Nettona 2 138 e, pärjäisitkö?
Tuo on mun nettopalkka. Pärjään, ja laitan 100 e säästöön joka kuukausi, mutta tarkkana saa esim. ruokaostosten kanssa olla.
Kommentit (62)
Pienemmällä (1400-1800) nettopalkalla olen yksin maksanut asuntolainaani 17 vuotta ja auton ja sen korjaukset sekä elättänyt ja kouluttanut lapsen. Sain lisäksi säästettyä lapselle muutaman tonnin pesämunan ja itsellenikin hätävaran.
Vierailija kirjoitti:
Juu mutta pskaduunina pitäisin kuten nykyistä omaa 1950 e/kk nettoanikin. En saa enkä ole 18 v urani aikana saanut senttiäkään säästöön.
50€/kk sulla olis nyt vähintään kymppitonni säästössä. Ilman korkotuottoja.
Saan satasen nettona vähemmän kuin sinä ap enkä meinaa pärjätä. Sairaus- ja lääkekulut ovat tosi suuret. Tässä kuussa mennyt jo yli 1300€ lääkkeisiin ja hoitokuluihin. Ja puolet lääkkeistä sellaisia, joihin ei saa lainkaan Kela-korvausta. Jotenkin myös älytöntä että on olemassa hoitokulu- ja lääkekatto mutta silti niiden täyttymisen jälkeenkin maksat sekä lääkkeistä että hoidosta.
Jäisi toista tonnia säästöön joka kuukausi
Saan nettona kuukaudelta 900 €. Siitä menee vuokraan ja muihin pakollisiin laskuihin 750 €.
Vierailija kirjoitti:
Noin neljässä kuukaudessa tulee ton verran nettona.
Olen yhä elossa.
Asut ilmaiseksi jossain, vai miten pärjäät?
Vierailija kirjoitti:
Pärjään tuota pienemmällä ja saan enemmän säästöön, eli mitä teet väärin ap?
Jessus täällä on pipovikaisia ihmisiä. Pitää väkisin pilata muiden ilo ja viedä se vähäkin ylpeys, jos sellaista näkyy. Vaikka olisi syystä ylpeä.
Katselin, että tämän hetkisellä eläkkeen verotuksella tuon saisi noin 2750 euron eläkkeellä.
Onko tämä vitsi? Itse toki saan nettona 2300e/kk ja pärjään todella hyvin.
Asuminen 680e/kk+sähkö kesällä 50e ja talvella 100e kuukaudessa.
Puhelin,netti,vakuutukset ja suoratoistopalvelu 150e/kk.
Autoon bensat 200e/kk.
Tuossa pakolliset menot ja laitan kuukaudessa sijoituksiin 500e ja lyhennän asuntolainaa ylimääräistä muutamalla satasella.
M34
Vierailija kirjoitti:
Saan nettona kuukaudelta 900 €. Siitä menee vuokraan ja muihin pakollisiin laskuihin 750 €.
Eikö kannattaisi mennä töihin? Jos nyt saat 900e/kk nettona niin esim ihan pelkästään siivoustöistä tai kaupan kassalta saat nettona 1500e/kk vähintään eli 600e enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin neljässä kuukaudessa tulee ton verran nettona.
Olen yhä elossa.
Miksi? Lapseni opiskelee ja ne tekee viikossa opiskelujen ohella ihan hanttihommia parina iltana ja nekin tienaa tuon verran nettona kuin sinä!
Pärjäisin jos ei tule jotain yllätyksiä. Tuota luokkaa itsellänikin kun teen täysiä listoja. 50 euroa laitan itse säästöön.
Miksi muuten asiallisia aloituksia alapeukutetaan? Mikä vika tässäkin oli?
Aplla on varmaankin auto. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin jos ei tule jotain yllätyksiä. Tuota luokkaa itsellänikin kun teen täysiä listoja. 50 euroa laitan itse säästöön.
Miksi muuten asiallisia aloituksia alapeukutetaan? Mikä vika tässäkin oli?
Mihin oikein tuhlaat rahasi? Laitappa tähän menosi kun tulot jo tiedämme.
M34
Kyllä vaan pärjään. Voitte vaan arvata että täällä etelän lämmössä on ihanaa asustella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi mennä töihin? Jos nyt saat 900e/kk nettona niin esim ihan pelkästään siivoustöistä tai kaupan kassalta saat nettona 1500e/kk vähintään eli 600e enemmän rahaa.
Kroonisesti sairas keski-ikäinen ei oikein töihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Saan eläkettä n.990 e, mieti sitä
Mulla jää palkasta nettona noin 950e/kk ja asun Helsingissä ja pärjään ihan hyvin, on maksullisia harrastuksiakin.
En pärjäisi mitenkään. Olen perheen ainoa ansaitsija ja nytkin tekee tiukkaa, kun jää noin 3000 e/kk käteen verojen jälkeen.
Mikä on tavoitteesi säästöjen suhteen? Leveämpi eläke, oma asunto?