seksuaalisuus parisuhteessa ja kiinnostus puolisoon
Tuli mieleen tuosta miksi miehen pitää aina pilata yhteinen aika - keskustelusta että voiko olla että naisen näkökulmasta on kahdenlaisia parisuhteita: käytännön kannalta valittuja ja intohimoisia. Jos päädyt valitsemaan ns paperilla hyvän miehen, joka mahdollistaa perhe-elämän, saat puolison, kodin, lapset, kumppanin ym ja olet siihen tyytyväinen mutta et tunne seksuaalista vetoa mieheesi. Yrität kaikin keinoin vältellä seksiä ja koet sen yhtenä velvollisuutena muutenkin pitkässä työlistassasi. Liitto toimii mielestäsi muuten hyvin jos mies vain ei vonkaisi seksiä.
Toinen vaihtoehto on valita mies jota kohtaan tunnet intohimoa ja jonka kanssa haluat seksiä vielä vuosienkin jälkeen ja jatkuvasti.
Jakaako kukaan ajatukseni? Olin 15 v ajan ensinmainitussa suhteessa kunnes erosimme ja lähdinkin etsimään ihan toisenlaista miestä ja häntä kohtaan ovat halut ihan toisenlaiset. Syy ei ollutkaan minun haluttomuuteni vaan se, etteivät kemiat kohdanneet ensimmäisen mieheni kanssa enkä vain hakunnut häntä. Ulkonäössä ym ei ollut mitään vikaa hänellä, kemia vain puuttui.
Kommentit (21)
Onko ok pitää mies varattuna srksittömässä suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain sitä miksi naisten puolelta kiinnostus seksiin oman kumppanin kanssa hiipuu niin usein pitkissä suhteissa.
Seksi ei ole itselle niin tärkeää vaikka miestä rakastaisi.
Naisessa on kyllä jotkin vialla, jos haluaa seksiä kuin mies eli koko ajan. Miehen seksuaalisuus on siittää koska vaan koko ajan mahdollisimman paljon ja monta naista. Naisen rooli on valikoivampi ja jos halu ei lopu millään, jossakin on jonkinlainen häiriö. Eikö nainen raskaudu, eikö poikasia synny? Jatkuva parittelu on ihan kaikissa skenaarioissa luonnotonta ja sitä pitää joko ylläpitää luonnottomilla menetelmillä (ehkäisy) tai päihteillä
Vierailija kirjoitti:
Onko ok pitää mies varattuna srksittömässä suhteessa?
No onhan se. Täysin delusionaalinen ajatus, että miehille riitäisi koskaan niin paljon pariteltavaa, kuin mitä he haluaisivat. Ja jos riittäisi, ihmisiä olisi miljardien sijaan biljoonia. Koittakaa nyt herra isä kasvaa tuosta siitosvimmasta yli ja keksiä elämäänne jotakin muuta tekemistä. Häiriintynyttä juosta pippelinsä perässä kuin joku eläin.
Meinaatko että seksi on vain lisääntymistä varten?
Aikoinaan omassa suhteessa yritin kiinnostuttaa naista takaisin seksiin kanssani, ja kyllähän hän aina pitikin siitä, kun lämmittelin, hieroin, harjoitin esileikkiä jne jne yritin tiettyinä iltoina olla houkutteleva, mutta aina se into intiimiyteen loppui kun yritin ehdottaa jotain. Sitten luovuin kaikista aikeista, jatkoin vain edellämainittua toimintaa. En edes muista, kai siitä on jo vuosia kun viimeksi olimme. En tiedä, onko vika minussa, ei kuulemma. En ole rupsahtanut, ja mielestäni en ole muuttunut niistä ajoista, kun meillä oli läheisyyttä. Onneksi sentään olen itse muuttunut alun vaikeuksien jälkeen lähemmäksi aseksuaalisuutta. Onneksi käteen vetäminen riitti, sitten loppui kaikki halut omaa kättäkin kohtaan. En ikinä toivottavasti ollut se vonkaava osapuoli.
Onko sellainen pitkä parisuhde mahdollinen jossa molemmat nauttivat seksistä ja haluavat toisiaan ja seksiä on säännöllisesti (esim monta kertaa viikossa tai lähes päivittäin)?
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen pitkä parisuhde mahdollinen jossa molemmat nauttivat seksistä ja haluavat toisiaan ja seksiä on säännöllisesti (esim monta kertaa viikossa tai lähes päivittäin)?
Kyllä on, mutta siinä tapauksessa ei pidä muuttaa yhteen. Kun kummallakin on oma asunto, ei arki pääse latistamaan tunnelmaa.
Suhde muuttuu, seksi muuttuu. Meillä oli alussa hyvinkin intohimoista ja hellää, muutaman vuoden. Sitten mies etääntyi, oli haluton, minä yritin vaikka mitä kommervenkkejä, vuosia oli hyvin hiljaista makkarista, muuten ihan hyvä suhde. Sitten tapahtui joku uusi läheisyyden nousu, seksielämä vilkastui taas. Mutta nyt viimeisen kymmenen vuoden ajan mies on ukkoutunut omaan kuplaansa että naapuritkin juttelee ja hymyilee tai edes katsoo kohti enemmän kuin hän, niin eipä tässä ihan hirveän usein oo pikkarit halusta märkänä... Mies kyllä haluaisi välillä, mutta ei ymmärrä etten ole kodinkone jonka voi ottaa käyttöön halutessaan ja jättää muuten komeroon.
En minä käyntäntö edellä valinnut, mutta käytäntö edellä olen 20v myöhemmin jäänyt. Toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisessa on kyllä jotkin vialla, jos haluaa seksiä kuin mies eli koko ajan. Miehen seksuaalisuus on siittää koska vaan koko ajan mahdollisimman paljon ja monta naista. Naisen rooli on valikoivampi ja jos halu ei lopu millään, jossakin on jonkinlainen häiriö. Eikö nainen raskaudu, eikö poikasia synny? Jatkuva parittelu on ihan kaikissa skenaarioissa luonnotonta ja sitä pitää joko ylläpitää luonnottomilla menetelmillä (ehkäisy) tai päihteillä
Jatkuva parittelu on kyllä täysin luonnollista käytöstä mm. ihmisellä ja bonobolla.
Ihan oon kiitollinen siitä, että mussa on jotain niinkin "vialla", että haluan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Eiköhän sellaiset suhteet ole yleisempiä, kuin nämä seksittömät 🤔.
Jos ajattelee että seksi on turhaa, jos ei aio lisääntyä?
Jaa, mulla on kyllä paperilla hyvä mies, ja meillä on myös hyvä seksielämä. Ei kenenkään kanssa se huuma kestä ikuisuuksia, mutta omaan puolisoon voi aina rakastua uudestaan. Hän on myös todella komea, eikä seksi ole mitään pakkopullaa. En näe että nämä ovat mit joko- tai juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on. Eiköhän sellaiset suhteet ole yleisempiä, kuin nämä seksittömät 🤔.
Onko todella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, mutta siinä tapauksessa ei pidä muuttaa yhteen. Kun kummallakin on oma asunto, ei arki pääse latistamaan tunnelmaa.
Yhteenmuuttaminen on muutenkin tuhoisaa parisuhteen kannalta. Varsinkin pitkän parisuhteen.
Minullakin viiden vuoden suhde päättyi pitkälti intohimoni puutteeseen. Olen aina etsinyt sellaisia kilttejä miehiä henkinen yhteys edellä, mutta ehkä minun pitäisi enemmän kiinnittää huomiota intohimoon? Kun kuitenkin tykkään tulla dominoiduksi sängyssä. Toisaalta en kyllä halua paneskella ketään ilman tutustumista.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain sitä miksi naisten puolelta kiinnostus seksiin oman kumppanin kanssa hiipuu niin usein pitkissä suhteissa.
Koska k u l l I karusellin kutsu on niin vahva ja tekee mieli satoja eri kulleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt pitkässä parisuhteessa jo yli 30 vuotta. Mieheni on ensimmäinen ja ainoa seksikumppanini. Vielä 30 vuoden jälkeen haluan miestäni ja meillä on säännöllisesti hyvää seksiä viikoittain. Asutaan yhdessä, mutta en koe arjen latistaneen tunnelmaa. On siis mahdollista.
Nainen nyt kiihottuu vaikka bonano apinoista.