Onko kattilaa vaarallista käyttää jos siitä on lähtenny maalipinta hieman pois ja näkyy ruostetta?
Kyseessä jonkinlainen metallinen kattila. Olen käyttänyt tota pitkään ja nyt vasta alkanut miettimään, että liukeneekohan tosta jotain metalleja veteen?? Apua.
Kommentit (14)
Hyvä raudanlähde ja miksei myös alumiinin
Metalli kattilan naarmut ei varmaan haittaa, vai onko kyseessä teflon kattila? Vai mikä lie halpa jos ruostetta on ja maalia.
Ei, kun oikeastaan pata jossa on joku maalipinta. Se on vähän irronnu ja ruostetta tullu esiin.
Ap
Jatka ihmeessä käyttöä niin vältyt jatkossakin anemialta. Ei k 911ai se haittaa, että tukka on vihreä ja lyijymyrkytys pelastaa sinun vanhustenhuollon kurimukselta, ei tarvi kärsiä märissä vaipoissa yksinäisyydestä.
on vaarallista pitkällä aikavälillä
Vierailija kirjoitti:
Jatka ihmeessä käyttöä niin vältyt jatkossakin anemialta. Ei k 911ai se haittaa, että tukka on vihreä ja lyijymyrkytys pelastaa sinun vanhustenhuollon kurimukselta, ei tarvi kärsiä märissä vaipoissa yksinäisyydestä.
Joo ja jos lyijyä ei ole riittävästi niin alumiinin aiheuttama dementia auttaa.
Ei se kattilan käyttäminen nyt ole mitenkään erityisen vaarallista mutta siinä valmistetun ruoan syöminen voikin jo olla.
käytä huoletta..jos puurot ja keitokset kestää sisällä...
Olen melko varma, että kattilaa ei ole maalattu sisäpuolelta ainakaan tehtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, että kattilaa ei ole maalattu sisäpuolelta ainakaan tehtaalla.
Ei liene maalia, mutta Ikeassa ja Prismassa olen nähnyt valurautapatoja joissa on joku muovipaskapinnoite sisäpinnalla.
Aivan älytöntä, mutta vissiin sitten helpottaa laiskojen tiskaamista.
Miksi olet maalannut kattilan?