Yle vertaili kauppojen omia suklaita Fazeriin: "Kaksinkertaiselle hintaerolle ei ole muuta selitystä kuin brändi"
Merkittävässä osassa Fazerin suklaissa palmuöljyn osuus koko painosta on jopa kolmannes. Tästäkin huolimatta kilohinta on yli 20€ kun kaupan omilla merkeillä se on 10€.
Kaakaon hinta ei siis suoraan selitä valtavaa hintaeroa, vaan Fazerin hinnoittelupolitiikka. Halutaan myydä keskinkertaista tuotetta valtavalla katteella. Myös levyjen kokoja pienennetty 200 grammasta 180 grammaan (shrinkflaatio).
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Panda ja Brunberg tekevät suklaansa ja muut karkkinsa Suomessa.
Ja ovat hyviä. Brunbergin tummaa suklaata on jopa suomalaisten ja norjalaisten taistelupakkauksessa. On muuten tosi hyvää, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, Fazer lienee ainoa Suomessa valmistettava suklaatuote.
Eikös ne tehdä på Sverige? Jäätelöt Fazer teettää Venäjällä ja myy sitten Suomessa hirveällä katteella...( Tukee siten samalla Putinin "erikois"operaatiota)
Terveisiä foliohattuosastolta näköjään. Suklaat tehdään Vantaalla, sinne on jatkuvaa hakua ollut töihin. Tuttu on töissä Turengissa jäätelöfirmassa. Fronerin Suomen-yksikkö valmistaa omien brändiensä lisäksi jäätelöitä Fazerille.
Varför man inte bör köpa sådant. Froneri är krigets sponsor.
Vierailija kirjoitti:
"Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö"
Näin on! Vilkaiseppa vaikka perheyritysjänkkääjä finderistä yritystiedot. Siellä mainitaan suoraan, että kyseessä on osakeyhtiö
Joko oot yhtä aasi kuin edellinen jankkaaja tai sitten oot sama kommentoija. Ja sanaa jänkkääjä ei edes ole. Jänkä on, mutta yritäpä itse keksiä, mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö"
Näin on! Vilkaiseppa vaikka perheyritysjänkkääjä finderistä yritystiedot. Siellä mainitaan suoraan, että kyseessä on osakeyhtiö
Joko oot yhtä aasi kuin edellinen jankkaaja tai sitten oot sama kommentoija. Ja sanaa jänkkääjä ei edes ole. Jänkä on, mutta yritäpä itse keksiä, mitä se tarkoittaa.
Sun mielestä Finderi on siis väärässä ja sä oikeessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nej, det är bara du som är obildad. Det är helt vanligt i St. Petersburg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko pala rautalankaa?
Taikasana tässä oli PÖRSSIYHTIÖ. Useampi pässi ketjussa määkii, että pörssiyhtiö sitä ja tätä, mutta FAZER EI OLE PÖRSSIYHTIÖ.
Ja sinä rakas ystävä tuot yksityisen ja julkisen OSAKEYHTIÖN (!!!) Vaikka kaikki nuo ovat yhtiöitä, niin EI, PÖRSSIYRITYS/YHTIÖ ON AIVAN ERI ASIA. Älkää nyt sekoitttako ihan perusyläkoulun termejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko pala rautalankaa?
Taikasana tässä oli PÖRSSIYHTIÖ. Useampi pässi ketjussa määkii, että
Missä vaiheessa mä oon puhunu pörssiyrityksistä? Taitaa sulla olla enemmänkin vikaa sielä mielenterveydessä ja vielä enemmän luetunymmärtämisessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Fazer kokeilee kepillä jäätä miten korkealle hinnat voi hivuttaa.
Suosittelen boikotoimaan, ellet halua pulskistaa Fazerin johtajien ja osakkeenomistajien lompakoita. Vain tyhmä ei vertaile hintoja ja ymmärrä kucetusta.
EI FAZER NIITÄ HYLLY HINTOJA PÄÄTÄ, VAAN KAUPPAKETJUT!
Minä kyllä uskon, että tekevät yhteistyötä isoissa kampanjoissa, myyvät isoja tukkueriä halvemmalla, kun iso kauppaketju pitää suuren ale-kampanjan. Suurella volyymilla voi tehdä paremman voiton, vaikka yksittäisessä tuotteessa se voitto ei olisikaan niin suuri.
Lainaus: Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö
Vastaus:
Tähän ja moneen muuhun viittaan. Että te ootte kyllä ihan pihalla ja sitten kun jäätte kiinni, niin ette myönnä. Parasta viihdettä 😄
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Mä luulen, että sulta taas on jäänyt väliin mitä tarkoittaa ja mitä eroa on yksityisellä ja julkisella osakeyhtiöllä. Fazer ei ole julkisessa omistuksessa, mutta on omistajiensa keskuudessa jaettu osiin samaan tapaan kuin julkinenkin pörssiyhtiö
Vastaus:
Tähän ja moneen muuhun viittaan. Että te ootte kyllä ihan pihalla ja sitten kun jäätte kiinni, niin ette myönnä. Parasta viihdettä 😄
Ja kyseiseen lainaukseen vastasin jo exact samma sätt edellisellä sivulla. Mutta kyllä tään perehtyneisyyden huomaa palstalaisista, joilla ei oo latin latia pörssissä.
Ehkä silloin jopa tajuaisivat hölmöt, että elintarvikeala ja -teollisuus Suomessa on ihan nappikauppaa verrattuna esim Keskoon.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus:
Ja mikäs siinä on väärin? Äläkä sano pörssiyhtiö, koska koko kommentissa ei sanallakaan väitetty, että kyseessä olisi pörssiyhtiö, ainoastaan, että tämäkin yhtiömuoto on jaoiteltu pörssiyhtiön tapaan. Luetunymmärtäminen much
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus:
Ja mikäs siinä on väärin? Äläkä sano pörssiyhtiö, koska koko kommentissa ei sanallakaan väitetty, että kyseessä olisi pörssiyhtiö, ainoastaan, että tämäkin yhtiömuoto on jaoiteltu pörssiyhtiön tapaan. Luetunymmärtäminen much
Sun osake- ja pörssiyhtiöiden ymmärrys on kyllä aivan jollain alkeellisella tasolla. Kuinka monta kotimaista pörssiyhtiötä tunnet, joissa holdingyhtiö omistaa 20 %?
Bara en dåre betalar för olika certifikat. "Avainlippu" hör till en av de onödigaste certifikaten, då det inte garanterar just något. Den som inte tror, kan bekanta sig med "Avainlippus" regler (bara på finska) förrän den kommenterar.