Ruuanlaitto ei kiinnosta yhtään
Kaikki se työ tiskauksineen päivineen päivittäin. Hohhoijaa. Yritin innostua taas asiasta mutta eihän siitä mitään tullut. Asia voisi olla eri jos ei viettäisi päiviänsä töissä. Ei kiinnosta pätkääkään iltaisin jatkaa työpäivää keittiössä.
Kommentit (39)
Ymmärrän oikein hyvin, ettei kiinnosta. Tuttua minullekin. Meillä onneksi jaetaan "keittiövuorot" niin, etten tee viikonloppuna ollenkaan ruokaa ja puoliso vastaa silloin kaikesta. Arkisin teen kahden-kolmen päivän ruuat kerralla, jotakin helppoa, ja sitä sitten popsitaan. Tekoäly suunnittelee edulliset ateriat, koska en halua ainaista makaronilaatikkorumbaakaan.
Jos teet vain itsellesi ruokaa niin googleta "clean food". Itse paistan vaikka kananmunan, pilkon viereen kurkkua ja tomaattia, viipaloin avokadoa. Eri juttu tietysti jos on pieniä lapsia kenelle pitää laittaa ruokaa.
No älä vietä. Syö leipää, tuoreita vihanneksia, osta salaattibaarista, valmiiksi kypsennettyä kalaa tai lihaa, pakastepitsaa, jne.
Minulla aina varalla eineksiä ja pakasteita uuniin tuupattavaksi jos ei huvita kokkaileminen. Ehkä yhden ruuan teen alusta asti kerran viikossa.
Nuorena oli intoa enemmän. N61
Vierailija kirjoitti:
Tiskaako joku vielä käsin. 😳
Mitä pitäisi tehdä jos vuokra-asunnossa ei ole astianpesukonetta?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksi mun kaveri kun sen vuokrakämpässä ei ole tiskikonetta.
Ai, minusta ruuan tekeminen on rentouttavaa työpäivän jälkeen. Me kyllä tehdään porukalla. Eilenkin poika raastoi porkkanoita, tytär kattoi pöydän ja siivosi sen. Minä keitin perunat ja tein kanttarellikastikkeen, mies paistoi jauhelihapihvit ihan vain naudanjauhenlihasta sellaisenaan tiiviiksi taputeltuna, kypsälle pinnalle suolaa ja pippuria
Onneksi rakastan ruokaa ja ruuanlaittoa, muuten olisi perhe nähnyt nälkää. Kenellekään kun ei pelkät voileivät ole riittäneet ateriaksi tai einekset kelvanneet.
Vieläkin vaikka olemme kaksin tai minä 5kk vuodesta yksin syön/syömme 2 ateriaa päivässä. En kokkaa joka päivä sillä pyrin tekemään aina 2 päivän ruokia, toisena päivänä vain lämmitetään.
Onneks on tiskikone,niin ei tartte tiskailla itse. Itsekkin tulisin varmasti hulluksi jos pitäisi meidän perheen tiskit pestä käsin.
Muista että ruuan laitto voi olla myös sitä että paistat vaikka kanasuikaleita ja siihen vaikka sekaan sipulia tms ja joku valmiskerma ja vähän mausteita, riisiä tai pastaa. Likaantuu kattila ja pannu, kestää vartti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rakastan ruokaa ja ruuanlaittoa, muuten olisi perhe nähnyt nälkää. Kenellekään kun ei pelkät voileivät ole riittäneet ateriaksi tai einekset kelvanneet.
Vieläkin vaikka olemme kaksin tai minä 5kk vuodesta yksin syön/syömme 2 ateriaa päivässä. En kokkaa joka päivä sillä pyrin tekemään aina 2 päivän ruokia, toisena päivänä vain lämmitetään.
Miten niin nähnyt nälkää? Kyllähän sun mies huolehtii myös ruuan laittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Muista että ruuan laitto voi olla myös sitä että paistat vaikka kanasuikaleita ja siihen vaikka sekaan sipulia tms ja joku valmiskerma ja vähän mausteita, riisiä tai pastaa. Likaantuu kattila ja pannu, kestää vartti.
Mitä muuta se olisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos teet vain itsellesi ruokaa niin googleta "clean food". Itse paistan vaikka kananmunan, pilkon viereen kurkkua ja tomaattia, viipaloin avokadoa. Eri juttu tietysti jos on pieniä lapsia kenelle pitää laittaa ruokaa.
Tämän puolesta liputan itsekin. Ruuanlaitto helpottui huomattavasti, kun tajusin, että ei tarvitse tehdä täydellistä ateriaa. Lapsiperhevuosina sai kokata niin paljon, että enää ei huvita. Ruokalasku on tippunut murto-osaan ja säästyneillä rahoilla voi käydä ulkona syömässä tai ostaa grillatun broilerinfileen ja valmiin salaatin.
Nykyisin teen kaiken ruoan itse koska en halua maksaa kauppojen kalliita hintoja.
Suurin muutos oli se kun vaihdoin suomalaiset tuotteet ulkomaalaisiin ja kukkaroni kiittää. Säästöjä tulee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen niin, että paistan broilerinsuikaleet, kippaan siihen tuoreita wokkivihanneksia valmiin pakkauksen ja teen lisäksi nuudeleita, jotka kippaan lopuksi pannulle. Tuosta saan itselleni kaksi ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin likaantuu ja niin kestää ja juuri siitä on kyse.
Miksi täällä poraat , aikuinen ihminen!? Pari muutakin käy töissä ja tekee ruokaa. Osta sitten valmista tai Wolttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksi mun kaveri kun sen vuokrakämpässä ei ole tiskikonetta.
Kyllä tiskaa ja tekee ruokaa KÄSIN oikeen vuokrakämpässä. Onks oikeasti ihmiset näin yusi avuttomia?
Tee kerralla isoja sammiollisia ja pakasta osa.
Ainakin harvenee se tuska.