin nainen oli sijainen... Huoh...

Ja aika jännä noista rakenneultra-ajoista kun joillain oli jo lokakuussa?? Mulla on nyt rv16 ja rakenneultra vasta 3.11,en tajua miten sitä jaksaa sinne asti!!!

Mie haluaisin myös tietää sukupuolen,mulla on lähinnä käytännön syyt,mulla kun on tallessa melkein kaikki pojan vauvan vaatteet ja jonkin verran tavaraa niin jos sattuis et onkin tyttö niin myisin pois etukäteen ainakin kaikista poikamaisimmat auto-bodyt yms. Ja ostaisin tilalle pinkkiä ;D no joo,en itse henk.koht edes pidä pinkistä mut ehkä ostaisin jotain muuta hieman hempeää :)

Mun ostamat yhdistelmät tuli eilen :D:D Voi äly kun tuntui tyhmältä koota niitä,mut pitihän se kokeilla et kaikki on kunnossa niissä. Noh,pistän ne vielä kasaan ja lämpimään varastoon odottelemaan :)

Oma olo oli vaan hieman semmoinen et mitäs jos nyt vaan lietson pahaa kun menin ostamaan ne näin ajoissa...

keyes rv16

Vierailija
32/37 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Viikot ovat vierineet pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa. Kokoajan olen teidän tilanteita seurannut, en vain ole itse jaksanut kirjoittaa kun ei ole ollut oikein mitään sanottavaakaan. Arki on ollut sairaan raskasta kun olen yksin kahden poikani ja tämän mahan kanssa viikot, kun mies asuu toisella paikkakunnalla.

Nyt tuntuu että pahoinvointi alkaa kuitenkin helpottaa. Tosin sitä vielä satunnaisesti on. Seurakseni olen saanut jatkuvat rytmihäiriöt, jotka tuppaavat kyllä ärsyttämään välillä. Harmittaa kun ei oikein jaksa nauttia tästä raskaudesta kun on niin paljon kaikenlaista vaivaa... Sitä vain odottaa että kaikki olisi onnellisesti ohi ja näkisi lopputuloksen, joka toivottavasti on positiivinen.

Täällä oli joku toinenkin jolla on noita rytmihäiriöitä... Kuinka sinä jakselet?

Piiperö rv 14

Vierailija
33/37 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko jollain tarvetta uudelle käyttämättömälle Angelsounds dopplerille?

Sain lahjaksi kaksi kipaletta ja myyn toisen tuolla Osta & Myy palstalla pois.

Kyseisellä laitteella voi kuulla pikkuisensa sydämensykkeen jo rv 10 ->, itselläni kuulin kotona ennen neuvolaa (heillä sota-ajan laite :) ). Tuo laite on säästänyt monet turhat ultrakerrat kun vuotoja on ollut. Laiteesseen ei tarvitse ostaa mitään kalliita geelejä, toimii itselläni esim. Nivean rasvalla todella hyvin ja tulee aina ilta rasvaukset masuun tehtyä :)

Jos on kiinnostusta, käykää kurkkaamassa. Hinta 59e + pk (uutena 80e).

Ottakaa yhteyttä rohkeasti, myös kysellä saa jos jokin mietityttää :)

Mukavaa sunnuntain jatkoa!!

Vierailija
34/37 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi rytmihäiriöinen ilmoittautuu.. Minä taisin jossain vaiheessa niistä valitella.. Ja tosi korkeista pulsseista. No, kävin muutama viikko sitten ihan ekg:ssäkin kun Työterveyslääkäri kuuli multa systolisen sivuäänen. Neuvolalääkäri ei vaivautunut edes kuuntelemaan sydäntä, katsoi vaan ekg:n ja totesi että kyllä se vielä ihan normaalirajoilla menee.. Ja että olen niin nuori että tuskin kuolen sydäninfarktiin.. No, on noita nuoria ennenki siihen kuollu mutta en haluais kyllä loppuiän kaveriks mitään vajaatoimintojakaan.. Rytmihäiriöitä tulee edelleen ajoittain ja välillä pulssit hakkaa tosi kovaa. Mut onneks enää vähän yli puolet jäljellä tätä.. Oon yrittäny pitää huolen siitä että liikun niin paljon kun pystyn/jaksan/hyvältä tuntuu, syön terveellisesti ja nukun riittävästi. Enkä stressais niin paljoa kaikesta.. niin pysyis toi pumppukin vähän rauhallisempana :) Ja toisaalta, tuosta kaikesta on ollut myös se ilo ja hyöty että paino on tässä vaiheessa raskautta noussut lähtöpainoon nähden vasta 800g. :)

Joku oli ostanut yhdistelmät; minäpä ostin pinnasängyn!! Ihan oli pakko tilata hhopparista ko ei tiedä miten sit rahat riittää kaikkeen hankintaan just ennen h-hhetkeä, lisäks ajattelin kohta ostaa kaukaloon sen lämpöpussin. Ja vaunuihin kkans. Sitten meillä onkin jo kaikki muut, ne kun on jääny talteen kahdelta aaiemmalta lapsoselta. Vauva puuttuu vaan..

Eilen kun makoilin sohvalla tunsin pientä koputtelua mahassa. Ihan selvästi oli vauvan liikkeitä. Sitten tuli tiivis rummutus jakso ja heti perään supistus.. Että taas näitä hillujia. Mulla kuopus oli kans sellanen että hillui hillumistaan ja aiheutti sitten supistuksia. Esikoinen otti elämän tossa vaiheessa vähän rauhallisemmin.

Mä teen 2-vuorotyötä. Yökeikat jätin pois vähän aikaa sitten koska palautuminen 15 tunnin yhtämittaisesta yötyöstä ei ollu enää samaa kuin ennen raskautta. Nyt tuntuu että aamuvuoroissa väsyttää ihan älyttömästi iltapäivällä ja iltavuorosta aamuvuoroon siirtyminen on ihan tuskaa.. Noh.. Enää 4 kk jäljellä töitä.

Mulla seuraava neuvola lokakuun alusta ja rakenneultra 13.10. Hyvinkäällä ei meille ainakaan v. -05 sanottu kumpi on tulossa.. Tosin ystävällinen kätilö pysäytti peppupuolen kuvan ja sanoi meille että tästä voitte itse päätellä.. Näkyi siis reisiluut ja niiden välissä pieni "tikku" :). Ja esikoinen itki koko matkan hyvinkäältä kotiin ettei halua pippelivauvaa vaan pimppivauvan :) :)

Nyt alkoi supistelemaan.. Noh, kohta töistä kotiin.. Jumppaan pitäis mennä tänään mutta väliin jää koska VÄSYTTÄÄ!!!

-kolmekamua ja "käpy" rv 17+0 (ajatelkaa, kohta ollaan jo puoli välissä.. HUH)

Vierailija
35/37 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillekkin silloin aikanaan kätilä sanoi että "aika tasaseltahan tuo pylly näyttää",kun kysyin että näkeekö kumpi on,että ei ihan suoraan sanonut että olis tyttö tulossa.Voe kettu että osaa olla piiiiiitkä päivä.Tyttö on siellä mummolassa ja mies töissä aamusta iltaan....oon siivonnu,käyny lenkillä ja kahtonu telkkaria.TYLSÄÄ.Ens kuussa lähen kyllä shoppaamaan jotain vauvan tavaroita,vielä en oo mitään hankkinut(ei oo kyl välttämätön ostaakkaan mtn...)enkä oo edes kaupassa hypistellyt vauvan vaatteita tai mitään sellaista mitä esikon aikana tuli harrastettua.Sillon kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä....Mut jospa sitä tästä innostus!Ainakin semmosen kapalon aijon hommata,siinä tuntuvat vauvat hyvin rauhottuvan.Esikon pyöräytin pyyhkeen sisään mutta ei se siellä oikein pysynyt.Ja itelle tukivyö,jos se helpottas tuon selän kanssa olemista,ettei rupeis niin pahasti lonksumaan.Pitäs käydä jossain niksauttajalla kuhan nyt vauva on syntynyt...Nyt pittää mennä kahtomaan faktalta synnytysohjelmia......

Sunny&kääryle 16+2

Vierailija
36/37 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Vasculille suuret onnittelut hyvistä uutisista. Ihan jännitti puolestasi.

Täällä näyttää myös siltä, että suurin väsymys alkaa helpottamaan. Viikonlopun olen ahertanut oikein kunnolla. Leiponut, siivonnut, tehnyt ruokia, ulkoillut. Tuntuu ihan oudolta, että oikeasti jaksaa ja vielä kiinnostaakin nämä arkiaskareet.

No totuus taas tulee, kun työviikko alkaa. Työpäivän jälkeen, kun tuo sohva vaan tuppaa vetämään puoleensa. Ei oikeastaan enää tolkuttoman väsymyksen vuoksi vaan taitaa olla puhdasta laiskuutta.

Hankintoja mietin myös. Yhdistelmät on pakko hankkia, ne kun lähti pojilta kiertoon. En kyllä osta uusia, vaikka niin ihania ovatkin. Tämä on kuitenkin viimeinen lapsi, eikä tuota rahaakaan liikoja ole. Huuto-netistä olen käynyt katselemassa, mutta hirvittää ostaa tuntemattomalta noinkin isoa ostosta.

Seulan vastausta kuumeisesti odottelen. Tuloksesta riippuen täytyisi asiasta kertoa pojille ja sitä kautta kaikille.

Ja eikun saunan lämmitykseen

Kaarna@laiva rv 13 (?)

Vierailija
37/37 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vacsuli, ihanaa!

Meidän "rauhaan" väsymyksen lisäksi, flunssaa ja vanhimmalla pojalla vesirokko. On ollut aika raskasta pari viikkoa, kun mies kokoajan töissä ja lapset ja itse kipeinä. Koirat tuijottaa syyllistävästi, kun lenkit lyhyitä ja syyllinen olo myös lasten videoiden katselun takia. Huomenna ajattelin että mennään metsään muutamaksi tunniksi, kun vihdoin kaikki suht terveitä, muttei yleisille paikoille vielä kehdata mennä näppyjälkinemme.

Masussa joku potkii, hih, ihanaa. Muuten olo ei kovin raskaana oleva. Painoa tullut pari kiloa ja maha selkeä vauvamaha. Voi kun rakenneultraan ei olisi niin pitkä aika. Väsymystä tuntuu olevan muillakin, liittyyköhän syksyyn. Eipä tässä mitään uutta...

Mukavaa oloa ja pikkupotkuja kaikille!

Avion 16+6