Puhdistatteko vessanpöntön, kun on näkyvissä selkeää likaa vai jo ennen? Ja millä aineella?
Itse putsaan, kun näyttää likaiselta ja kloriitilla.
Kommentit (49)
Kun vielä oli pytyt ja kaksi vessaa, pesin kerran viikossa sekä lavuaarit että pytyt päältä ja sisältä. Oiskohan ollut Kiilto wc-puhdistusaine.
"Pöpöt ne vaan lisääntyy siinä WC harjassa silti vaikka pesuaineita käytät. Kun se muhii siellä omassa kosteassa telineessään."
Meillä ei ole tapana käsin koskea harjaspäähän, eikä myöskään sille alueelle pytyssä joka harjalla pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleispesuaineella ja kloriittia vaan sillon ku perheessä ollu vatsatautia. Ja aina vatsatautien jälkeen ostan uuden vessaharjan ja muutenkin vaihdan uuden ainakin parin kk käytön jälkeen.
Parin kuukauden?! Mulla on ollu sama kohta 6 vuotta.
Kyllä minäkin vaihdan usein, noin 2-3 kuukauden välein harjan uuteen.
Suolisto huonossa kunnossa, niin se paikan haju tarttuu siihen harjaan, ja eipä se enää muutaman kerran käytön jälkeen hajua vie, levittää vaan. Ainoa keino saada hajua pois, on uusi harja.
Käsisuihkulla kuumaa vettä. Vessaharjaa en edes omista. Kerran viikossa loraus kloriittia Pytty loistaa.
Jos jää rantu niin yleispesua ja vessaharja, aikaa menee alle minuutti.
M55
Kloorilla lähtee orgaaninen lika. Pinttyneeseen kivettymään hapokas pesuaine. T. ex-saippuakauppias
Kun paskaa jää kaakeliin, niin tippa pesuainetta valumaan päälle ja seuraavalla kusikerralla huuhtelen paskarannun kusella pois.
Vierailija kirjoitti:
Yleispesuaineella ja kloriittia vaan sillon ku perheessä ollu vatsatautia. Ja aina vatsatautien jälkeen ostan uuden vessaharjan ja muutenkin vaihdan uuden ainakin parin kk käytön jälkeen.
Tuossa ei ole mitään perusteltua syytä miksi wc-harjan vaihtaisi uuteen parin kuukauden välein. Ellei neuroottisuutta lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kuseksin siihen päälle niin pahimmat rannut lähtee pois. Ei muuta putsausta vaadi.
Ja tämän on pakko olla miehen kirjoitus.
Vessanpesuaineella pesen ja useammin kuinhaluaisin. Vesipihit pöntöt ei huuhtele kunnolla joten pytty näyttää likasela parissa päivässö.
Vierailija kirjoitti:
Pesen sen wc-harjalla joka kerta, kun huomaan, että on jotain rantuja jäänyt. Näyttää aivan uudelta vielä 15 vuoden käytön jälkeenkin ilman mitään erillisiä pesuaineita.
Meillä ei kyllä ikinä jää mitään rantuja vessanpyttyyn. Pesen sen silti ainakin kerran viikossa, aika usein ihan vaan pyykinpesuaineella. Voisiko pytyn pinnoitteella olla jotain tekemistä asian kanssa?
Mulla on sunnuntai vessojen pesupäivä. Ihan vessaan tarkoitetuilla aineilla pesen. Uuden harjan ostan pari kertaa vuodessa.
Ulkohuussi, pesen pinnat vähintään kuukauden välein, talvella voi jäädä joku kerta väliin kun pesuaine jäätyy sekunnissa kiinni istuimeen 😄
Sen wc-harjan voi pestä vaikkapa astianpesukoneessa. Ei tartte ostaa turhaan uutta. Vielä 10 vuoden jälkeenkin kuin uusi.
Vierailija kirjoitti:
"Pöpöt ne vaan lisääntyy siinä WC harjassa silti vaikka pesuaineita käytät. Kun se muhii siellä omassa kosteassa telineessään."
Meillä ei ole tapana käsin koskea harjaspäähän, eikä myöskään sille alueelle pytyssä joka harjalla pestään.
??wut?? No jaa kuka minä olen tuomitsemaan ketään. En kommentoi enempää..
Miksi sitä pitäisi puhdistaa?
Puhdistan ainoastaan joskus jos on tulossa vieraita, itseä ei jäljet pöntössä häiritse.
Kerran viikossa kunnon pesu ja tietysti heti jos näkyy jotain niin otan pois saman tien. En todellakaan tajua ihmisiä, jotka jättää näkyviä paskaraitoja pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Sen wc-harjan voi pestä vaikkapa astianpesukoneessa. Ei tartte ostaa turhaan uutta. Vielä 10 vuoden jälkeenkin kuin uusi.
🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu kuin wc-harja on kyllä teidän perheessä pielessä, jos on vähän väliä vatsatautia.
Vatsatautia ei oo ollu varmaan kohta 10 vuoteen. Pointti oli se, että jos on noroa niin se harja menee poistoon ja taudin loputtua uusi harja tilalle. Ja vaikka vatsatautia ei olis,vaihdan aika ajoin uuden WC harjan. Ihan samalla lailla vaihtelen aika ajoin tiskiharjan ja tiskirätinkin uuteen. Tosin jotkut voi niitä samoja käyttää vuosia, sama se mulle miten muiden talouksissa toimitaan. Pöpöt ne vaan lisääntyy siinä WC harjassa silti vaikka pesuaineita käytät. Kun se muhii siellä omassa kosteassa telineessään.
Mulla on silikoninen vessaharja, jonka huuhtelen vessasuihkulla aina käytön jälkeen ja suihkutan siihen vielä desinfiointiainetta.
Joka päivä pesen harjalla ja wc tarkoitetulla aineella, joinakin päivinä parikin kertaa. Lisäksi pesen harjan ja lopuksi suihkutan siihen kevyempää hyvältä tuoksuvaa yleispuhdistusainetta. Näihin toimenpiteisiin menee max 5 min päivässä.