Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Henki tuntuu kulkevan

+ Kohta on viikonloppu

+ Nyt olisi vauva täysiaikainen

Silmät taas ristissä, kun poika heräsi kuudelta, mahaa ja selkää kivistää aina yön jäljiltä, ei taida kroppa enää kestää tätä ylipainoa. Aamusella myös älytön turvotus.

Joko se caiuksen vauva on viikon vanha! Hitto, että aika menee nopeasti.

Jotenkin mä en ole tajunnut, että vauva voi syntyä milloin vaan, mitään en ole osannut tehdä valmiiksi, ei tosiaan edes kasseja pakattu.

Leanna: Ymmärrän sun tunteen.. Mun pitäis lähteä viikon päästä kummitytön ristiäisiin kahden tunnin ajomatkan päähän ja samanlaisia ajatuksia olen itsekkin käynyt läpi. Minusta on kuitenkin tulossa sylikummi, joten pitäisi olla paikalla ja tokihan siellä on sairaala jos hätä tulee, mutta en välttämättä haluaisi synnyttää toisella paikkakunnalla, kun mies ja lapsi on sitten niin kaukana. Riskin olen päättänyt kuitenkin ottaa ja lähteä.

Kauppaan pitäisi lähteä, nyt kun vielä on ihan hyvä olo, kohta kuitenkin alkaa taas nokka vuotaa kunnolla ja sitten onkin taas karmee olo. Alkaa olla jo vaikeaa tuo kaupassa käynti, kun ei millään jaksais rattaita työntää, vaikka matka onkin tosi lyhyt. No kai se on lähdettävä.

Milloinhan saadaan taas vauvauutisia?

möhkis ja tiitiäinen 37+0 *POKS* !!!

Vierailija
22/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 positiivaria

+suht hyvin nukuttu yö takana

+lapset oli tänä aamuna reippaita (ei kiukun kiukkua)

+vk-loppu nurkan takana

Leanna: jaksuja, kyllä on vaikea tilanne. Mullakin olis teatteri ens ti (la ke), mutta en tiedä jaksanko lähteä istumaan. Mulla toi pitkään istuminen tuottaa tuskaa.

( o )Sitä samaa kun aikaisemminkin. Ei mitään tuntemuksia synnytyksen suhteen. Hippu liikku nyt eniten 21 jälkeen, muuten on aika vaisua.

Pitäis taas miettiä vk-lopun ruokia (ja mitään ei tee mieli).

-m- ja Hippu rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos imetysliivi-vinkeistä!

Nyt täytyykin jo lähteä, toivottavasti löytyyy sopivat.

Lilia

Vierailija
24/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tekee tiukkaa keksiä..

+Miehen loma alkaa tämän päivän jälkeen

+Ollaan oltu terveinä, jes, flunssa ei ole tullut vielä ainakaan meille asti!

+Synnytys lähenee :)

Mutta mä olen niin väsy ja supistelee välillä mut miks ne ei voi muuttua sellai oikeiksi ja kunnollisiksi!!! Illalla supisteli, yöllä ei, aamulla supisteli, nyt taas ei... Tuntuu ne kyllä ja luulis niiden avaavan paikkoja mut lähtis kerrasta kunnolla synnytys käyntiin!!

Leanna: Jos jäät kotiin niin eihän se sieltä takuulla synnyt ja jos lähdet reissuun niin automatka saattaa vähän lisätä sitä riskiä että alkaa supistella mut sitten menet sinne Tyksiin ja synnytät ;) Sua harmittaa sitten kun olet perunut reissun ja se ei synny vielä ensi viikonloppunakaan.. Mut jos tänäänkin tuntuu pahalta niin eihän sille sitten mitään voi jos joutuu perumaan.

Jokohan Ruusunpiikki kohta tulee kertomaan meille kuulumisia...

Jahas joku tappelu tuolla, pitänee mennä erotuomariksi

Sinna 39 voi posahdus**

Vierailija
25/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Vauva myllää mahassa

+ Koirat on hiljaa paikoillaan

+ Maha on täynnä puuroa

Voi hitsinvitsi! Pakko aloittaa näillä omilla vuodatuksilla, tai siis tällä yhdellä. Mies ilmaantui eilen töistä kipeänä kotiin, kurkku on tulessa ja kuumetta. No, sehän ei mitään, jos tauti pysyttelee vain ja ainoastaan hänen sisuksissaan. Mutta entä jos se tarttuu minuun?! Ja synnytys käynnistyy?! Miten mie jaksan punnertaa beibin ulos, jos kuumetta on ja kurkkuun koskee ja pää on täynnä räkää? Kertokaa hyvät ihmiset! Sitä olen yrittänyt hokea itselleni, että odottavat äidit ei sairastu niin herkästi kuin muut (kuulemma) ja sen takia minäkään en sairastu. Mutta JOS... ? Perskeles sentään!

Omaan mahaan ei uutta: ei supisteluita sen kummemmin, ei kipuja, ei mitään. Onneksi sentään beibi myllää.

Noista liiveistä: ostin Carriwellin pehmoliivit, jotka vaikuttaa oikein hyviltä ajatellen nimenomaan alkua ja öitä. Ne kun on toppimalliset, niin ei yöllä tartte sitten tuskastella hakasten ja muiden kovien osien kanssa. Lisäksi ostin Carriwellin sporttiliivit sekä Triumphin ihan normihommat. Kaikki nämä ostin yhtä kokoa normaalia isompina, mutta kun tuossa kokeilin, niin saas nähdä, se on siinä ja siinä, mahtuvatko enää sitten päälle, kun maitoa nousee. Aika älyttömältä tuntuu, että tämmöisestä pikku-beestä on tullut jo nyt beivats-pamelan esiaste... Saati mitä tuleva vielä pitää...

Jaahas. Oottelen tässä miestä lääkäristä ja soittoa neuvolasta. Lupasivat ilmoittaa pissiviljelyn tulokset tänään. Mitään en kyllä jaksa tehdä, en mitään.

Laiskottelemaan ryhtyvä Raisa 37+5

Vierailija
26/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuus on ***seestä -lause luki taannoin jonkun tuttavan t-paidassa. =D Mulla kyllä niitä löytyy silti:

1) Taas on pokspoks-päivä (38vkoa)

2) Vähän palanut lähimarket myy savuvahinkovaatteita alella

3) Tänään on perjantai, taas :)

Ja voi jumankekka minkä teki mies eilen!

Makoiltiin punkassa ja minä simmut kiinni, kun niin väsy oli. Isäntä piti kädestä kiinni ja siinä rupateltiin niitä näitä.

Yhtäkkiä tokas mulle: " Eikös sinne sairaalaan pitänyt lähteä, kun niiden kivulaiden supistusten väli on 10 minuuttia?? Kun sulla ne näköjään on 2-3 minuuttia."

Katsoin sitä jonkun aikaa suhteellisen hitaasti ja kysyin, että mitä ihmettä se selittää.

Hän oli katsellut mun kasvoja ja tunnustellut mun käden puristuksia ja joka kerta, kun vähän supisteli niin katsoi kelloa. Oli kellottanut varmaan lähes tunnin ennenkö avasi suunsa asiasta.

Oli siinä naurussa pitämistä, ettei toinen nyt ihan loukkaannu. :) Koitin varovasti sitten kertoa, että kyllä nuo supistukset sattuu vähän, mutta ei niillä vielä synnytetä. Sanon kyllä sitten, kun sattuu niin paljon, että on aika lähteä, mut että se ei ole tänään. Oli sitten lähdössä harrastustensa pariin ja huusi vielä ovelta, että pitää soittaa sitten heti, jos jotain tapahtuu. Huusin takaisin, että en soita. =D Toinen niin herttainen on ja odottaa jännityksissään ja mittään ei tapahdu kuitenkaan vielä aikoihin..

Muuten täällä kaikki siis varsin mainiosti. Supistelee, mutta ei Silleen eli nou hätä tässä mihinkään synnärille ole. Viikonloppuna ajattelin kokeilla erilaisia metodeja supistusten lisäämiseksi. Oishan se nasta päästä eroon jo tästä kipu-särky-v**utus-osastosta ja siirtyä siihen onnelliseen väsymykseen. (Oli muuten Cassu ihania taas kirjotellu.. :) Toivottavasti säästyvät koliikilta.)

Hih, aivastus aiheuttaa järkyn kovan kivuliaan supistuksen! Nyt sekin on sit todettu.. =)

Tässä ei vissiin muuta ole, kun hyvää päivänjatkoa vain ja täällä käyn kurkkimassa niitä syntymäuutisia sekä tietty muidenkin teidän kuulumisia päivänmittaan. :)

Papu ja Hermanni 38

Vierailija
27/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivarit;

+ nukuin kymmeneen! WAAAU, ylpeä olen

+ mies tulee hakee mut anoppilaa ni ei tarvi olla yksin koko pvää

+ miehen loma lähenee päivä päivältä :)

Ihanaa kuulla CAIUS, että kaikki sujuu hienosti :) Kiva kuulla näitä vauvautuneidenkin uutisia välillä - osaa vähän ajatella mitä ehkä joskus on tulossa.

LILIA;

Yks ohje oli että liivit ois kannattanu ostaa jo kuukautta ennen la:ta (tiedä sitte miks), ja sillon ainaki yhden kupin normaalia isommat. Mä ostin vaan noita tuettomia muutamat, yhdet reilusti isommat ja parit suht sopivat kun tuntuvat venyvän vaikka kuinka. Ostan paremmat sitten kun tietää millaset meijerit näistä kehkeytyy.

KOIRAUUTISIA;

Saamarin rakki on vieläkin ripulilla ja herätti viimeyönä 5 kertaa, tasasin välein..ehkä se valmentaa meitä tulevaan. Tänään taidanki antaa sille vaan riisiä ja Attapektiä..ja tuon navetalta toiselle valmiiks Tehobaktia et voi antaa varuilta..kun ell sano että on viikonkin kestävää ripulia liikkeellä koirilla! Däääm..

Kynsi ei näköjään ei ees vaivaa koiraa..ai peto, kyllä mua vaivais jos ukkovarpaasta olis kynsi pois!

( . ) Ihanaa et mies hakee mut ja pikkupiskin anoppilaan täks päiväks (mullin tappoon tosin, mutta ihmisten ilmoille kuitenkin!) *huokaskaa tekin nyt helpotuksesta, palsta-terriini on edes päivän poissa* jnähhäähää.

Viimeyönä nukuin tosiaan koiran tahtiin, 5 kertaa se ravas ulkona joten ehti siinä välissä aavistuksen torkahtaakin. Aamulla tuon suoli tais olla tyhjä kun anto nukkua kymmenee asti!! On vähän paremman tuntunen pvä kun eilen.

Masussa elellään omaan tahtiin..yöllä jammaillaan aina väliin ja muuten on suht hiljasta, iltasella on kans jammailuhetkiä..muuten on aika yksittäisiä liikkeitä sillon tällön - mutta hyvä niin, kun nekin vähät oikeesti jo sattuu!

Illalla ja yöllä viilteli Puksu taas puukkonsa kera oikein kunnolla..yöllä ei tienny mihin olis koipensa laittanu kun aina sattu niin saakutisti..teki mieli olla vaan jalkeilla ettei sattus, mutta siinähän se sitte meni.

Jooooh, mutta nyt, aamukaffe on juotu ja pitäs ettii kamppeita kasaan anoppilaan lähtöö varten - täytyy muistaa viskata ä-korttikin kyytii, ja ehkä suosiolla tuo reppukin..eihän se pahaks tuolla autossa ole..anoppilasta on kuitenki tän kautta kiertäen hospitaaliin matkaa sellaset 50km ja suoraan ajaen 20km että...ehkä mä viskaan sen repun paksii.

Tappert ja Puksu 38+5...lähtevät mullin tappoon jotta Puksulle on sitte varmasti tarpeeks ruokaa ku syntyy :)

Vierailija
28/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän plussat

1) Vaikka ulkona on ihan pee keli ( rapa lentää tosi hienosti) tuntui tänä aamun kaikki vähemmän ahdistavalta.

2) Sain herätä oman pikkuiseni vierestä kun olin vanhempieni luona yötä.

3) Sain kunnon haleja ja märkiä pusuja pojalta ennen päiväkotia

Neuvolassa tuli sitten eilen käytyä.

Vauvan sydän äänet porskutti todella hienosti, kun kaveri hiffas omat äänensä mun masun läpi:) Masu kasvaa edelleenkin,sf nyt jo 38 joten epäilen vahvasti saavani norsuvauvan vuonna 2008. Painoa ei tule onnex ton masun mitan kans samaan tahtiin, ja neuvola täti sanoi ettei ole mitään hätää noiden mittojen ja painojen suhteen.

Keskustelin sitten siitä milloin mun pitäis lähtee sinne kättärille,kun ei tarvitse varmaan vuorokautta tällä kertaa suppareiden kanssa kotona odotella. Vähän rupes jännittään kun nyt jo otti se täti sen sairaalaan lähdön puheen aiheex, mullahan on viel aikaa koska nyt vasta rv36+6..

Huomena olis taas pojalla jumppa, sitten pojan kaverin 6v synttärit ja vielä tuon jälkeen meidät on kutsuttu lettu-kekkereihin. Mitenköhän mä jaksan pojan kanssa noin vaativan ja pitkäkestoisen päivän? Pojalla tulee varmasti oleen hauskaa, ja sehän kuitenkin on pää-asia.Mä nukun sit vaik sunnuntaina päikkärit jos veto on ihan kokonaan pois huomenna illalla.

Hyvää maaliskuun 2.päivää kaikille ja hyvää viikonloppua!

Ja Leanna: Kuuntele sisintäsi mikä tuntuu hyvältä. Ei se varmaan olis loppujen lopulta paha vaik vauvasi haluaisikin sitten siellä tampereella syntyä, ja 50% varmuudella vauvasi ei synny viel huomenna eikä ehkä viel ylihuomennakaan.... Voimia!! Ja häntä pystyyn;)

Hanan

Vierailija
29/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jo etukäteen omanapaisuus. Tulen juuri neuvolasta ja vihdoin sain annettua palautetta siitä raivostuttavasta lääkäristä.

Neuvolantäti laittoi heti sähköisen lähetteen äitipolille ja nyt odottelen yhteydenottoa josko pitäisi mennä näytille. He siellä katsovat vanhat ja nämä uudet raskauskertomukset ja synnytykset ja päättävät onko tarvis näyttäytyä ennen synnytystä. Jos vihdoinkin saisi mielenrauhan vauvan koosta ja nopeasta synnytyksestä.

Neuvolassa vatsan päältä tunnustellen oltiin sitä mieltä, että ei välttämättä ole yhtä iso kuin edelliset, ehkä 3500-3800g mutta tiedä tuota.

Painoa ei ole tullut kahteen viikkoon yhtään, puntari junnaa paikoillaan. Nestettä on kyllä kertynyt mutta taitaa vauva viedä minun vararavintomakkaroita :) Hyvä niin. Yhteensä on tullut 7 kg mistä olen todella tyytyväinen, näitä kiloja on kyllä ihan riittämiin.

Nyt ruuanlaittoon.

Z

Vierailija
30/30 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Poika pääs kouluun ja heti sen jälkeen hällä alkaaki hiihtoloma ;)

2. Mies on kotona (sairaana tosin, mutta vei pojan autolla, niin ei tarvi polkea heti ku on ollut kipeenä)

3. Sain sen psisinäytteen otettua, eli siis peräti 4 tuntia pissimättä yöllä ! Hieno saavutus, varsinkin kun yskittää joka kerta herätessä ihan tajuttomasti.

Juu, mulla on joku vastapaino versio tuosta poikain kuumetaudista, koskapa mun " lämpöni" on juuri ja juuri 36 astetta! Selkää ja lantiota pakottaa ihan tajuttomasti. Yöllä selkä paukku niin, että piti aina varovasti kokeilla, että vieläkös ne jalat liikkuu normaalisti. Sitten tää yskä hajottaa pään ja sellainen jomotus vaanii tuossa silmien takana koko ajan, onneksi en yski kuitenkaan koko aikaa, lähinnä maatessa. Mutta muuten on kyllä ihan ok olo, eikä mitään kestämätöntä kipuilua ole. En uskalla oikein syödä särkylääkettä kun se laskee lämpöä ja se on jo nyt nuin alhaalla :/

Masussa on pientä jylläystä koko ajan ollut nyt melkeen kolme päivää, ei ole montaa hiljaista hetkeä ollut. Öisinkin jatkuu sama rumba.

Että tällaista täällä tänään...

t.punkeli 38+4