Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle vertaili kauppojen omia suklaita Fazeriin: "Kaksinkertaiselle hintaerolle ei ole muuta selitystä kuin brändi"

Vierailija
21.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20136881

Merkittävässä osassa Fazerin suklaissa palmuöljyn osuus koko painosta on jopa kolmannes. Tästäkin huolimatta kilohinta on yli 20€ kun kaupan omilla merkeillä se on 10€.

Kaakaon hinta ei siis suoraan selitä valtavaa hintaeroa, vaan Fazerin hinnoittelupolitiikka. Halutaan myydä keskinkertaista tuotetta valtavalla katteella. Myös levyjen kokoja pienennetty 200 grammasta 180 grammaan (shrinkflaatio).

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se LIDL:n sininen suklaalevy maistuu kyllä aika samalle, kuin Sininen. Ei ole pahaa, vaikka hinta alle 2 euroa. 

En sano tätä vähätellekseni Fazeria, vaan jos tarpeeksi moni ostaa Liiterin suklaata, niin Sinisen hintaa täytyy laskea.

Lidlin suklaa on valmistettu Puolassa. Haluatko, että Suomen Fazerin työntekijät saavat 1000€/kk? Vai haluatko, että Fazer lopettaa suklaatuotannon Suomessa ja siirtää suklaatehtaan Puolaan, että sinä saat suklaata 2€? Kerro toki ajatuksistasi vielä Fazerille ja Ylelle, kun olet talousnero.

FAZER EI VALMISTA SUKLAITAAN SUOMESSA! Muuten niissä olisi esim avainlippu...eipä löydy

Avainlippu on maksullinen merkki, mitä ei ole pakko hankkia. Olisi entistä kalliimpi tuote, kun

Bara en dåre betalar för olika certifikat. "Avainlippu" hör till en av de onödigaste certifikaten, då det inte garanterar just något. Den som inte tror, kan bekanta sig med "Avainlippus" regler (bara på finska) förrän den kommenterar.

Vierailija
82/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panda ja Brunberg tekevät suklaansa ja muut karkkinsa Suomessa.

Ja ovat hyviä. Brunbergin tummaa suklaata on jopa suomalaisten ja norjalaisten taistelupakkauksessa. On muuten tosi hyvää, suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, Fazer lienee ainoa Suomessa valmistettava suklaatuote.

Eikös ne tehdä på Sverige? Jäätelöt Fazer teettää Venäjällä ja myy sitten Suomessa hirveällä katteella...( Tukee siten samalla Putinin "erikois"operaatiota)

Terveisiä foliohattuosastolta näköjään. Suklaat tehdään Vantaalla, sinne on jatkuvaa hakua ollut töihin. Tuttu on töissä Turengissa jäätelöfirmassa. Fronerin Suomen-yksikkö valmistaa omien brändiensä lisäksi jäätelöitä Fazerille. 

Varför man inte bör köpa sådant. Froneri är krigets sponsor.

Vierailija
84/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö"

Näin on! Vilkaiseppa vaikka perheyritysjänkkääjä finderistä yritystiedot. Siellä mainitaan suoraan, että kyseessä on osakeyhtiö

Joko oot yhtä aasi kuin edellinen jankkaaja tai sitten oot sama kommentoija. Ja sanaa jänkkääjä ei edes ole. Jänkä on, mutta yritäpä itse keksiä, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
85/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö"

Näin on! Vilkaiseppa vaikka perheyritysjänkkääjä finderistä yritystiedot. Siellä mainitaan suoraan, että kyseessä on osakeyhtiö

Joko oot yhtä aasi kuin edellinen jankkaaja tai sitten oot sama kommentoija. Ja sanaa jänkkääjä ei edes ole. Jänkä on, mutta yritäpä itse keksiä, mitä se tarkoittaa.

Sun mielestä Finderi on siis väärässä ja sä oikeessa?

Vierailija
86/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nej, det är bara du som är obildad. Det är helt vanligt i St. Petersburg.

Vierailija
87/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko pala rautalankaa? 

Taikasana tässä oli PÖRSSIYHTIÖ. Useampi pässi ketjussa määkii, että pörssiyhtiö sitä ja tätä, mutta FAZER EI OLE PÖRSSIYHTIÖ.

Ja sinä rakas ystävä tuot yksityisen ja julkisen OSAKEYHTIÖN (!!!) Vaikka kaikki nuo ovat yhtiöitä, niin EI, PÖRSSIYRITYS/YHTIÖ ON AIVAN ERI ASIA. Älkää nyt sekoitttako ihan perusyläkoulun termejä. 

Vierailija
88/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko pala rautalankaa? 

Taikasana tässä oli PÖRSSIYHTIÖ. Useampi pässi ketjussa määkii, että

Missä vaiheessa mä oon puhunu pörssiyrityksistä? Taitaa sulla olla enemmänkin vikaa sielä mielenterveydessä ja vielä enemmän luetunymmärtämisessä

Vierailija
89/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Fazer kokeilee kepillä jäätä miten korkealle hinnat voi hivuttaa. 

Suosittelen boikotoimaan, ellet halua pulskistaa Fazerin johtajien ja osakkeenomistajien lompakoita. Vain tyhmä ei vertaile hintoja ja ymmärrä kucetusta. 

EI FAZER NIITÄ HYLLY HINTOJA PÄÄTÄ, VAAN KAUPPAKETJUT!

Minä kyllä uskon, että tekevät yhteistyötä isoissa kampanjoissa, myyvät isoja tukkueriä halvemmalla, kun iso kauppaketju pitää suuren ale-kampanjan. Suurella volyymilla voi tehdä paremman voiton, vaikka yksittäisessä tuotteessa se voitto ei olisikaan niin suuri.

Vierailija
90/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö

Vastaus:

Tähän ja moneen muuhun viittaan. Että te ootte kyllä ihan pihalla ja sitten kun jäätte kiinni, niin ette myönnä. Parasta viihdettä 😄

Vierailija
91/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus: Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö

Vastaus:

Tähän ja moneen muuhun viittaan. Että te ootte kyllä ihan pihalla ja sitten kun jäätte kiinni, niin ette myönnä. Parasta viihdettä 😄

Ja kyseiseen lainaukseen vastasin jo exact samma sätt edellisellä sivulla. Mutta kyllä tään perehtyneisyyden huomaa palstalaisista, joilla ei oo latin latia pörssissä.

Ehkä silloin jopa tajuaisivat hölmöt, että elintarvikeala ja -teollisuus Suomessa on ihan nappikauppaa verrattuna esim Keskoon.

Vierailija
92/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus:

Ja mikäs siinä on väärin? Äläkä sano pörssiyhtiö, koska koko kommentissa ei sanallakaan väitetty, että kyseessä olisi pörssiyhtiö, ainoastaan, että tämäkin yhtiömuoto on jaoiteltu pörssiyhtiön tapaan. Luetunymmärtäminen much

Vierailija
93/93 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus:

Ja mikäs siinä on väärin? Äläkä sano pörssiyhtiö, koska koko kommentissa ei sanallakaan väitetty, että kyseessä olisi pörssiyhtiö, ainoastaan, että tämäkin yhtiömuoto on jaoiteltu pörssiyhtiön tapaan. Luetunymmärtäminen much

Sun osake- ja pörssiyhtiöiden ymmärrys on kyllä aivan jollain alkeellisella tasolla. Kuinka monta kotimaista pörssiyhtiötä tunnet, joissa holdingyhtiö omistaa 20 %?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi