Käytkö töissä, vai elätkö tukien varassa, paljonko asuinneliöitä?
(Huuhaakysely, spin off monista asumistukikeskusteluista.)
Käyn töissä, asuinneliöitä 120. Neljä henkeä tässä asustaa.
Kommentit (154)
Kylläpä on taas vaihtoehdot, että käytkö töissä vai elätkö tukien varassa.
En käy töissä, kun olen työtön, enkä elä tukien varassa.
Asun teini-ikäisen lapseni kanssa, neliöitä 55. Ei mitään tukia. Asumiskulut omasta pussista (900e/kk).
Opintuki, yksin, 90 neliöö, ei juoksevaa vettä.
Olen eläkeläinen ja saan asumistukea kolmioon, omistusasunto. Minun oma.
Monihan käy ihan töissä mutta on silti tukien varassa (asumistuen) koska muuten ei palkka riittäisi elinkustannuksiin ja asumiseen. Oletkos sellaisesta kuullut?
Yksin asun, neliöitä noin 450 (+hehtaarin piha-alue), kartano tason asumista siis. En käy töissä, pääomien tuotto tukiaisia tulee välillä paljon ja välillä aika paljon
Käyn töissä tottakai, asuinneliöitä 80m2 ja kolme henkinen perhe, lähitulevaisuuden haave, että perhe kasvaisi <3
Käyn töissä. Joka toinen viikko asun 100 neliöisessä kerrostalo kämpässä kolmen lapsen kanssa, joka toinen viikko 100 neliöisessä omakotitalossa miehen ja yhden lapsen kanssa.
Reilu tuhat. Olen aatelis-akateeminen vapaaherra. Asun yksin...
Työssä, osa-aikaisena, 120 velatonta neliötä, nyt kaksi asukasta.
En käy töissä, enkä elä tukien varassa. 120m2 velaton omakotitalo kaupungissa. Olen jo eläkkeellä.
Käyn toissä. Rivarikolmio, 76m2 ja meitä asuu kaksi tässä, minä ja teinipoikani. En saa asumustukea tmv.
Asuinneliöitä 145, kaksi työssäkäyvää aikuista (toinen 80% työajalla), kaksi lasta. Emme saa asumiseen liittyviä tukia, mutta toisesta lapsesta korotettua vammaistukea ja molemmista lapsilisää.
Vierailija kirjoitti:
Asuinneliöitä 145, kaksi työssäkäyvää aikuista (toinen 80% työajalla), kaksi lasta. Emme saa asumiseen liittyviä tukia, mutta toisesta lapsesta korotettua vammaistukea ja molemmista lapsilisää.
Ai niin, velaton talo ja tontti joten tämän hetken asumiskulut on aika maltilliset, toki yhtä sun toista remppaa on tulevaisuudessa tulossa jahka jaksaa, sitä varten on jo säästöjä.
Tukiaisia ei ole ollut koskaan
neliötä 225
2 aikuista ja kissa
Töissä käymme
Töissä, n.100m2 ja 3 asukasta ("milloin vain" 2, kun kuopuskin lähtee omilleen), asuntolaina jota maksettu 20v loppuu ensikuussa.
En käy töissä. Haen töitä jos löytyy sopivia. En saa mitään tukia vielä, odottelen päätöstä ansiosidonnaisesta. On sen verran pieni, vaikka aiemmat palkkatulot oli hyvät, etten aio persettäni repiä töiden takia hetkeen. Jos kerran niin pienellä rahalla pystyn elämään, niin mikäs siinä. En ole ahne, ei tarvitse olla kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
En käy töissä, enkä elä tukien varassa. 120m2 velaton omakotitalo kaupungissa. Olen jo eläkkeellä.
Eläkekin on tukea, koska nyt työssäkäyvät sen sinulle kustantavat pääosin.
Töissä 28 neliön yksiö ( Helsinki).
Käyn osa-aikatöissä ja nostan ansiosidonnaista, oma jo velaton koti 73 neliötä.