Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ärsyttää. Miksi kaikki haluavat että kolmas lapsemme olisi

Vierailija
15.09.2008 |

tyttö ?!! Itse en todellakaan ole kolmatta kertaa raskaana sen takia, että mahdollisesti saisimme tytyön, kahden pojan jälkeen. Pääasia on että ylipäätään olen raskaana. Ja itselläni on ollut koko raskausajan "poikaolo". Muutaman viikon päästä se kyllä selviää kumpi sieltä tulee.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kolmas tehdään siksi, että se olisi toista sukupuolta kuin aikaisemmat. Jos siis aikaisemmat ovat olleet samaa sukupuolta. Kolme lasta kun vielä menee esim. autossa.

Vierailija
2/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä vain tuppaa olemaan sellainen käsitys, että kaikki haluaisivat molempia sukupuolia lapsikatraaseensa. Itselläni on tyttö ja toivoisin seuraavastakin tyttöä. Olen kuitenkin kokenut tuota samaa, että nyt olisi pojan vuoro.

Onnea tulevaan vauva-arkeen ihanan pojan tai tytön kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näemme ulkona usempilapsisia perheitä, niin taitaa noin tilastollisesti lastensaaminen loppua siihen, kun saadaan ensimmäinen toista sukupuolta. Esim kolme ekaa poikia ja nuorin tyttö. Omituista,,, hmm

Vierailija
4/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sitä ei voi itse päättää--

Tuntuu sitten loukkaavalta ne muiden toivotukset. Ja sitten kun tulee kolmas (tai neljäs...) samaa sukupuolta, niin se tuntuu "epäonnistumiselta". Mutta kun vauva on syntynyt, niin totta kai se tuntuu rakkaalta, oli sitten tyttö tai poika.

Vierailija
5/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin haluaisin vielä kolmanen tytön, on sitä moni ihmetellyt.

Vierailija
6/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsen vääntäminen haavassa, kun esim. tosiaan toivoo tyttöä ties kuinka monennetta kertaa, tuntuu pahalta. Ei sukupuoli vähennä lapsen saamaa rakkautta, mutta äidillä on silti oikeus toivoa niin sukupuolta kuin muitakin ominaisuuksia, vaikka nyt terveyttä. Tai sanoisinko mieluummin niin, että toivomisessa ei ole mitään pahaa saati että haluihinsa voisi itse vaikuttaa, vaikka siitä ei ääneen saakaan puhua.

Vierailija
7/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin sen kolmannen olevan tyttö. Kahden pojan jälkeen ihan normaali toive minusta.

Vierailija
8/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nyt sit on molemmat, niin ei tarvi lisää hankkia"

Meillä on kaksi tyttöä ja haluaisin kaksi LASTA lisää.

Vierailija
9/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ventovieraillakin on otsaa kommentoida "kumpi tulee", "tuleeko nyt tyttö", "kumpaa toivot". ...."ettekö oo vai selvittänyt"... (ihan kun se ois joku selviö nykyään että asia on tiedossa etukäteen - en TODELLAKAAN halua tietää!)

Meillä siis kolmasKIN oli sitten se poika!

Ja arvaa onko kiva odottaa nyt neljättä!! Vieläkin kehdataan kysellä ja tivata, ja moneen kertaan!

Ja kuten joku kirjoitti, on asia todellakin mulle kun veistä kiertäs haavassa, mutta kellekään en myönnä, enkä tuu koskaan myöntämään, että toivoisin salaa ihan tajuttoman paljon ja kipeästi tyttöä - koska kyllä se poikakin on silti ihan yhtä tervetullut!!!

Kun tän asian kuunteleminenkin tuntuu musta välillä niin pahalle ja rasittavalle, kun ihmetellään että meillä paljon poikia, ei tyttöjä, niin en voi kuvitellakaan miten pahalle tuntuu lapsentekoutelut lapsettomilta ihmisiltä.

Siksi mun mielestä on tosi epäasiallista tivata ihmiset lapsentekoaikeita, tai myöskään sukupuolta.

Mä vastaan nykyään että "kunhan nyt jonkun sais.. .elossa ulos"... (koska ei oo sekään niin itsestäänselvää, mummoltani ja äidiltäni kyllä lapsia menehtynyt synnytyksiin :-( ja meilläkin 2 tapausta selvinnyt nykyajan lääketieteen ansiosta). Jotenkin koen siis huonoa omaatuntoa sisimmässäni, että "kehtaan" vielä toivoa jotain sukupuolta - vaikken voikaan sille mitään, että tyttö OLISI ihana...

Vierailija
10/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavansa tytön mutta ei haluavansa poikaa? Silloin on heti sovinisti tai vanhanaikainen. Ja auta armias, jos tuleva isä tunnustaa toivovansa poikaa... kun taas on ihan luonnollista, että äiti toivoo tyttöä. Outoa.

Vierailija
11/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä kumpi tää 4. tulee olemaan..

(kun joku kommentoi että lasten teko loppus yleensä siihen kun on molempia saatu)...

Tosin en tätäkään kerro kellekään vielä, kun ei oo varmaa että niitä lapsia aina saa, ja jo nyt meidän tulevaa suurperhettä kauhistellaan... saati jos sanoisin että se voi siitä vieläkin kasvaa joskus!

11

Vierailija
12/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi ensimmäistä poikia ja kolmas on tyttö. Neljättä odottaessa sai kuulla (ihan lähisuvulta), miksi se neljäskin vielä kun molempia on jo??? Nyt on tulossa viides, ei vielä kauheasti mahaa näy, joten saa nähdä mitä kommenttia tällä kertaa kuulee...

Niin, ja meillä myös toiveissa se 6 lasta...

Vierailija
13/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelun. Hän kertoi kutakuinkin näin ajatuksistaan saada lisää lapsia (nythän molemmat lapset ovat poikia); "En tiedä, uskaltaako tässä enää hankkia lisää lapsia, kun meille näyttää tulevan vain näitä poikia".

Ainakin reilusti myöntänyt ajatuksensa/haaveensa tytöstä poikien jälkeen.

Vierailija
14/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli molempia 2 tyttöä ja 2 poikaa ja tässä jäjestyksessä

Vierailija
15/32 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotan, ja nyt on ihan sama kumpi sieltä tulee, ehkä vähän enemmän toivon poikaa kuin tyttöä.

Ja kyllä mua säälitti kaveri joka sain viime syksynä neljännen tytön, olis nekin voineet jo pojan saada niinkuin toivoivat.

Vierailija
16/32 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotan, ja nyt on ihan sama kumpi sieltä tulee, ehkä vähän enemmän toivon poikaa kuin tyttöä.

Ja kyllä mua säälitti kaveri joka sain viime syksynä neljännen tytön, olis nekin voineet jo pojan saada niinkuin toivoivat.

SÄÄLITTI! Onko se SÄÄLIN asia kuitenkaan, jos toinen saa terveen, ihanan lapsen??!!

Juuri tuon(kin) takia sanon ennemmin että meille parempi tullakin vaan poikia, kun myönnän että tyttö olisi kiva - en todella halua että ihmiset SÄÄLII meitä tuommoisesta syystä!

Meillä on tuttavapiirissä AINAKIN 3 perhettä, joissa on 3 tyttöä. Ja suvussa perhe jossa 4 tyttöä. En mä kyllä ole niitä säälillä ajatellut. Luoja paratkoon se vielä puuttuisi kun joku tulis voivottamaan "voi voi kyllä mä teille niin tyttöä toivoin..." (itse asiassa mummoni teki noin jo kun toinen poika syntyi...)

11

Vierailija
17/32 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin tyttö ja poika. Mun mielestä ne perheet joissa on enemmän kuin 2 lasta, ja kaikki lapset samaa sukupuolta, niin ne perheet on jotenkin epäonnistuneita.

Vierailija
18/32 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita pitää tehdä sen vuoksi, että olisi "täydellinen"?

Et ole täydellinen, ennenkuin

- sinulla on sekä tyttö että poika

- että sinulla omistusasunto

- että sinulla on auto

- että pojalla on pojan harrastus esim jääkiekko

- että tytöllä on tytön harrastus esim baletti

- että lapsesi saavat vähintään yhdeksikköjä koulusta

- jne.

Älä hyvä ihminen elä normien vastaisesti!

Vierailija
19/32 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin tyttö ja poika. Mun mielestä ne perheet joissa on enemmän kuin 2 lasta, ja kaikki lapset samaa sukupuolta, niin ne perheet on jotenkin epäonnistuneita.

No, me ollaan sitten jotenkin epäonnistunut perhe... kai se on muille tutuille yhtä suuri säälin aihe kun että meillä ois vammaisia lapsia sitten, kun on "VAIN" niitä poikia.

Kaikista oudointa, että jotkut tutut joilla vain TYTTÖJÄ, tuntuu vähän ajattelen samoin - kai se on sitten naiselle se tyttö joku onnen täyttymys.

Me ollaan kuitenkin onnellisia pojistamme eikä pois annettaisi.

Kiva olla raskaana, varmaan tulee poika jälleen olosta päätellen.

Taidan olla tosi luuseriämmä ja jotenkin vajavainen kun saan vain poikia! av-mittapuun mukaan.... pelottavaa vaan että nää av-ihmiset on olemassa ihan livenäkin, ja täällä saa hyvin selville ihmisten salaiset ajatukset joita ne ei kehtaa mulle päin naamaa sanoa.

Säälikää vaan mua pihalla ja puistossa ja kerhossa. Ja miettikää, miltä lapsettomista tuntuu lukea tämmösiä ketjuja.

11

Vierailija
20/32 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Itse asiassa, neljäs lapsi on harkinnassa ja jos päädymme perhekokoamme kasvattamaan, niin toivon lisää samaa sukupuolta.

Monesti kun näkee jo ihan aikuisiakin sisaruksia, jotka ovat samaa sukupuolta, niin heidän välillään on selvästi jotenkin erilainen suhde, tiiviimpi, läheisempi ja avoimempi.

Sama on omassa ystäväpiirissäni. Toki monella on hyvät välit sisaruksiin, vaikka olisivatkin eri sukupuolta, mutta ei samalla tavalla.