Käytkö töissä, vai elätkö tukien varassa, paljonko asuinneliöitä?
(Huuhaakysely, spin off monista asumistukikeskusteluista.)
Käyn töissä, asuinneliöitä 120. Neljä henkeä tässä asustaa.
Kommentit (154)
Olen eläkkeellä ja 200 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta 1 EI
Kohta 2 EI
Kohta 3 Meren rannalla omakotitalo 3 kerroksessa 7 h+k+khh+3xkylppäri+4xwc+vh+leffahuone+s+takkahuone, 275 n2, lisäksi erillisrakennus 2h+k+vh+takkahuone+sauna, pihapiirissä 3 auton talli, puulämmitteinen kesäsauna, aitta, peruskorjattu lato, jossa baari, pelihuone, tanssitila, musiikkihuone. Rannassa venevaja 2:lle veneelle, krillipaikka, ulkopelikenttä, lasten mökkejä 2 kpl ja tietty leikkipaikka keinuineen sun muineen lasten viihtymisen ylläpitämiseen. Nyt sitten alapeukut käyttöön, niin voidaan tutkailla kateellisten määrä ja kyherrellään tyytyväisinä kaikki kuusi, jotka täällä asutaan.
Niin jos olet se menkää töihin työttömät luuserit-huutelija niin enpä kummemmin arvostais. Kun rahat ja varallisuus tulee suvun rikkauksista tai yritystuloista jossa työntekijät painaa pitkää päivää pienellä palkalla jotta omistajille jää mahd. paljon.
Olen ansiosidonnaisella, joka on päättymässä. Puoliso on vanhuuseläkkeellä. Kotona asuu myös vakituisesti aikuinen lapsi, joka valmistui AMK:sta viime keväänä, mutta ei ole vielä löytänyt töitä. Hän on siis työmarkkinatuella. Kaksi aikuista lasta on jo muuttanut kotoa, mutta viettävät paljon aikaa kotona, ja olen auttanut heitä vielä aika paljon hankinnoissa. Jatkossa kai sitten aikuiset lapseni alkavat auttamaan minua taloudellisesti siihen asti, kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle, mikäli en onnistu työllistymään. Ainakin kotona asuva lapsi alkanee maksaa jotain asumisestaan. Eläkkeeni tulee olemaan suurempi kuin nykyinen ansiosidonnaiseni.
Asunto on 72 neliötä, onneksi oma, mutta linjasaneerauksesta on vielä yhtiölainaa.
Käyn töissä. Omakotitalossamme on noin 140 neliötä.
Teen töitä joka päivä, mutta vapaaehtoisena yhdistyksen hyväksi, vaikka olen työtön, ikinä ole näin kiireistä ollut kuin työttömänä on. Miehen kanssa ollaan asuttu yhdessä yli 20 vuotta ja sinä aikana tietenkään en ole muuta etuutta saanut kuin työttömyysetuuden, asumistuki jää juuri ja juuri saamatta, ja nyt ei toki saa enää muutenkaan kun on oma omakotitalo. Mies on valtion virkamies, ollut samassa työpaikassa 27 vuotta, joista 26,5 vuotta kuulemma liikaa.
Lapset alkaa olla jo nuorimmatkin pian lähdössä pesästä, sitten pitäisi tämä talo saada dumpattua jollekin ja siirtyä kahdestaan asumaan pienempään ja halvempaan. Mies on jo puoliksi eläkkeellä.
Minulla on monta ammattia, tänä keväänä valmistun ammattikorkeasta, olen ollut myös yrittäjä ja monesti työtön ja monesti myös töissä. Olen ollut yli 30 vuoden aikana 20 eri työpaikassa, muutama ihan huuhaa puhelinmyyntiä jne. keikkahommaa mistä ei mitään jäänyt käteen, mutta nuorena niitä tuli tehtyä.
Kyllä sitä ihmisen elämään mahtuu kaikenlaista, ei ketään voi määritellä sillä että on nyt töissä tai työtön, sitä ei tiedä mistä sitä itsensä löytää 5,10 tai 20 vuoden päästä, parhaassa tapauksessa haudasta.
Eläkkeellä, töissä kävin yli 40 v, velaton uudehko rivarin päätykolmio, 80 m2, yksin asun, nainen.
En käy työssä, en ole orja. Tukia tulee noin 1400€/kk ja ulkomailla säästössä vajaa 100000€. Voitte varmaan arvata että olen vapaa ja onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ansiosidonnaisella, joka on päättymässä. Puoliso on vanhuuseläkkeellä. Kotona asuu myös vakituisesti aikuinen lapsi, joka valmistui AMK:sta viime keväänä, mutta ei ole vielä löytänyt töitä. Hän on siis työmarkkinatuella. Kaksi aikuista lasta on jo muuttanut kotoa, mutta viettävät paljon aikaa kotona, ja olen auttanut heitä vielä aika paljon hankinnoissa. Jatkossa kai sitten aikuiset lapseni alkavat auttamaan minua taloudellisesti siihen asti, kunnes pääsen vanhuuseläkkeelle, mikäli en onnistu työllistymään. Ainakin kotona asuva lapsi alkanee maksaa jotain asumisestaan. Eläkkeeni tulee olemaan suurempi kuin nykyinen ansiosidonnaiseni.
Asunto on 72 neliötä, onneksi oma, mutta linjasaneerauksesta on vielä yhtiölainaa.
Sen kotona asuvan viime keväänä valmistuneen kannattaa nyt ihan heti muuttaa työperässä esim Helsinkiin. Älä anna enää makoilla kotona tai ei tule työllistymään koskaan!
Vierailija kirjoitti:
En käy työssä, en ole orja. Tukia tulee noin 1400€/kk ja ulkomailla säästössä vajaa 100000€. Voitte varmaan arvata että olen vapaa ja onnellinen.
Ei 1400 eurolla/kk voi olla kovin onnellinen. En kadehdi vielä edes noin pienillä säästöilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 1 EI
Kohta 2 EI
Kohta 3 Meren rannalla omakotitalo 3 kerroksessa 7 h+k+khh+3xkylppäri+4xwc+vh+leffahuone+s+takkahuone, 275 n2, lisäksi erillisrakennus 2h+k+vh+takkahuone+sauna, pihapiirissä 3 auton talli, puulämmitteinen kesäsauna, aitta, peruskorjattu lato, jossa baari, pelihuone, tanssitila, musiikkihuone. Rannassa venevaja 2:lle veneelle, krillipaikka, ulkopelikenttä, lasten mökkejä 2 kpl ja tietty leikkipaikka keinuineen sun muineen lasten viihtymisen ylläpitämiseen. Nyt sitten alapeukut käyttöön, niin voidaan tutkailla kateellisten määrä ja kyherrellään tyytyväisinä kaikki kuusi, jotka täällä asutaan.
Niin jos olet se menkää töihin työttömät luuserit-huutelija niin enpä kummemmin arvostais. Kun rahat ja varallisuus tulee suvun rikkauksista tai yritystuloista jossa työntekijät painaa pitkää päivää pienellä palkalla jotta omistaj
En todellakaan ole huudellut kenellekään mitään enkä huutele. Ei ole varat tulleen suvun rikkauksista, ei vieraasta työvoimasta, joka ketun sentti ansaittu OMALLA työllä pitkää päivää painamalla. Onni oli matkassa tavalla jota en voi mainita, mutta sekin oman työn jälkeä, ei tippunut kultalusikka taivaalta ei, kädet ruvella saatiin raataa. Ja tiedätkö mitä? Sun arvostamista emme edes kaipaisi, ne jotka nyt hyötyvät meidän raadannasta, arvostavat enemmän, mitä sinä tulet tuolla hyökkäysasenteella ikinä saamaan. Kirjoituksesi jossitteluineen on sieltä mihin aurinko ei paista.
Työtön (anssi 1100 e/kk), velaton okt 120 neliöö ja neljä meitä täällä asuu.
Käyn töissä, asuinneliöitä on 350, 4 henkeä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kotona asuvan viime keväänä valmistuneen kannattaa nyt ihan heti muuttaa työperässä esim Helsinkiin. Älä anna enää makoilla kotona tai ei tule työllistymään koskaan!
Asumme pääkaupunkiseudulla. Yhteen paikkaan, mihin hän haki oli yli 900 hakijaa. Samalta linjalta valmistunut kaverinsa on muuttamassa työn perässä pois pääkaupunkiseudulta. Sai töitä pikkukaupungista, kun edellinen määräaikainen homma kehyskunnassa loppui.
Toisaalta olisi mukavaa, että ei muuta, jotta saisin vastikkeen ja yhtiölainan maksuun apua.
Tietenkin asun tuilla yksin 150 neliön asunnossa Bulevardilla. Näinhän se menee palstabenien ja -pojujen mukaan.
Töissä, 75 neliötä, omistusasunto, yksi aikuinen, yksi teini ja yksi koira.
62 n3liötä kaksio asun yksin, saan tukea.. en halua muuttaa pienempään, koska kaatuu seinät päälle
Töissä käyn, mitään tukia asumiseen en ole saanut sitten opiskeluaikojen. Neliöitä käytössäni on 45.
Nuoresta asti ollut töissä, oma kerrostaloasunto 50m2. En ole saanut mitään tukia sitten opiskeluaikojen, itse olen kaiken maksanut, vaikka olen matalapalkka-alalla.
Juupajuu. 260 neliötä ja 2 ihmistä. Rahaa riittää vaikkei töissäkään. Miten varakkuus kerrytetty?