^^LOKAlutusten perjantai^^
Huomenta... meidän " herätyskello" rääkäs aamun alkaneeksi ennen kuutta.. hoh hoi...
Ei eto-oloa vieläkään, onneksi (koputtaa puuta). Tossa se taustalla velloo, muttei ole vielä iskeny. No huomenna sitten kun olen aamusta myöhään iltaan yksin muksujen kaa :D.
PEPSILLE onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Varmasti mahtava fiilis nähdä et kaikki ok ja toivotaan että raskausmyrkytys pysyy tällä kertaa kaukana siusta!
MAHAN PIILOTTAMINEN no ekassa ois onnistunu varmaan hamaan loppuun saakka :). Kaikki äitiyshousutkin oli sillon mulle aaaaaivan liian isoja.. toisessa alko tuntemattomille näkyy joskus rv 20 jälkeen, mutta tutut tietty huomaa ennemmin kun olen tämmönen luuviulu... Nytten jo maha iltasi pömpöttää, mutta toisaalta mulla on sen verta löysä nahka vielä kakkosen jäljelt että sen piikkiin voi laittaa paljon :). Mutta joo, kyllä mie ennen r.testii kattelin mahaani että oiskohan siellä joku, mut selitin itselleni että ilmaa vaan olen kerännyt :P
Päivänjatkoja kaikille!
väpä ja touho rv 7+2
Kommentit (32)
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan!
Minä taidan myös pysytellä tällä palstalla. Onneksi on monta muutakin jotka ajattelevat samoin ettei tarvitse ihan yksin yrittää pitää juutua yllä =)
Joku kaipaili oireita ja voisin kyllä lähettää tätä öllötystä sinne ilomielin...Tänään piti jo ottaa vapaata kun etoo kokoajan ja väsyttää..No jos entiset oireet pitävät paikkaansa niin tämän pitäisi helpottaa viikkoon 9 mennessä. Sinne vaan tuntuu olevan niin pitkä aika..
Jossakin oli puhetta inkivääristä avuksi pahaan oloon. Auttaakohan se myös tähän etomiseen? Mistä sitä saa ja millä nimellä? Multi vitoja syönkin joka päivä ja niissähän on b-vitamiinia mutta ei tunnut helpottavan...
Paljon on puhuttu myös tuulimunan pelosta, mutta toivottavasti sitä ei tarvitse kenenkään nyt kokea. Välillä itsellänikin pelottaa tuommoiset mahdollisuudet, mutta ne ajatukset koitan päättäväisesti lakaista maton alle. Jotenkin tuntuu että tuollaiset pelot pyörivät enemmän mielessä ensimmäisen odotuksessa, toisessa kävi jo mielessä ja nyt...
Kyllä se vielä tästä iloksi muuttuu!!!
moonshine 6 +3
Tää väsymys alkaa olla ihan mahdotonta. Oltiin ulkona aamupäivällä ja kun kotiin tultiin niin pienemmän pistin parvekkeelle nukkumaan ja isomman kans mentiin sänkyyn lukemaan kirjaa. Hetken päästä havahduin kun itse nukuin ja poitsu leikki autoilla. Taas meni hetki niin havahduin siihen, että onpas hiljaista. Oikein meinasin säikähtää, mutta siinähän tuo toinenkin jo nukkui melkein mun vieressä. Toinen mikä on niin heti kun vähänkään enemmän väsyttää niin kyllä sitten paleltaakin. Nytkin olen niin jäässä, että paksu villapaita piti päälle laittaa.
Tänään on vapaapäivä ja huomenissa alkais neljän päivän työputki. Meillä on töissä vellonut norovirus-epidemia, mutta mä en sitä ole saanut. Enkä kyllä usko, että nytkään saan. Mulla on joku ihme juttu, että sairastan aina vapailla eli nyt ei kerkeä kun on töitä. Tietty sit ens viikolla kun ollaan koko perhe kotona kun miehelläkin on loma niin sitten tietty meikäkin sairastaa.
Öklötys on aika satunnaista täällä, mutta viime yönä oikein heräsin siihen kun mulla oli ihan kamala olo. Samoin nukkumaan käydessäni oli huono olo ja mulla näyttäiskin siltä, että iltaa kohden olokin pahenee. No, toivottavasti tämän pahemmaksi ei muutuis. Mä olen sekä tässä että edellisessä raskaudessa aloittanut heti plussattuani bevi-tabs-vitamiinien syönnin kun siinä on sitä suositeltua foolihappoa ja sitten samalla b-vitamiinia. Enpä tiedä, että onko sillä vaikutusta vähäiseen pahoinvointiin. Inkivääriä ei ole tarvinnut kokeilla ja toivottavasti ei tarvitsekaan.
Nyt kuitenkin paras lääke öklöön oloon on ollut se kun syö useimmin ja vähän. Mulla on myös niin turvonnut olo, että hirveitä määriä en viiti syödä. Siitä puhe mistä puute eli siihen malliin alkoi maha kurista, että eikun keittiöön ja syömään. Jos nauttis kupposen kahvia ja kyytipojaksi vähän vaniljajädeä...
Viikonloppuja toivottelee Vaahtis + " Aarre" rv 6+6
Kaksi kertaa jo kirjoittelin vähän pidempää viestiä ja lähettäessä viestit katosivat jonnekin bittiavaruuteen...
Kiitokset tervetulotoivotuksista! On oikein mukavaa matkata kanssanne yhteistä odotustaivalta, vaikka pieni epävarmuus vielä vähän vaivaakin.
Olo on ollut tänään yllättävänkin hyvä (koputtaa joutuin puuta!!). Ekassa raskaudessa oli alkuvaiheessa oireina ihan tolkuton väsymys ja etominen, mutta oksennella ei onneksi tarvinut, kun kammoan sitä yli kaiken, ja etominenkin oli aikalailla iltapainotteista.
Viime syksyn tuulimunaraskaudessa tilanne oli ihan toinen. Kammottava ympärivuorokautinen pahoinvointi vaivasi ja oksentelin melkein joka toinen päivä, välillä aamulla ja välillä illalla. Työterveyslääkäri totesi ennen tuulimunan toteamista, että ei huolta, tuulimunaraskaus on yleensä täysin oireeton. No joopa joo, ei ainakaan minun kohdallani vaan tilanne oli ihan päinvastoin! Mammahousutkin piti vetäistä jalkaan jo raskausviikolla 7, kun olo kävi niin tukalaksi. Tuulimunadiagnoosi tehtiin viikolla 11.
Nyt on lähinnä etomista ja hajuaistin tarkentumista ollut havaittavissa ja varsinaista pahoinvointia ilmenee vain autossa matkatessa, ihan lyhyilläkin matkolla. Töissä olen vielä ihan normaaleissa farkuissa, tosin eilen illalla tuli jo kaivettua syksyllä ostetut mammafarkut esille tulevaa " turpoamista" silmällä pitäen. Saas nähdä, kuinka kauan saan pidettyä raskauden piilossa työkavereiltani tällä kertaa, sillä ekassa raskaudessa sain salattua kasvavan mahani aina 23. raskausviikolle asti. Voipi olla, että nyt paljastun jo aiemmin, kun osaavat paremmin tarkkailla vaatetustyylini muuttumista löysemmäksi.
En ole vielä saanut aikaiseksi kurkkia yahoon puolelle, joten ainakin toistaiseksi notkun vielä täysin täällä ei suljetun keskustelun puolella.
Leppoisaa alkavaa viikonloppua!
Fauve & Semla 8+2
Mulla oli neuvolassa reilu viikko sitten hemis 123, ja kävin sit tänään työterkalla ottamassa uuden näytteen, nähdäkseni onko se laskenut. Ja eikä mitä, hemis oli 146 eli se mitä mulla normaalistikin on aina ollut. Työterkka epäili, että viime viikon neuvolan näytteessä on ollut joku virhe, koska ei se voi viikossa nousta noin paljon. Oli miten oli, hyvä että hemog on normaali. Väsymys on siis muuta väsymystä.
Mä varasin niskapoimu ultran, meidän kunnassa sen saa yli 30-vuotiaat. Vielä pitäis käydä siinä verikokeessa myös. Niskapoimu ultra on viikoilla 11+5, nyt siis menossa 8+1 varhaisultran mukaan.
Mua vähän ahdistaa kun tunnen itseni läskiksi. Mä olen aina ollut hoikka ja treenattu, ja nyt tosiaan jo + 4kg . Mahassahan se lähinnä on turvotuksena ja tisseissä, mutta on mun reidet ja käsivarrtekin paksuuntuneet. Mä pidän normaalisti tosi tiukkoja vaatteita, joten ihanat Miss sixty farkut ja muut housut ei enää mahdu! Mulla on sitten pari hametta mitä olen pitänyt jo kaksi viikkoa. Samoin paitojen kanssa on ongelmia, mulla on tiukkoja paitapuseroita niin napit soi nyt tissine kohdalta ja käsivaristakin ne on vähän tiukat.
Kävin jo Henkka Maukassa katsomassa äitiysvaatteita ja sovitn farkkujakin, mut ne oli ihan kauheet. Netistä löysin ihania vaatteita, Belua- äitiysvaatteita. Niitä saa netistä ja kauppa sijaistee hesassa Kasarminkadulla. Ajattelin käydä siellä seuraavan kerran kun menen Hesaan parin viikon päästä. Ne vaatteet oki tosi makeita suurin osa, mutta kalliita. Kaikki housut, siis myös farkut oli yli 80 euroa. Mut niin kuin joku sanoi, niin niinhän ne tavallisetkin housut maksaa. Ja ainakin ne mainosti että housut käy koko raskauden ajan. Yläosat oli kanssa ihania, hinta alkaen 80 euroa. Ja jumalainen liituraita jakkupuku vaaleanpunaisilla raidoilla! vain 250 egeä....
Eli ostan siis farkut, jonkun hameen ja sit ehkä yläosia jostain halvemmasta paikasta. Se vaan kun mun pitää töissä esiintyä paljon niin pakko vissiin vähän satsata äitiysvaatteisiinkin.
Eilen muuten iski ekaa kertaa pieni ahdistus siitä, että mites nyt sitten matkustetaan eksoottisiin paikkoihin ja trekataan viidakossa, kun onkin vauva. Ja miten mä jaksan hoitaa sitä... Siis vaikka tosi onnellinen olen tästä raskaudesta. Mutta kai tuollaisetkin ajatuksetkin kuuluu tähän prosessiin.
Tästä tuli nyt hirvee sepustus... Idolseista vielä niin Kristian on ollut mun suosikki jo alkukarsinnoista saakka:) Toki Arillakin on ihana ääni mutta se on niin baby face :)
Riza 8+1
Mieki ilmottelen ittestäin. Hirveesti töitä, en oo ku pinot ehtiny nopeesti lukemaan ja juttua tuntuu riittävän! :)
Yahoo-jäsen mieki nyt oon, mutta mulle kanssa se msn toimisi paremmin. Tältä palstalta en ainakaa katoa!
IDOLS-suosikkeja miulla on kolme: Kristian, Ari ja Anna. Veikkaan, että he on vikat kolme tossa skabassa.
Oma olo on suht ok. Iltaisin maha kipeytyy ja turpoaa ikävästi ja aamuyöstä herään aina etovaan oloon. Koko ajan pitää syödä jotain, muute muuttuu olo sietämättömäksi.
Taas on jatkettava töitä. Vkl:na ollaanki menossa mun vanhemmille, joten saattaa jäädä palstailut taas vähiin. Ei vielä aiottu kertoa, ja vois äiskä vähän ihmetellä mun odotus-palstasurffailuja.. Se kuitenki tietää, että kakkonen on tervetullut, joten arvais varmasti heti. ;)
Mukavaa viikonloppua!
sapa rv 7 tasan tänään! :)
koko viikko ollu tosi tosi kiireinen töissä ja olen vaan päivittäin vilkaissut nettiä ja yrittänyt lukea mitä kerennyt ja osa jäänyt sitten lukematta, lokakuiset on ahkeria ja pinot pitkiä.
Tänään alkoi vihdoin talviloma, ihanaa...
Mulla ikävä kyllä vatsa tulee hyvin hyvin pian, olen tosi lyhyt ja ilmeisesti vielä kohtu eteenpäin sitten, mutta tänään töissä kysyttiin odotanko TAAS lasta vaikka hyvin löysissä huppareissa olen yrittäny töitä tehdä ettei näkyisi.
Itse taidan pysytellä täällä, mulle tuo yahoo on tosi vieras paikka.
Sain np-ultraan ajan 26.3 eli odotan nyt sinne enkä mene yksityiselle vaikka sitä kovasti olen kyllä pohtinut, meillä pääkaupunkiseudulla se kun tehdään vasta viikoilla 13-14. Ens viikolla on onneks kyllä lääkärin aika ja toivon että sydänäänet kuuluisivat ja pitäis kyllä jo kuulua.
Oksetus oloa riittää ja huimaus on kamalaa, sitä ei ollut esikoista odottaessa ollenkaan ja päänsärkyjä on alkanut tulla ihan urakalla, lähes päivittäin, rinnoissa ei mitään eroa eikä kipuja joka nyt kyllä tuntuu oudolta koska taas esikoista odottaessa kipuja oli aivan kamalasti ja uudet rintsikat sai ostaa melkein heti.
Niin ja tervetuloa kaikille uusille, vaikka tässä alkaa itsekin tuntua ihan uudelta kun ei koko viikkoon ole päässyt kirjoittamaan.
Katuska ja 9+3
Ajattelin nyt ihan pikaisesti kertoa kans kuulumisia...pitkästä aikaa.
Eli olo on ollu vaihtelevasti huono / erittäin huono. Töistäkin oon ollu muutamia päiviä pois, kun olo ollu NIIIIINN huono, ettei töistä ois yksinkertaisesti tullut mitään. Mä oon ihan puhki tähän pahaan oloon!! Auttakeee!! Kaipa siihen on vaan sitten yksi parannuskeino...aika!
Nooh, sain sentään varattua neuvola-ajan ens tiistaiksi. Toivottavasti en joudu menemään sinne oksu suussa:)
No mut tervetuloa listalle kaikki uudet!! Mäkin vähän vierastan sitä yahoon listaa...vanha ei jaksa opetella uusia juttuja, joten nämä sivut saavat nyt kelvata.
Onneksi on sentään perjantai! Vaikkei mitään suurempaa hurraata olekaan, mies tontilla ja mä poikien kanssa kotona!! Like always:(
No mut nyt loppu rutina! Heippa ja kaikille hyvät viikonloput!!
poikienäiti74 (8+6) huomennako sitten alkais jo kymmenes viikko...hui?
Minäkin aion palstailla molemmissa eli yahoossa ja täällä. Toi Yahoo, kuten myös mese on mulle ihan uusia juttuja, mutta toisaalta kiva kun saa tietää toisista vähän enemmän ja musta olis ehkä joskus kiva nähdäkin. Pääsis täältä maalta vähän tuulettumaan, jos tekis vaikka Helsingin keikan.
Idolsia seuraan enkä itse aina oikein tykkää Arin asenteista, vaan äänihän sillä on jumalainen. Kristian vetosi eilen tämmöiseen " vanhempaan rouvaan" , vetäsi sen Lapin kesän aika komeasti (tosin mulle toi biisi on tietynlaisen lapsuudesta tartutetun lapinhulluuden takia myös tärkeä, ehkä silläkin oli vaikutusta).
AJL: Minäkin olen reesus negatiivinen, se ei aiheuta itse raskauden aikana muuta kuin, että otetaan tiuhemmin verikokeita ja tutkitaan onko tullut vasta-aineita, sitten synnytyksen jälkeen saa piikin jos lapsi positiivinen (lapsen veriryhmät tutkitaan aina negatiivisilta äideiltä). Niin siitä en kyllä tiedä että hoidetaanko jo sitten odotusaikana jos niitä vasta-aineita ilmestyy, ainakin vauvan vointia tarkkaillaan tarkemmin (mulla ei ainakaan ilmestynyt vasta-aineita edellisissä kahdessa raskaudessa).
Omaan napaan kuuluu etovaa oloa pitkin päivää, eniten illalla. Loppuviikko on nyt ollut onneksi parempi kuin alkuviikko, maanantai oli ihan kauhea päivä. Odottavan aika on jo nyt pitkä, kun ekaan neuvolaan on vielä 2 viikkoa. Ja sitten kysymys: Oletteko varanneet ajan np-ultraan jo ennen kuin olette käyneet neuvolasssa?
Luhtavilla rv 8
Tänään päivällä oksensin ensimmäistä kertaa... Vielä maanantaina neuvolassa sanoin etten ole kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista. Mulla pahoinvointi alkoi siis vasta nyt rv10. Toivottavasti tästä ei joudu kärsimään kovin pitkään...
Minulla hemoglobiini oli ekalla neuvolakäynnillä 122. Terveydenhoitaja sanoi, että se on ihan normaali tässä vaiheessa raskautta. En saanut mitään ohjeita rautatablettien syönnistä. En tiedä pitäisikö niitä alkaa sitten omatoimisesti syödä? Ehkä pitää syödä paljon ruisleipää.
Minä olen myös Rh-negatiivinen ja mieheni on Rh-positiivinen. Mutta olen ymmärtänyt ettei tämä aiheuta yleensä onglemia etenkään ensimmäisessä raskaudessa. Jos syntyvä lapsi on Rh-positiivinen niin ilmeisesti silloin saan vasta-ainepiikin synnytyksen jälkeen?
Pitäisi alkaa siivota, mutta olo on aika heikko...
-Nelli rv 9+2
Joku nukkuu ens yönä ihan upouudes sängys :)
(olipas tärkeetä heh)
Hei kaikille!
Jospa minäkin uskaltaudun joukkoonne. Plussa tuli ystävänpäivänä ja muutaman kerran olen käynyt lueskelemassa kuulumisianne. Jotenkin tätä ei usko todeksi. Meille odotetaan esikoista syntyväksi 24.10.
Oireista. Olen ollut tosi väsynyt ja päätä on särkenyt joka päivä tällä viikolla. Pahoinvointia on ollut lievänä sekä aamulla että illalla. Tänä aamuna oli tosin vaikeuksia päästä töihin, kun yökötytti niin. Niin ja mua palelee koko ajan.
Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä alkuraskauden ultraan varmistamaan, että mahassa on kaikki kunnossa.
Mukavaa odotusta kaikille!
Milmanen 6+2
Ihan hirveä jano on iskenyt, siis aivan tajuton! Tästä ei juomalla selvitä! Erehdyin syömään esikon kanssa juustoa telkkua kattoessa, ja sen jälkeen iski tunne kuin olisi purkillisen suolaa syönyt. yh... Muuten olo on ollut paranemaan päin, mutta väsy on kyllä kova. Jostain syystä en oikein saa öisin nukuttua, se on kyllä huono homma...
Tulinpa itsekin katsoneeksi eilen tuon Idolsin, vaikken oikeastaan seuraa kisaa. Mua häiritsee ihan hirveästi se kuinka lapsen näköinen se Ari on, vaikkakin laulaa kyllä tosi hyvin! Ei jotenkin sovi ollenkaan siihen hevi-imagoon olla 16-vuotiaan näköinen (tai siis sopisi jos olisi 16-vuotias, mutta kun ei ole...). No, minkäs sitä mies ulkonäölleen voi... Varsinaista suosikkia mulla ei kyllä ole, tosin joistain tyypeistä joutuu ihmettelemään jotta mitä ne siellä tekee...
Tuonne Yahoo-puolellekin jotain kirjoittelin, mutta minusta se pikemminkin täydentää tätä keskustelua täällä kuin korvaa sen. On kiva laittaa kuvia sitten raskauden edetessä jne., mutta se keskustelupuoli näytti siellä niin epäselkeältä että mieluummin täällä juttelen.
Kiireinen viikonloppu tulossa, lastenhuoneen maalausprojekti tarkoitus viedä niin pitkälle kuin vaan pystyy. Katsotaan miten käy. Tänne tuskin ehdin notkumaan, joten hauskaa viikonloppua kaikille!
Suhni & Onni
Jee, täälä on hurja kannustus oman kylän poika Arille. Oli se sentän hyvä vaikkakin se Kristian oli kyllä aikas upee myös. Mä vähän ehkä hmettelin Johannan tippumista, koska mun mielestä esim. se Panu laulo 100x huonommin...mutta...eip voip mitää
(.) tänään meni paremmin. Pari päivää kotona teki kutaa. Uskon jotenkin siihen, että se pahoinvointi korreloituu väsymykseen - ainakin mulla. Nyt ku sain levättyä pari päivää niin jaksoin jopa salille ekaa kertaa 2 viikoon!! Wauu..
Turovotusta tääläkin reilusti ja totta- se ahdistaa. Ja hengästyttää. Se kuitnekin kuuluu pakettiin, kuulemma. Tisseissa meikäläiselläkin se 1kg ainaki ;)
Mulla oli mennyt jotenkin ajataju ja tajusin, että hitsi, eka neuvolahan on ensi viikolla. Woi jee. Niin ne viikot vaan menee...
Onnea - jälleen - uusille tulokkkaille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville...
ps. itsekin yahooseen rekisteröidyin mutta tykkään olla enemmän täälä...
Katarina+ Ritu 7+ yläosat
Olen kohta 25 v ja ensimmäistä kovasti odotellaan :)
Vm 15.1. ja monen negan jälkeen eilen vasta plussasin, vähän on vielä epävarma olo mutta kun olen jo pitempään tätä keskustelua taustaillut niin uskaltaudun liittymään keskusteluun.
28 päivän kierron perusteella la olisi siis 22.10. mutta en oikein tähän usko, pillereiden lopettamisen jäljiltä ei oma kierto vielä ole vakiintunut ja kun vielä kp 41 testasin negan niin luulen että hedelmöittyminen on tapahtunut vähän myöhemmin. Ultrassa sitten nähdään meneekö la tuonne marraskuisten puolelle vai pysytäänkö lokakuisissa...siis edellyttäen että niin pitkälle päästään.
Eipä tähän oikein vielä uskalla luottaa, varsinkin kun meillä tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta niin mietityttää voiko näin hyvä tuuri jatkua. Mutta ikionnellinen olen plussasta ja toiveet korkealla :)
Oireet vielä niukanlaisia: välillä vähän etoo ja nännit arat. Eilen alkoi mullakin tuo huimaus mistä aiemmin on jotkut kertoneet, tähtiä näkee kun nousee nopeasti ylös. Muuten ei juuri mainittavaa ole. Tätä sitten viikon parin päästä varmaan kaipaa, eikös niin?
T. VeeraAurora ja muhku rv 6 + 3 (mitä epäilen)
Kun Tintti23 niitä kyseli (ja itsekin aloin sellaista miettiä) niin tällaisen nettikaupan linkin löysin:
http://www.lahjamaailma.fi/epages/Lahjamaailma.axl/?ObjectPath=/Shops/L…
Siellä oli niitä nimimukejakin, en kyllä tiedä miten pitkään tilaus kestää.
Meille kyllä varmaan ehtisi, kun aiotaan kertoa vasta nt-ultran jälkeen.
Jos siis maltetaan odottaa...
Tervetuloa palstailemaan! Meillä myös tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta pillerien jälkeen. Odottelen myös ensimmäistä :) Lopetin pillerit joulukuussa ja tammikuun lopulla huomasin olevani raskaana. Itselläni oli myös tosi epävarma olo aluksi ja vielä välillä vieläkin. Aluksi tuli tehtyä aika monta testiä ennen kuin uskoin olevani raskaana. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin ja toivottavasti menee loppuun asti. En millään maltaisi odottaa ultraa, joka maaliskuun lopussa. Sen jälkeen voidaan sitten kertoa muille.
Mutta nyt täytyy mennnä nukkumaan...
-Nelli rv 9+2 eikun vuorokausi ehtikin vaihtua eli jo rv 9+3 :)
Meilläkin herättiin kuuden maissa, tosin se on aivan normaali aika arkisin mutta yö oli melko levoton. Tytölle on ilmeisesti joku flunssa tulossa, sen verran yskii ja nenä vuotaa. Kovasti lämpimältä aamulla tuntui, muttei lämpöä/kuumetta kuitenkaan ollut. Vaan voi olla että nousee ja sitten viikonloppu meneekin sairastaessa. Itsellänikin tuntuu hieman nuhaa/yskää, mutta en usko että pahemmin sairastun koska sairastan todella harvoin. Ja silloinkin jos " flunssa" iskee, se menee muutaman päivän nuhalla ja korkeintaan yhden illan lievällä lämmöllä ohi. Iloinen pitää siitä tietysti olla sillä ei sairastaminen ole kivaa, mutta töistä olisi mukavaa olla poissa :)
Oireita ei edelleenkään ole ilmaantunut. Yritän kovasti tsempata itseäni, että osaisin iloita helposta raskaudesta mutta ensin kyllä haluaisin tietää että mahassa tosiaan on jotain. Pakko varmaan alkuraskauden ultraan mennä, en halua np-ultraan asti elää epävarmuudessa. Etenkin kun edellinen tuulimunaraskaus ei oireillut mitenkään, ei siis yhtään edes tiputtelua ja kuitenkin lieviä r-oireita oli. Mietin vaan, että voisiko ultran ottaa jo rv 6+3/6+4 vai pitäisikö odottaa sitten seuraavaan viikkoon eli rv 7 alkuun?
Olisihan se oikeasti ihanaa jos raskaus sujuisikin näin helposti. Tällä hetkellä ainoastaan rinnat ovat aavistuksen turvonneet, vähän " kovemmat" kuin normaalisti. Muuta ei ole. Mulla tuota ylimääräistä on sen verran, että mahan kasvuakaan ei tosiaankaan huomaa ihan heti, joten vaikea sanoa onko se kasvanut yhtään. Ja luultavasti pystyn " piilottelemaan" raskautta ainakin rv 12-15 asti, ellei maha sitten nyt kasva nopeammin kuin ekassa. Ja toisaalta, viime raskaudessa mun maha alkoi olla vauvamahan näköinen vasta aika myöhään (rv 30->), jotenkin noi mahamakkarat häiritsevät :)
Kahvia juon tässä. Ihan hyvin maistuu tyhjäänkin mahaan. Eikä mahan kuriseminen aiheuta mitään ällötystä. Eilen kävin vaa' alla, eikä kiloja ole vielä tullut yhtään. Tosin nyt sitten aamulla näytti eiliseen verrattuna +2 kg, turvotusta tullut kun sormuksetkin ahdistavat. Mutta vakaa tarkoitus on, että tällä kertaa en kerää kiloja aivan yhtä paljoa kuín esikoisesta. Siitä on vieläkin nimittäin 4-5 kg " raskauskiloja" jäljellä (+ tietty muut ylimääräiset).
Uutu rv 5+4
Viime viikolla tein plussatestin ja siitä lähtien olen vain taustaillut. Nyt päätin uskaltaa kirjoittaa muutaman sanan.
Keskenmenon pelko se täälläkin on koko ajan mielessä, vaikka yhtään ei ole mennytkään kesken. Kaksi ihanaa lasta on maailmassa. Alavatsakivut on olleet tässä raskaudessa jotain ihan muuta kuin edellisissä, joissa oli vaan lievää menkkajomotusta. Toissayönä olin jo ihan varma, että tässä se nyt menee tämä vauva, mutta vuotoa ei ainakaan ole näkynyt.
Toinen ärsyttävä juttu on angiina joka on mulla nyt jo toistamineen tämän vuoden puolella. Työterveyteen olen koittanut ahkerasti soitella, että pääsisin lääkärille hakemaan penisilliinit, saa nyt nähdä saanko aikaa tälle päivälle. Sehän on ihan vissi, että maanantaihin en todellakaan odota, on tämä kurkkukipu ja kuume sen verran inhottavia. Eikä angiinan paheneminen kovin hyväksi voi raskaana olla.
Pahoinvointi nostaa päätään aina välillä, eikä kurkun turpoaminen yntään helpota asiaa. Kylmä mansikkamehu menee alas.
Tosi kiva kun meitä on näin paljon täällä lokakuisissa. Taitaa olla synnreillä ruuhkaa sitten=)
Olipa omanapainen teksti, nyt taas työterveyteen soittelemaan.
Nezzie rv5+5, la 28.10
Täälläpäs on hiljaista tänään, toivottavasti kaikki ei nyt ihan kokonaan kuitenkaan kaikkoa tuonne Yahoon puolelle. Minäkin siellä kävin, mutta vannoutuneena MSN-käyttäjänä se tuntui aika oudolta ja sekavalta. Joten kaipa minä täällä kuitenkin enemmän aikaani vietän...
Juuri tässä aamupalaa syön (niin heräsin jo 4.5 tuntia sitten). Muutaman kerran on seisomaan noustessa repäissyt alamahaan, pidän sitä hyvänä merkkinä. Pienistäkin asioista pitää nyt iloa repiä. Ja vähän välilä olen puristelemassa tissejä, jos ne vaikka rupeaisivat menemään arkoiksi. Toivottavasti kukaan työkaveri vaan ei näe, saattaisivat pitää hulluna...:)
Vaikka mulla nää tm-pelot on aika kovina, niin silti oon tavallaan kauheen rauhallinen. Ehkä siksi, että en oo antanut itseni vielä kiintyä maha-asukkiin koska en uskalla luottaa siihen että siellä jotain on. No pääasia, että en stressaa ihan hermorauniona.
Ootteko muuten seuranneet Idolsia? Voi että miten ihana se Ari oli eilen. Jos oisin lähes 10 vuotta nuorempi, niin oisin varmaan ihan lääpälläni. nyt täytyy tyytyä vain tätimäisesti ihailemaan söpöä " pikkupoikaa" . Mutta sen biisivalinta oli aivan mahtava, mulla nousi heti hymy kasvoille. Vanha suosikki tuo biisi... Ja sen ääni... minuun nuo hevi-vedätykset uppoavat ihan täysillä!
Aiheesta ja aiheen vierestä. Kirjoittakaa nyt muutkin jotain:)
Uutu
Taas roikun täällä, kun on töissä niin tylsää:)
Ihan kuin mullekin alkaisi tuota pahoinvointia ruveta tulemaan. Ainakin on hieman pala kurkussa ja kahvia pitää hörppiä pienin kulauksin. Voi kyllä johtua siitäkin, että söin tuossa aamupalaa/lounasta vähän liikaa mutta toivon että tämä olisi ennemmin kuitenkin r-oiretta. Tai sitten vaan toivon oireita niin kovasti, että kuvittelen ne. Mutta varmaa on se, että np-ultraan asti en odota tietoa onko mahassa mitään. Eli ensi viikolla kyllä tilaan ultran yksityiselle (jos vaan aikoja saa) ja sitten vasta tilaan neuvolan.
VAATTEET: Minä kyllä toivon, ettei aivan heti tarvitsisi mammavaatteita hankkia. Esikoista odottaessa tuli tietysti jotain ostettua, mutta housut tulikin käytettyä loppuun ja kunnollisia paitoja en löytänyt. Minä en tykkää pitää ihonmyötäisiä vaatteita, ja oli tosi vaikeaa löytää kivoja paitoja/tunikoja. Pari paitaa ostin, mutta molemmissa oli jotenkin niin valtava kaula-aukko, että niitä ei edes aluspaidan kanssa voinut pitää. Eli väljän t-paidan/topin sekä paitapuseroiden avulla pärjäsin. Nyt kyllä housupuoli on sellainen, että mahan kasvaessa pakko on housut ostaa.
Ensin ajattelin että en raaski " kunnollisia" 50-100 ¿ maksavia ostaa, mutta sitten rupesin miettimään että sen hintaisiahan normaalit housunikin ovat ja käyttöikä on kuitenkin vain 6-12 kk. Mutta jos ostan kunnolliset mammahousut, niiden on kyllä paras sitten sopia koko ajan. Mistähän löytäisi kivoja, minun ruumiinrakenteelle kun ei H&M ja vastaavat tarjoa kovinkaan hyvä vaihtoehtoja. :)
No joo. Taas jään tänne höpöttelemään. Anteeksi muuten kaikille Yahoon käyttäjille, mutta jos joku sattuisi MSN-yhteisön pistämään pystyyn, niin saattaisinpa mielelläni liittyä mukaan. Tosin aion kyllä täälläkin jatkossakin pyöriä. Viime kerrallakin se MSN-yhteisö alkoi nousta ykkös-sijalle vasta aivan loppuraskaudessa ja tietty sitten synnytyksen jälkeen ja edelleenkin siellä lähes päivittäin pyörin.
Uutu rv 5+4 edelleen