Kuuluvatko teidän sisustukseenne nämä kangasmerkit? Jos kuuluvat, niin voimme jutella sisustuksesta tässä ketjussa : )
Colefax & Fowler
Pierre Frey
Clarence House
Zoffany
Sanderson
G P & J Baker
Jim Thompson
Jos käytätte näiden firmojen tai vastaavien tuotteita, jutellaan!
Minun tyyliäni voisi luonnehtia sanoilla klassinen, kansainvälinen ja eklektinen, more is more but academic.
Kommentit (22)
Selvennetäänpä vähän käsitteitä.
Minulle klassisuus sisustuksessa tarkoittaa tiettyä perinteisyyttä toimintojen järjestämisen (ruokasali, kirjasto, olohuoneet jne) sekä huonekalujen sijoittelun ja materiaalivalintojen suhteen. Mitä huonekalujen ja esineiden sijoitteluun tulee, symmetria on ehdottoman tärkeä osa klassista sisustusta. Lähtökohtani on aina huoneen tilallisuus (mittasuhteet, erityisesti korkeus) ja arkkitehtoniset yksityiskohdat, joiden ehdoilla luon sisustuksen symmetrian. Klassisuuteen kuuluvat myös tietyt materiaali- ja värivalinnat. Suosin pellavaa ja puuvillaa sekä luonnonsilkkejä ja mutta myös voimakkaita damasti- ja ikat kuvioituja kankaita. Toki ympäristö vaikuttaa siihen miten klassisuus ilmenee: maalaiskartanossa eri tavoin kuin vaikkapa töölöläisessä funkkis-huoneistossa.
Eklektisyys taas on sitä että yhdistellään eri historiallusten tyylien tai arkkitehtonisten suuntausten esineitä ja yksityiskohtia. Ei siis käytetä yhdessä tilassa vain yhden tyylisuunnan (rokokoo, kustavilaisuus, empire, jugend, art deco jne) esineitä ja sisustusratkaisuja. Itse yhdistelen rokokoo ja kustavilaisia huonekaluja ruotsalaisiin mud-century modern kalusteisiin (Arne Norell, Karl Erik Ekselius jne). Niiden ilme on yhteneväinen ja luo mukavan kevyen ja kodikkaan, mutta samalla tyylikkään kokonaisuuden.
Jatkan aiheesta myöhemmin.
ap
Kangasmerkit on niitä mitä ommeltiin nuorena farkkutakkiin,en ymmärrä miten liittyvät sisustamiseen..