Isosiskoni vie minulta voimat
Siskoni on 4 vuotta vanhempi. Hän on aina ollut perheessämme jollain lailla etuoikeutettu. Hänen ei esimerkiksi jostain syystä ole koskaan tarvinnut tehdä kotitöitä, mutta minulta niitä on vaadittu. Hän on vain yksinkertaisesti niistä kieltäytynyt vedoten milloin mihinkin. Minä taas olen tehnyt kaikkea pyydettäessä ja oma-aloitteisesti, enkä ole ikinä saanut tästä minkäänlaista kiitosta.
Nyt siskoni on valmistunut ammattiin ja valittelee ettei töitä ole(tradenomi). Minä taas olen hakemassa opiskelemaan ja suunnitelmissa on hakea jonnekin mahdollisimman kauas lapsuudenperheestä, jotta pääsen itsenäistymään. Sisko on nyt ehdottanut, että muuttaa kanssani minne nyt opiskelemaan aionkin. Ei aktiivisesti töitä hae vaan asuu tällä hetkellä mummomme nurkissa. Miten voisin välejä menettämättä kieltäytyä tästä? Haluan pitää välit siskooni, mutten halua häntä nurkkiini asumaan. Siskoni on kuin huollettava lapsi ja joutuisin hoitamaan kaiken hänen puolestaan. Haluan aloittaa huolettoman opiskelija elämän ilman huollettavaa aikuista.
Ihan riittävä perustelu on, että et halua. Toisen pitäisi kunnioittaa sitä. Jos jää jankkaamaan niin naurat vaan ja sanot, että tämä asia on kuule jo käsitelty.