**ELOisat viikonloppuun pe-su**
Jäsentelen vielä ajatuksia, palaillaan pian...
Mukavaa tapaamista teille, jotka tapaamiseen olitten menossa :D
Eria
Kommentit (57)
Kyllä se nyt myrkyn lykkäs, kun ulkona on tuollainen rähmä keli. Olisi nyt vain pikkupakkasta pitänyt, niin olisi ollut mukava ulkoilla. No koskaan ei ole kai hyvä:)
Jippii...Meillä herättiin vain kolme kertaa syömään viime yönä ja poika on kuin päivänpaiste:) Kiinteitä meni eilen ruokalusikallisen verran ilman suurempia ongelmia. Vielä kun poika tajuaisi suunsa avata lusikan lähestyessä ja innostuisi oikein asiasta. Nyt työnnän lusikalla soseet suuhun ja poika maiskuttelee niitä hetken ja nielee sitten. Isommat veljet seisovat vieressä ja tarjoavat innokkaasti nokkiksesta vettä Leeville, liikuttava näky.
Kerttukasperikos se töissä puursi? Mitenkäs muut? Jokos kaipailette töihin? Minä en kaipaa...noin niin kuin rehellisesti sanottuna:)
Jaaha sitten kutsutaan...Koitan palata myöhemmin uudelleen. Ai olipas muuten Kerutus ollut tunnollinen siivoushommissa:)
Opemamma ja Leevi
meillä tuo cittarin istuin ja hyvä on,ostin pikku pian pehmusteen vähän pienentää/tukee ku on iida vielä " hoikka" siihen.
Mullakin jää tapaaminen toiseen kertaan - esikoinen sairastui yöllä vatsatautiin ja kuopuksella on 39 asteen kuume...yöllä on siivottu oksennuksia, vaihdettu vaatteita ja petivaatteita, laitettu suppoa ja imetetty, imetetty, imetetty...neljältä yöllä ajattelin, että tässä sitä yövuorossa ollaan (heh), harmi vaan, että päivävuorokin pitää hoitaa...onneksi mies auttoi yöllä.
Illalla oli tarkoitus lähteä kyläilemään - jää sekin nyt toiseen kertaan...(huokaus) ja esikoisella on sunnuntaina synttärijuhlat - toivottavasti ollaan terveitä siihen mennessä - hän on odottanut juhlia niin kovasti ja tosi ikävää, jos ne joudutaan perumaan.
Nyt ei päässä liiku mitään, palailen myöhemmin
emali ja tytöt
en meinaa sitten viitti turhaan lähteä tonne ilmaan jos siellä kukaan ei oo :S
Täällä EI niin pirteä aamu. Kauhee jysäri, kurkkukipu ja lämpöäkin vähän. Piti tulla esikolle leikkikaveri aamupäiväksi, mutta jouduin perumaan tän flunssan takia :( Tyttö ihanasti hoitaa äitiä, keittelee leikkihellallaan kuumaa mehua ja paistaa uunissa kakkua potilaalle. Tänään on Lukan pituus/painokontrolli neuvolassa, että jotakin ohjelmaa kuiteskin. Neuvolan odotushuone on esikon mielestä ihan huippupaikka, ne lelut ja palapelit..
Minusta kans hyvä, että tällä palstalla voi rakentavasti keskustella asiasta kuin asiasta ja jokainen varmasti haluaa vain auttaa, jos neuvoja antaa. Jokainen kuitenkin tekee niin, kuin parhaaks näkee :)
Lukan vauhti kiihtyy. Ryömii jo pitkiä matkoja sopivan kohteen löytäessään. Nyt ykkösiä ovat ovet ja johdot!!! Kiiteitä menee jo tosi hyvin, kaikki 5 ateriaa. Ja SILTI yöllä syödään 2-3 kertaa, tapa siis!? Päivällä ei meinaa malttaa syödä rintaa, joten tankkailee kait senkin takia yöllä.
Hyvää tapaamista kaikille jotka sinne menossa!!!
Minä painun nyt pötköttää esikon huoneeseen, lääkärintarkastukseen ;)
Flunssanen Hallas ja päikyillä oleva Luka 0608
Kiitos k.h.p. istuin kommentista.
Tämä mamma on kanssa sairastanut flunssaa sunnuntaista lähtien. Eilen vasta oli sellainen suht hyvä päivä.
Kun luen täältä näitä teidän kirjoituksia huonoista öistä, en voi kuin ihmetellä tätä meidän typykkää. Hän käy kiltisti illalla sänkyynsä odottamaan unta noin klo 19. Klo 21.30 juo vielä pullollisen maitoa ja nukkuu yön yleensä ilman tutittamisia aamuun 6.30 ¿ 7.30 asti, kertaakaan vanhempia herättämättä. Aamu- ja iltatirsat otetaan myös omassa sängyssä muutaman minuutin protestoinnin jälkeen, mutta sekin alkaa jo sujua. Pitkät päikkärit n. 2 h nukkuu vaunussa ulkona. Ja myös meillä, 2 ¿ 3 h hereillä olon jälkeen tarvii unta.
Kyllä on vauvat erilaisia¿ pelottaa vaan että koska sitä tiputaan alas täältä hyvien unien maailmasta.
Meillä on tämä yksi, kiltti pieni, vauva ja nyt osaan kyllä nauttia tästä että voin antaa aikaa tälle yhdelle, luetaan/syödään kirjoja, laulellaan, nauretaan ja möyritään lattialla. Oma ajatukseni on että parasta mitä voisin antaa tälle lapselle on sisarus, mutta siihen täytyy vielä vähän kypsyä. Ja onhan se niinkin että sitä sisarusta ei ehkä tulekaan, mutta sitä en vielä murehdi.
Kunniottamisesta vielä. Tämä palsta on aina kunnioittanut täällä kirjoittelevia kanssa siskojaan, sen näkee siitä miten monta kirjoittajaa tänne on uskaltautunut kertomaan omista asioistaan. Näin suuri määrä ei mitenkään voi olla ¿sydänystäviä¿ keskenään mutta kunnioitus toista nettisiskoa (veljeä?) kohtaan on luonut eloisten palstalle näin lämpöisen tunnelman. Upea juttu !
Mukavaan viikonloppua !
t. Hanhikki ja tyttö 0908
Kunniottamisesta vielä. Tämä palsta on aina kunnioittanut täällä kirjoittelevia kanssa siskojaan, sen näkee siitä miten monta kirjoittajaa tänne on uskaltautunut kertomaan omista asioistaan. Näin suuri määrä ei mitenkään voi olla ¿sydänystäviä¿ keskenään mutta kunnioitus toista nettisiskoa (veljeä?) kohtaan on luonut eloisten palstalle näin lämpöisen tunnelman. Upea juttu !
Tarkennan ajatustani:
Siis KAIKKI eivät voi olla " sydänystäviä" keskenään, toki moni on sellaisen helmen varmasti täältä löytänytkin... =)
t. Hanhikki
...monet taitavat olla tapaamisessa. Harmittaa, kun en taaskaan päässyt/viitsinyt lähteä, täältä on kuitenkin sen verran matkaa. Keväämmällä sitten....
Hilaan pinon ylemmäksi, jottei ihan pääse katoamaan. Ihanaa viikonloppua kaikille!
Omppu
Viime yön huutosessio sen ratkaisi. Tilasin ajan. Ensi viikolla menemme tapaamaan lääkäriä.
Eilen maistelimme isomman määrän puuroa ekan kerran. Yöllä tytsy heräili tunnin välein ja huusi ja piereskeli raukka ihan järkyttävästi. Puuroa (kaura) on maisteltu muutaman kerran pieni lusikallinen, ei ole oikein maistunut. Eilen söi ruokalusikallisen tai enemmänkin maidotonta tuttelin puolukkapuuroa (niin se taisi olla). Ja seuraukset oli kyllä aika kamalat. Vaikka mistä sen tietää, tuliko ne huudot siitä puurosta. En mä ota tosta kersasta selvää millään. Mutta tää oli se viimeinen korsi, kun vauva vaikutti niin kipeältä. Niin ja sain käskyn välttää itse kotim. viljoja tiistaihin saakka. Tänään kyllä aamulla ehdin jo popsia leipää, joten en tiedä onko naistä parista päivästä mitään hyötyä...
Flunssakin pukkasi pienelle, saattaa olla kuumettakin...
Jep, näin poistuu hän
Jamssa+tytsy 6,5kk
Toivottavasti on ollut mukava tapaaminen.
Tänään taas tökkii kaikki, en vaan jaksa pyörittää tätä perhettä ja kotia yksin. Taas manaan miehen työn alimpaan h.... Eilen käväisi sen verran kotona, että söi ja kävi saunassa ja lähti jatkamaan. Mies on huomisen töissä ja sunnuntaina menee taas ajamaan rallia. No, mä painelen sunnuntaina lasten kanssa mun äidilleni, siellä pääsee valmiiseen ruokapöytään ja hetkeksi pois näistä ympyröistä.
Nyt ei jaksa muuta eikä tänne edes uutta kuulu. Kuhan tulin marisemaan.
Kaikille oikein mukavaa viikonloppua!
Huhti
voihan räkä...lähti pitkä viesti taas bittiavaruuteen!...mutta kun se wordin kautta kierto on muka niin hankalaa...
no juu...oltiin tänään jo melkein lähdössä tapaamiseen, mutta väsymys vei voiton. Tosi harmi kun olisi kiva päästä vähän paremmin " sisälle" tähän joukkoon. Olisin uskaltautunut ottamaan myös esikoisen, mutta sitten väsymys ja saamattomuus voittivat. Molempien syömiset ja vaipanvaihdot olis osuneet juuri tuohon ajankohtaan ja sen perään kaipailevat päikkäreille. Taas ens kerralla uusi yritys..
Hanhikki...ihanalta kuullosti teidän vauvaelämä, on kiva kuulla myös hyvinnukkuvista ja rauhallisista vauvoista =) Meillä on varmaan semmonen keskiverto, on melko tyytyväinen, mutta öisin syödään ja johdatusta tarvii myös untenmaille.
LASTENVAATEG:
Miten puette lastanne/lapsianne? Mitä pidätte tärkeänä?
Meillä pyritään pukeutumaan eri tilanteisiin vähän eri tavoin. Sisällä kotona verkkari-trikoopaita linjalla, kerhoon ja kyläilyyn sammarit tai farkut ja juhliin kauluspaita tai juhlamekko. Vaatteita on sopivasti, kaikkia käytetään sopivassa kierrossa 2-3 krt viikossa pyörii pesukone.
Vaatteet ostan pääosin käytettynä, paitsi kengät yleensä uutena. Suosikkimerkki on H&M, mielestäni paras hinta/laatu/ulkonäkösuhde. Tykkään myös Marimekosta, mitä on saatu lahjaksi ja Benettonin vaatteista. Ulkovaatteisiin panostan, koska ulkoillaan paljon ja että lapsella olisi mahdollisimman mukava liikkua.
Ostaisin varmaan kivempia vaatteita ja yhteensopivia kokonaisuuksia jos olisi enemmän rahaa käytössä.
Vauvalle puen tällä hetkellä paljon haalareita. Lämmittävät koko mahan kylmällä lattialla, bodyn kaula-aukko ei veny niin paljoa, eivätkä ainakaan purista vyötäröltä.
huisia viikonloppua!
petraelena ja kirppu 2307
Kaikille sairastajille kovasti jaksuja! Tästä on tulossa kovin omanapainen viesti, joten ne jotka viitsivät niin auttakaa miestä mäessä...
TÖIHINPALUUSTA on tullut mulle nyt sellainen kompastuskivi, että en pysty mitään muuta ajattelemaan enkä saa tehtyä päätöstä mitä töiden kanssa tehdä. Olen tästä samasta asiasta avautunut täälläkin jo pariin otteeseen ja päätinkin sitten, että menen töihin syyskuussa, pidän sitä ennen pari kuukautta hoitovapaata ja aloitan lyhennetyllä työviikolla. Mutta mutta, tänään otin puhelun töihin ja kuulin, että omat hommani olisivat syksyllä siinä vaiheessa, että projekti vaatii paljon reissaamista Euroopassa ja rapakon tuolla puolella... Nyt ahdistaa niiiiiin paljon!! Mun ehdottamani lyhennetty työviikko ei mitenkään voi istua tuohon kuvioon... Ja onpa kivaa olla reissun päällä koko ajan kun kotona on kaksi pientä lasta!!:(
Voi paskat kun mikään muu asia ei pyöri päässä kuin tämä yksi ja sama tuskainen töihinpaluu. Ainoa asia mikä tässä enää tuntuu hiertävän on raha eli miten sitä voi pärjätä kotihoidontuella?? Tuntuu että tälläkään hetkellä rahaa ei liikoja ole, saatika sitten kun tulot vielä vähenevät. Ahdistaa ihan tosissaan.... Jos raha kasvaisi puissa ei mulla olis mitään vaikeutta päättää mitä tehdä tässä tilanteessa.
Toivottavasti kaikilla oli mukavaa tapaamisessa! Musta ei ole nyt kommentoimaan muiden juttuja, pää on jossain ihan muualla...
Pantoufle
Moi!
Onkohan tämä puolenvuoden ympäristö tosiaankin sitä aikaa, jolloin äidit helpoiten väsähtää ja masentuu - joko hetkellisesti tai sitten oikein vakavasti?? Mä olen ainakin ollut miltei koko tän vuoden alun jotenkin maassa muutamia pilkahduksia lukuunottamatta:/ Tuntuu että päivät vaan kuluu, ei niistä pahemmin nauti ja se ei ole kiva tunne, ei!! Etenkin kun tuntuu, että jollainlailla se kuitenkin heijastuu noihin lapsiin.
Kaiken kukkuraksi meilläkin on alkanut yöt meneen hiukan repaleisiks! Yllätys, kiinteitten jälkeen - just niinkun Oliverin kanssakin.Puuroa annoin parina päivänä AAMULLA ja seuraavat yöt oli yhtä ähellystä, just niinkun Jamssa kirjotti. Että eipä taida puurostakaan tulla meiän neidille kokonaisten öitten salaisuutta:( Nyt meinaan kaipais kroppa jo kokonaisempaa yöunta. Muuten kiinteiden syöminen on onneks lähtenyt ihan hyvin pyörimään. Määrien arviointi on jotenkin vaan hankalaa, kun annan sekä omaa, että kaupan, mutta eipä tuo tyttö kai nälkää sentään ole nähnyt:)
Lastenvaatteista oli GEETÄ: Peppi kulkee nyt vielä sekä kotona, että kylässä melko samoilla - body+collegehousut, välillä farkkuja tms. Hameita ei olla pahemmin käytetty, ovat näin talvella niin pirun epäkäytännöllisiä. Ehkä sitten kesemmälllä, vaikken itse mikään hamefriikki olekaan. H&M, Tutta, NameIT, Marimekko, Lindex - siinä neidin vaatevaraston merkkejä...plus sit yhen ystävän itse ompelemia HUIPPUcollegehousuja!
Oliverilla käytän nykyään aika paljon farkkuja, niin kotosalla kun kylässäkin. Collegehousut on pojalla menny niin kulahtaneiks ja jotenkin en osannu uusiakaan ostaa. Viihtyy itsekin farkuissa. Ruskeita sammareita metsästän kevätkeleille;) Body yläosana miltei aina. Merkit hyvin pitkälle samoja kun Pepilläkin. Nettikaupoista olen surffaillu tanskalaisia ihanuuksia, katvigia, moloa yms. mutta en ole rohjennut tilata. Hinnatkin ovat kuitenkin melko suolaisia.
Ulkovaateasia just nyt pinnalla kun tarvis kolmelle lapselle hommata välikausivaatetta....aaarrgghh...mistä rahat! Just eilen kattelin cittarissa lassien tarjoukses olevaa välikausipukua, muttei sytyttäny. Se siitä edullisuudesta. Remuihin ja reimatecceihin ei oikein taida rahnat riitellä ja miltei mielellään niitä boikotoinkin....ei kai ne nyt voi ihan niin törkeen hinnan arvoisia olla?? Yli 100¿ lapsen ulkoilupuvusta on mielestäni aivan liian paljon, koska niin ne kalliimmatkin hajoo yhtälailla tuolla pihalla möyriessä. Tulipas taas vaahdottua:/
Ai niin, tänään sitten sai tissi ekan kerran osansa neidin uutukaisista hampaista, autsh! Ja lansinoh edelleen apteekissa - ei sitä muista ennen kun tilanne on TOSI!
Mutta nyt ruuanlaittopuuhiin! Toivottavasti kevätaurinko herättää elomammat masishouruista ja saa lapsukaiset nukkumaan paremmin!!!
Vieteri
Ihan pikaviesti kun esikoinen juuri heräsi...
Huhtille, vieterille ja muille väsyneille ja masentuneille lähetän paaaaljon voimia jaksaa tätä kotiäidin elämää. Itsellänikin oli varsinkin tuo helmikuun alku kyllä semmoista suossa rämpimistä.... Masenti ja veetutti, itketti ja ahdisti. Nyt on tämä viikko ollut jo paljon parempi, että ehkä se rupee tuo alkava kevät nostamaan mielialaa! Ja iiihanaa oli tänään perhekerhossa kun sai jutella " kollegoiden" kanssa tästä kotiäitiyden ihanuudesta ja kurjuudesta ja muistakin jutuista. Vertaistuki on kyllä ihan ykkönen, ei tätä muuten jaksa!
Mutta nyt esikon seuraksi tuonne. Aurinkoista viikonloppua!
oinas
kiitoksii tapaamisesta,oli kivaa..tulee niin pirtee olo kun pääsee rupattelee ja saa olla hetken poissa kotoo..tosin iidalla meinas sitten kuppi kääntyy nurin ja oli pakko kanssa lähtee..:)
nyt nukutus puuhiin unet ollu vähänlaiset tänään..
Kiitoksia tapaamisessa olleille taas seuranpidosta!
Mä olen nyt väsyttänyt tämän pikkaisen neidin ;) Ihanasti on alkanut tosiaan tänään meillä sellainen tä-tädä-dä juttelu.
Ensin neuvolakuulumisia. Poika jatkaa tasaista pituuskasvuaan -2 käyrällä. Nyt 7kk lukemat 66,3cm ja 7470g. Ei taida mitään hujoppia pojasta tulla, tosin ollaan niin keskimitoissa me vanhemmatkin. Siitäpä tulikin mieleen uutta G:ta, eli MINKÄS MITTAISIA OVAT ELOISIEN ÄIDIT? Minä olen 162cm :)
Pantofle: Mulla oli kuukausi sitten sama ahdistava olotila, eli töihinpaluuajankohtaa silloin mietin. Oltiinkin jo päätymässä siihen, että menen elokuussa töihin (ja mies jää kotiin), mutta sitten mies sai houkuttelevan työtarjouksen ja on nyt vaihtamassa työpaikkaa. Näin ollen jään kotiin hoitamaan lapsia ja tuntuu tosi hyvältä päätökseltä.. Tässä meijän kaupungissa ei makseta edes kuntalisää, joten rahat varmaan on jonkisverran tiukilla kyllä. Mulla kyllä semmonen hyvä mahdollisuus, että pystyn tekemään keikkatöitä tarvittaessa.
Toivottavasti päädytte ratkaisuun, joka tuntuu oikealta teistä kaikista!!
Vaateg: Body ja golleget kotona ja kyläilemään/kerhoon sametti- tai farkkuhaalarit. Ollaan saatu kummipojilta paljon lainavaatteita, joten montaa ei ole itse tarvinnut ostaa. Tykkään kans H&M:n sekä Lindex:n vaatteista. Paljon on myös Tuttaa.
Nyt on taas mentävä, Luka silmät kiiluen lähestymässä tietokoneen johtoja....
Hallas ja maailmanvalloittaja Luka 0608
Alkuun kiitos Johdossa tavatuille elokuisille! Meitä olikin mukavan kokoinen joukko paikalla. Laskin äkkiseltään, että meitä oli kymmenkunta. On se vaan mukava irtiotto istua ja jutustella rauhassa ja hauska seurata, miten nämä vauvelit ottavat kontaktia toisiinsa.
PETRAELENA mukaan vaan ensi kerralla!
Sairastupiin pikaisia paranemisia ja voimia hoidella pieniä potilaita! EMALI ensi tapaamiskerralla sitten jos kyyti kelpaa niin ilmoittele, esikoisesi voi istua meidän 3-veen istuimessa.
JAMSSAlle: Minusta hieno juttu, että käyt tytön kanssa lääkärillä. Jospa sieltä löytyisi joku syy itkulle ja sitä myöden yöt paranisi. Olet mielessäni!
Perjantai, ihanaa ihanaa. Vieläpä vapaailta tiedossa, kun isoveljet on vielä toisen yön mummun luona ja me tassutellaan myös ensi yönä Eliassonin kanssa.
Viime yö meni hirmu hyvin. Poika meni yöunille kasilta ja klo23 vielä annoin tissiä. 1.45 kuului pinniksestä ääniä, mutta poika rauhoittui pepuntaputuksella. 2.15 ähisi taas vaativammin, jolloin tarjosin vettä. Siihen imemiseen poika nukahti. Seuraava tunti kolmeen asti oli kyllä niin kevyttä unta ja ähinää, että kolmen aikaan nappasin pojan viereeni kainaloon, mutta kun ei karjunut niin en tissiäkään tarjonnut. Siihen poika sitten nukahti, kun pepulle tupsuttelin ja kuudelta herättiin yhdessä, jolloin söi molemmat tissit. Odotan innolla ensi yötä ja toivon todella, että tämä jatkuisi yhtä hyvin. Mietin, että tämä on kyllä niin hyvä aika nyt kokeilla tasuttelua, sillä enää ei mene kauan kun pitää pinniksen pohja laskea ja poika nousee seisomaan. Siinä sängyn reunalla on niin inhottava olla selkä vääränä. Kakksen kanssa odotin liian pitkään, joten kokeumsta on. Toisaalta mieskin on lähdössä parin vkon päästä työmatkalle, joten mulla ei ole samalla lailla paukkuja tähän hommaan, kun en viitsi mitään ylimääräistä loppukuulle järjestää.
Paukuista puheenollen, HUHTIlle suunnattomat sympatiat " yksinhuoltajuuteen" . Mä olisin kyllä aivan rikki, mikäli mies vaan kävisi kääntymässä ja vapaapäivänkin laittaisi harrastukseen. Onneksi pääset äitisi luo käymään.
Edelleen paukkuasiaa. Mua on alkanut huolestuttamaan tämä oman pään vointi, siis terävyys. Tuntuu välillä niin ahdistavalta ajatella jotain vaativampaa, vaikka nyt jotain laskusuoritusta. Välillä mulla on ihan jotkut sanatkin tai käsitteet hukassa. Olen moneen kertaan miettinyt sitä Kirsi Salon noin vuoden takaista haastattelua, jossa hän aika kärkevästi sanoi kotiäidin aivojen olevan narikassa tai jotain vastaavaa. Tällä hetkellä, kun mulla tuntuu olevan todella paljon asioita yhtaikaa meneillään ja joutuu pohtimaan sitä sun tätä, tuntuu ajattelukapasiteetti olevan kovilla. Huomasin sen alkuviikostakin, kun yritin tänne kirjoittaa viestiä niin en muistanut, mitä piti kirjoittaa enkä saanut lopulta mitään järkevää aikaiseksi. Meillä oli koko viikon kovat veropähkäilyt käynnissä ja verotusasioiden lukeminen netistä tuntui aivan liian ylivoimaiselta. Alan olla melko tampio, siltä vahvasti välillä tuntuu, kun en jotain muista tai kykene.
PANTOUFLE: Onpa kurja tilanne tosiaankin. Matkatyö etenkin pitkien matkojen osalta on kyllä melko mahdoton yhtälö pienten lasten kanssa. Ystäväni juuri vuodenvaihteessa vaihtoi pois matkatyöstä (pelkkää kotimaanmatkailua), kun koki sen liian raskaaksi, hän huomasi usein ajavansa väsyneenä nappi pohjassa vain ehtiäkseen laittamaan lapset nukkumaan. Mutta onhan niitä monia tapoja saada lisäansioita, vaikkei ne varmasti yltä palkkaasi, mutta kuitenkin niin, että voisit olla pois omasta työstäsi hieman pidempään mutta silti tienata jotain. Ymmärrän hyvin, kuinka stressaavaa on kuulla tuollaista töihinpaluupäätöksen tekemisen jälkeen.
Johan tuli taas joristua. Hyvät viikonloput kaikille!
Pumpuli
täällä 157cm pikku emäntä :D (ostin muuten tolla tekstillä olevan pipon)
ja muuta: olipas reissu, sai kapaloida iidan että malttoi nukkumaan,aikas tulinen pakkaus tuo likka..sai kyllä tosissaan taistella et malttaa nukkua,muuten ei jaksa iltaa..
mut joo,meen taas :D
Me jäädään tapaamisesta pois. Esikoisella on paha flunssa ja viime yönä vauvakin sai nuhan. Luultavasti sama tauti, joten ei lähdetä tartuttamaan teittiä :)
Hauskaa päivää kaikille!
Jamssa + räkäiset nöpötit