Sinkkuelämää -sarjasta on hyviä analyyseja Youtubessa. Mr. Big narsistinen ja Carrie hänen koukussaan 20 vuotta
Olen törmännyt ja katsellut hyviä psykologisia analyyseja Sinkkuelämää sarjasta. Noissa analyyeissa käydään kausi kaudelta heidän parisuhteensa dynamiikka läpi ja näytetään tärkeimmät klipit.
Katsoin itse sarjaa sen tullessa tuoreena telkkarissa silloin ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa. Olin itse parikymppinen silloin. Nyt päälle nelikymppisenä tajuan kaiken eri tavalla, kuinka toksinen heidän suhteensa oli.
Eli Mr. Big tämmöinen saavuttamaton naistenmies, välttelevä kiintymyssuhdetyyli ja Carrie täysin juoksee tämän miehen perässä ja yrittää saada Mr. Bigin täysin itselleen, missä ei onnistu kunnolla. Sitten Carrie räjähtää, kun ei kestä miehen välttelevää kylmää kuumaa leikkiä ja yrittää erota. Aina kun Carrie meinaa päästä eteenpäin elämässään, Mr. Big huuveroi Carrien takaisin. Kaveritkin päivittelevät, että taas meni eron jälkeen takaisin ja kaikki alkaa alusta.
He käyvät tätä toksista sykliä läpi monta kertaa.
Sarja on näin nelikymppisen silmiin itseasiassa nerokas kuvaus toksisesta ihmissuhteesta, jota en silloin parikymppisenä tajunnut.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Carrie ja varsinkin Samantha on itse narsisteja - ja kauheita naisia. Näitä sitten fanitettiin ja pidettiin esikuvina.
Mun mielestä taas ei. Carrie oli epätoivoisen rakastunut, pakkomielteisesti Mr. Bigiin, jota ei pystynyt kesyttämään ja saamaan itselleen. Hän sai Mr. Bigin vain sänkyynsä. Mielestäni Mr. Big oli se kylmä, välttelevästi käyttäytyvä naistenmies, jolla narsistisia piirteitä. Mr. Big ajatteli aina vain itseään. Nautti siitä, kun Carrie juoksee hänen perässään. Mitä tahansa Mr. Big teki, Carrie antoi anteeksi. Mr. Big alkoi seurustella jopa 25-vuotiaan miljoonaperijättären kanssa, vaikka samaan aikaan pani Carrieta fwb-suhteessa. Mr. Big jopa meni naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkeen tuon naisen kanssa, vaikka Carrieta oli paneskellut 2 vuotta sanoen, että hän ei kykene sitoutumaan muuhun kuin tällaiseen kevytsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin noin jo silloin neljännesvuosisata sitten, mutta olinkin aikuinen ja nähnyt tuollaisia miehiä. Harmitti aina, kun Carrie ei ottanut sitä maalaismiestä (Adrian?), joka oli paljon parempitasoinen kuin Mr. Big.
Aidan oli tosiaan paljon vetävämpi kuin Mr. Big.
%3D%3DVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on Steve!
Sitä oli tuskallista seurata. Miranda ansaitsi parempaa.
Mitä se Steve tekikään? Muistan Steven vähän sellaisena nörttinä tossuna. En paljoa muista heidän suhteestaan. Muistan vain, että he olivat monta vuotta kuitenkin yhdessä, muuttivat yhteen, tekivät lapsen jne. Eli elivät ihan normaalia parisuhdetta.
Myös tästä hyvää Youtube-analyysia! En tiedä onko sama tekijä kuin aloittajan mainitsemissa videoissa. Hyvä sukellus
Mielestäni Aidan oli tosi hottis silloin kun sarjaa katsoin 2000-luvun alussa, kun sitä näytettiin telkkarissa. Mr. Big ei ulkonäöllisesti ollut yhtään mun makuun.
Ihmettelin aina roolivalintaa. Mielestäni Mr. Bigin rooliin olisi pitänyt valita joku paremman näköinen mies.
Vierailija kirjoitti:
eikös tämän aivoperusarjan naiskirjoittaja nyt kadu lapsettomuuttaan kun nuoruus meni ympäriinsä nussiessa kuten sarjassaan
Onko lisäinfoa, linkkiä? En ole kuullutkaan tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Carriehan on itse persoonallisuushäiriöinen ja manipuloi tiuhaan vaihtuvia romanttisia kumppaneitaan yhtä tiuhaan vaihtuvien mielihalujensa mukaan.
Vitut ole. Tuo vuosia jatkunut ihan älytön Carrie viha on joku joukkopsykoosi itsessään.
Ei Carrieta tarvitse vihata, mutta ei hänkään puhtain paperein selviä ihmissuhdekuvioistaan. Petti Aidania toistuvasti ja ryhtyi salasuhteeseen Bigin kanssa tämän ollessa naimisissa.
Katson nyt toista kertaa koko sarjaa alusta alkaen, ja eilen katsoin jakson jossa Carrie "pyytää anteeksi" Natashalta kun Bigin ja Natashan avioliitto kariutui. Savu nousi korvistani, mutta onneksi Natasha laittoi tyylikkäästi Carrielle luun kurkkuun. Jos oma hypoteettinen avioliittoni kaatuisi miehen salasuhteeseen, olisin varmaan väkivaltainen jos toinen nainen seuraisi minua ympäriinsä ja yrittäisi teennäisellä matelulla puhdistaa omatuntoaan (tai julkisuuskuvaansa, kuten sarjassa annetaan ymmärtää).
Mr. Big on itse kusipäiden kuningas. Antaa ymmärtää paljon tiettyyn pisteeseen asti. Aina kun Carrie lämpeää ja haluaisi puhua suhteen tilasta, Big vetäytyy pois ja kaasuvalottaa Carrien pyörryksiin. "Eihän tässä mitään parisuhdetta ole ollut".
Vierailija kirjoitti:
Siis Carriehan on itse persoonallisuushäiriöinen ja manipuloi tiuhaan vaihtuvia romanttisia kumppaneitaan yhtä tiuhaan vaihtuvien mielihalujensa mukaan.
Carrie yritti päästä eteenpäin elämässään, kun Mr. Big ei häntä huolinut kuin FWB-suhteeseen. Siksi hänellä oli noita lyhyitä suhteita, joista ei kuitenkaan tullut mitään, kun henkisesti hän oli aivan Mr. Bigin koukussa.
Missä suoratoistopalvelussa tämä Sinkkuelämää on nyt nähtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Missä suoratoistopalvelussa tämä Sinkkuelämää on nyt nähtävissä?
Maxilla.
Tässähän on kaksi yhtä häiriöistä yhdessä. Carrie on yksi historian ärsyttävimmistä päähenkilöistä, todella itsekeskeinen ja hyväksikäyttää ystäviään (mites se kaverilta lainaaminen ja syyllistäminen tähän pääsemiseksi) ja romanttisia suhteitaan (mm. pettää Aidania). Rasittava hahmo, jopa fiktiivisenä. Ja Big myös yksi kävelevä varoitusmerkki. Ja sitä ees taas venkoilua sitten kutsutaan rakkaudeksi...
Tää on klassinen "ei näin".
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on kaksi yhtä häiriöistä yhdessä. Carrie on yksi historian ärsyttävimmistä päähenkilöistä, todella itsekeskeinen ja hyväksikäyttää ystäviään (mites se kaverilta lainaaminen ja syyllistäminen tähän pääsemiseksi) ja romanttisia suhteitaan (mm. pettää Aidania). Rasittava hahmo, jopa fiktiivisenä. Ja Big myös yksi kävelevä varoitusmerkki. Ja sitä ees taas venkoilua sitten kutsutaan rakkaudeksi...
Mutta viihdyttävä!
Vierailija kirjoitti:
Mr. Big on itse kusipäiden kuningas. Antaa ymmärtää paljon tiettyyn pisteeseen asti. Aina kun Carrie lämpeää ja haluaisi puhua suhteen tilasta, Big vetäytyy pois ja kaasuvalottaa Carrien pyörryksiin. "Eihän tässä mitään parisuhdetta ole ollut".
Mr. Big käyttäytyy narsistisesti. Hän pyörittää jatkuvasti muita naisia Carrien ohella, vaikka sitä ei sarjassa suoraan sanotakaan, vihjaillaan vain. Mr. Big nauttii Carrien huomiosta, haluaa panna tätä, mutta ei halua häntä kunnon parisuhteeseen kuitenkaan. Aina kun Carrie meinaa livetä hyppysistä, Mr. Big lirkuttelee Carrien takaisin koukkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Aidan oli tosi hottis silloin kun sarjaa katsoin 2000-luvun alussa, kun sitä näytettiin telkkarissa. Mr. Big ei ulkonäöllisesti ollut yhtään mun makuun.
Ihmettelin aina roolivalintaa. Mielestäni Mr. Bigin rooliin olisi pitänyt valita joku paremman näköinen mies.
Fanitin näyttelijää Villissä Pohjolassa teininä. M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta viihdyttävä!
Ja opettava. Todella psykologinen sarja, jos tajuaa katsoa sitä sillä silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Carrie ja varsinkin Samantha on itse narsisteja - ja kauheita naisia. Näitä sitten fanitettiin ja pidettiin esikuvina.
Mun mielestä taas ei. Carrie oli epätoivoisen rakastunut, pakkomielteisesti Mr. Bigiin, jota ei pystynyt kesyttämään ja saamaan itselleen. Hän sai Mr. Bigin vain sänkyynsä. Mielestäni Mr. Big oli se kylmä, välttelevästi käyttäytyvä naistenmies, jolla narsistisia piirteitä. Mr. Big ajatteli aina vain itseään. Nautti siitä, kun Carrie juoksee hänen perässään. Mitä tahansa Mr. Big teki, Carrie antoi anteeksi. Mr. Big alkoi seurustella jopa 25-vuotiaan miljoonaperijättären kanssa, vaikka samaan aikaan pani Carrieta fwb-suhteessa. Mr. Big jopa meni naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkeen tuon naisen kanssa, vaikka Carrieta oli paneskellut 2 vuotta sanoen, että hän ei kykene sitoutumaan muuhun kuin tällaiseen kevytsuhteeseen.
Ei, vaan Mr. Big oli suosittu naisten keskuudessa ja sai paljon nuorempia, kauniimpia, sekä mieleltään terveempiä naisia kuin Carrie. Carrie oli se pakkomielteinen narsisti, joka ei voinut jättää mr. Bigiä rauhaan. Kuvaavaa on myös Carrien antama nimi mr.Big joka korostaa hänen narsististen mieltymysten ilmentymää, eli varakasta ja ison statuksen omaavaa miestä, ja varsinkon narsistien yksi ominaisuus on keksiä läheisille epäinhimillisiä kutsumanimiä, jotka kuvaavat vain henkilön esineellistä arvoa ja häivyttää inhimillisyyden. Narsistit myös projisoi narratiivia, että toinen olisi narsisti.
Kumma että juuri se rikas status-mies olikin se elämän suuri rakkaus. Narsisti rakastaa rahaa ja valtaa ja etsii juuri niitä ominaisuuksia puolisossa. Vai mitä myita ominaisuuksia mr. Big:llä muka oli, johon Carrie olisi viehättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan Mr. Big oli suosittu naisten keskuudessa ja sai paljon nuorempia, kauniimpia, sekä mieleltään terveempiä naisia kuin Carrie. Carrie oli se pakkomielteinen narsisti, joka ei voinut jättää mr. Bigiä rauhaan. Kuvaavaa on myös Carrien antama nimi mr.Big joka korostaa hänen narsististen mieltymysten ilmentymää, eli varakasta ja ison statuksen omaavaa miestä, ja varsinkon narsistien yksi ominaisuus on keksiä läheisille epäinhimillisiä kutsumanimiä, jotka kuvaavat vain henkilön esineellistä arvoa ja häivyttää inhimillisyyden. Narsistit myös projisoi narratiivia, että toinen olisi narsisti.
Ei, vaan Mr. Big oli nimenomaan se naistenmies, joka pyöritti naisia Carrien ohella. Hän hätyytteli Carrieta pois kimpustaan, mutta silti sitten pani häntä ja antoi ymmärtää muuta. Mr. Big oli se, joka kohteli Carrieta huonosti, veivasi Carrieta ees taas. Carrie koko ajan jankutti, että haluaa Mr. Bigin kunnon parisuhteeseen, mutta Mr. Big ei tähän suostunut. Kuitenkin suostui Carrieta hyväksikäyttämään ja panemaan. Mr. Big on se narsisti ja Carrie narsistisen hyväksikäytön uhri. Ja siksi Carrie meni niin sekaisin ja sai raivokohtauksia, koska ei saanut Mr. Bigiä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kumma että juuri se rikas status-mies olikin se elämän suuri rakkaus. Narsisti rakastaa rahaa ja valtaa ja etsii juuri niitä ominaisuuksia puolisossa. Vai mitä myita ominaisuuksia mr. Big:llä muka oli, johon Carrie olisi viehättynyt.
Carrie viehättyi Mr. Bigissä siihen saavuttamattomuuteen. Kun Mr. Big ei ollut helppo ja saatavilla, Carriessa aktivoitui tuo "pakko saada tuo jota en voi saada".
Mitä se Steve tekikään? Muistan Steven vähän sellaisena nörttinä tossuna. En paljoa muista heidän suhteestaan. Muistan vain, että he olivat monta vuotta kuitenkin yhdessä, muuttivat yhteen, tekivät lapsen jne. Eli elivät ihan normaalia parisuhdetta.