Nettona 2 138 e, pärjäisitkö?
Tuo on mun nettopalkka. Pärjään, ja laitan 100 e säästöön joka kuukausi, mutta tarkkana saa esim. ruokaostosten kanssa olla.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Saan eläkettä n.990 e, mieti sitä
Minä saan työttömyyspäivärahaa 600 euroa ja pärjään kun on pakko. Mietipä sinä SITÄ!
Sylettää nämä muka köyhiksi heittäytyvät jotka saavat kaksi kertaa enemmän ja kehtaavat valittaa "pieniä tulojaan".
Se on aika pieni kourallinen ihmisiä, jotka eivät "pärjäisi" tuolla rahalla.
Ihmisillä vain on nykyään ihan kummallinen ajatus siitä mitä se pärjääminen tarkoittaa.
Olisin jo rikas tuollaisella palkalla. Helppo pärjätä.
Saisin joka kuukausi 1500 säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole tehnyt palkkatöitä- Sen siitä sitten saa ja senkin muilta veronmaksajilta.
Kyllä pärjäisin nyt kun lapsetkin on jo täysikäiset. Autosta pitäisi varmaan luopua kuitenkin. Tuo olisi minun nettopalkka ilman vuorolisiä. Olen miettinyt päivätyön hakemista.
Vierailija kirjoitti:
En. Jo pelkästään elarit on 750€/kk. M40
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Et siis maksa sun asumisesta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan työttömyyspäivärahaa 600 euroa ja pärjään kun on pakko. Mietipä sinä SITÄ!
Sylettää nämä muka köyhiksi heittäytyvät jotka saavat kaksi kertaa enemmän ja kehtaavat valittaa "pieniä tulojaan".
Saat kuitenkin ilmeisesti asumistukea ja sinulla on mahdollisuus toimeentulotukeen terveysasioissa, silmälaseissa ym.
Ihan hyvin pärjään. Asuminen syö leijonanosan, mutta lainanlyhennys kerryttää ehkä jonkinlaista pääomaakin
Tällä hetkellä osittaisella hoitovapaalla niin aika lähelle tota jää käteen nytkin. Perheellisenä noita menoja on kertynyt enemmän mutta aiemmin sain suht samasta nettopalkasta huomattavasti enemmän säästöön.
Olen laittanut 800 euroa säästöön joka kuukausi 10 vuoden ajan. Nettoni on 1900-2200 euroa ollut. Asun alle 400 euron vuokra asunossa. Olen asunut tässä jo 15 vuotta. Ei ole kauheasti laskuja eikä lainaa ole ollenkaan. En myöskään matkustele, viimeksi kävin ruotsissa 8 vuotta siten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis maksa sun asumisesta mitään?
Maksan 600€:lla yksin kaiken elämisen asumisesta ruokaan ja muihin laskuihin. Jos tulot nousisi tuohon aloituksen summaan ja eläisin edelleen samalla rahalla, jäisi säästöön joka kuukausi 1500.
Jos ottaa lainaa ja ostaa asunnon niin maksaa lainaa ja vastiketta ja muita kuluja. Ajatteln jo nuorena että rahaa pitää olla tilillä että asun vuokralla mielummin kuin maksan lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat kuitenkin ilmeisesti asumistukea ja sinulla on mahdollisuus toimeentulotukeen terveysasioissa, silmälaseissa ym.
Ei ja ei! Asumistuki poistui omassa asunnossa asuvilta. Toimeentulotukea en saa koska on säästöjä taloyhtiön yllättäviin menoihin. Olen myös työkyvytön. Eli kaikkein eniten kurjistettua ja lyötyä ihmisryhmää tämän hallituksen aikana.
Olen mies ja saan saman verran palkkaa. En herättele mitään toiveita parisuhteen saamisesta.
Saan nettona nyt 2500 ja jää rutkasti säästöön eli pärjäisin. Lapset jo muuttaneet, ei lainoja, halpa vuokra. Rahaa mene lähinnä ruokaan ja opiskeleville lapsille ja autoon.
Tuohan on ihan hyvä palkka. Pärjäisin hyvin.
Juu mutta pskaduunina pitäisin kuten nykyistä omaa 1950 e/kk nettoanikin. En saa enkä ole 18 v urani aikana saanut senttiäkään säästöön.
Kevyesti.