Maalismasujen 2.pvä
Kommentit (30)
Kiitokset teille kaikille ihanille myötäelämisestä tunnekuohussani!!!!!!&hearts
Ja niin se on ettei se vauva huomenna synny kuitenkaan.Tiedättehän sen, mutta jos kuitenkin-tunteen...
Ja jos perun reissun olen harmissani siitä varmasti!
Ihan hassulta tuntuu aamuinen purkaus*punastuu*
Eipä nyt muuta kuin päivän jatkoja kaikille ja vauvauutisia odotellaan ainakin ruusunpiikiltä!!!!!
Kylläpä aika kuluu siivillä, kun on pieni vauva talossa.
Neiti on tänään jo kaksi viikkoa, ja vielä varsin rauhallinen tapaus. Syö ja nukkuu, ja kasvaa kovasti, eilen oli jo kolme kiloa mennyt rikki kun kävimme neuvolassa. Ja ei enää tarvitse kolmen tunnin välein herätellä syömään, eipä silti kyllähän tuo aika hyvin on pitänyt itse huolta, ettei paljoa yli kolmea tuntia nukuta, paitsi yöllä, mikä kyllä sopii äidille, ja en ole kyllä kelloa ensimmäisen kotona olo yön jälkeen laittanut soimaan, vaan ihan neidin aikatauluilla on menty.
Oma vointi on jo ihan hyvä, synnytyksestä toivuin tosi nopeasti, ja nyt tällä viikolla on verenpainekkin alkanut pikku hiljaa tasaantumaan, viime viikolla vielä särki päätä koko ajan.
Meillä kolmevuotias on ottanut pikkusiskon tosi hienosti vastaan, hoitelee kovasti, ja pussailee ja halailee, ja kysyy aamulla ensimmäiseksi, missä sisko. Suosikeiksi on tullut kirjat joissa Franklin ja Aino saavat myös pikkusisaruksen, niitä luetaan vähän väliä.
Meillä on tässä taloyhtiössä nyt oikeen vauvabuumi, meitä on tässä samassa talorivissä kolme perhettä, joihin on viimeisen kahden viikon aikana syntynyt pieni vauva, ja tänään juuri kuulin, että yhteen perheeseen tulee vauva lokakuussa. Ihanaa..
Onnea Ainuliille, potrasta pojasta, ja kaikille muillekkin jo vauvan saaneille, en muista nikkejä, vaikka melkein joka päivä olen käynyt pinoja vanhasta tottumuksesta lukemassa, kirjoitella ei ihan entiseen malliin nyt ehdi:)
Voimia teille kaikille, vielä masua kasvattaville..
T.Petriina
Väännänkö tähän alkuun päivän plussia:
+ ulkona on ihana ilma, viihdyttiin lapsen kanssa siellä pari tuntia aamupäivästä :)
+ on perjantai
+ esikko on ollut aamun kitinästä huolimatta hyvällä tuulella
Siihen loppu vääntö. Yö oli kamala. Heräsin miljoona kertaa eri syistä ja janotti taas koko yön. Aamulla lonkkaa särki, ei voi nukkua kuin kyljellään, ja muutenkin särkee koko kroppaa.
On suorastaan paha olo. Yök.
Mulla on edelleen vauvan tarvikkeet lajittelematta ja jotain hankkimatta (mm. uusi patja, amme jne.) Mä en ole vaan jaksanut, vaikka flunssatautikin alkaa hissukseen helpottaa. Koitan saada miehestä apua tulevana viikonloppuna.
Mua väsyttäis, mutta on niin kehno olo ettei jaksais nukkuakaan.Ehkä menen hetkeksi sohvalle vaikka kirjan kanssa ennen kuin taas pitää mennä ulos auttelemaan kengittäjää varsojen kanssa...
Vauva on muuten edelleen aika hiljainen. Välillä kantapää porautuu kylkeen ja vauva möyryää muutenkin, mutta kokonaisuudessaan se on kyllä toooosi hissukka. Toivottavasti kaikki on hyvin.
telma ja hissukkavauva 36+2
Kopioin sun vauvauutisen ja laitoin tuonne esittelylistan päätteeksi, toivottavasti ei haittaa.
Kiva kuulla välillä vauvaantuneiden uutisia, kiva ettette ole meitä unohtaneet, vaikka vauvat pitävätkin kiireisinä! :)
Äsken oli kivan tuntuisia supistuksia, yritin imuroidakkin että jatkuisivat, mutta taas ne lopahti kesken :(. Tänään kyllä kokeillaan ne mukavat ässät, kun jo niin lupaavalta tuntui...
Paljon Onnea Ainuliille potrasta pojasta!! =)
Ja Petriinalla on niin ihanaa siellä vauvantuoksuissa.. *kateellisena* Hienoa, että on isoveikka(ko se oli?anteeksi dementia!) niin hienosti mukana vauvatouhuissa. =)
Ei mee pitkään, kun aletaan saamaan sitten jo tietoa näiden tulokkaiden nimistä. (Siinä vaiheessa me muut vasta synnytetään. ;-) ) :D
Papu.. ja takasin villasukkaprojektin pariin..
Plussia tälle päivälle ei ole vaikka kuinka yritän...
*DVD-laite hajosi (taas, tämä on jo 4 kerta)
*Poika oksensi kesken päiväkodissa ja jouduttiin hakemaan pois, tartuttaa taatusti siskonsa ja isänsä ja minutkin, maanantaina kun olis laskettu aika (kiva lähtee laattataudissa synnyttämään)
*Viikon vanha auto kolaroitiin paskaksi...ei tosin ollut miehen syy vaan joku mummo ajo parkkiksella päälle.
*V*tuttaa niin maan *keleesti.
Kaikki tää riemu tapahtui kolmen tunnin sisällä...Upee juttu!
t.raikku rv39+4
... taisin nielaista, jonku pillin, kun nukuin reilun tunnin päiväunetja nyt herättyäni hengitys vinkuu kivasti :/ Kurkku on kipee, mutta yritän saada kuumaa juomalla sen turraksi. Nenän limakalvot on kuivunut, koskapa tuntuu niin ikävältä. Menin alunperin nukkumaan, kun alkoi korvissa soida, siitä onneksi pääsin, mutta hieman tuntuu kipeältä nyt, se päänsärky vaanii jotenki taustalla... verenpaine oli kyllä ihan ok neuvolassa torstaina. Neuvolasta tosin käskettiin soittaa äitipolille, jos kuume nousee, mutta pakkasen puolella ollaan edelleen.
Mutta nyt sitä kuumaa juomaaaaaa
Ja Ainuliille onnea poikavauvasta :)
t.punkeli, jolla pistelee vähän sieltä sun täältä, supistuksista ei oo tietoakaan...
Ensimmäisenä onnentoivotukset Ainuliille ja perheelle pojan syntymän johdosta!
Sitten niitä päivän plussia:
+koti siivottu eilen ja pyykit pesty
+6 tuntia yhtenäistä unta viime yönä
+ei näkynyt painajaisia tällä kertaa
Ja sitten ne hiukan heikommat jutut... Poika sai kaverilta alkuviikosta yökyläilytuliaisena vatsataudin näin hiihtoloman kunniaksi. Ajattelin jo säästyneeni siltä raivoisan käsienpesun yms. varotoimien ansiosta mutta eipä ei. Aamukuudesta asti olen nyt viettänyt 80% ajasta vessan kaakeleita tuijottaen, joko pöntöllä tai sitä halaillen. Että näin täällä. Lohdullista on tietysti se, ettei vauva tod.näk. vielä päätä syntyä, ei nimittäin oo mikään kovin energinen fiilis noin synnytystä ajatellen... Että jotain hyötyä tässä kohtaa viikkojen " vähyydestä" . On vaan aika ikävä fiilis kun koko vatsa on kuin tulessa ja kipeä ja sitten toinen pieni myllää aivan tavalliseen tapaan... Kiva tietysti että liikkuu ja kaikki siltä osin ok. No, onneks nää vatsataudit YLEENSÄ hellittää aika nopsaan.
Jaksamisia ja hyviä viikonloppuja kaikille sekä supisteluja niitä toivoville :-)
pussis 36+5
Suuret onnittelut isosta pikku miehestä!!
Vauvantuoksuiset onnittelut Ainuliille ja koko perheelle poikavauvasta! Suloista vauva-arkea :)
Z
Minä tänään kävin polilla tarkistuksessa, koska vauva ei ollut liikkunut koko päivään. Hyvä sinällään, koska minulla oli niitä pelkoja että onko vauvalla kaikki hyvin. Tarkastettiin siinä sitten samalla istukan ja napanuoran toiminta. Kaikki toimi ihan normaalisti ja vauva alkoi siellä liikkumaan kun käyrään rupesin. Lääkäri oli inhottavan oloinen yksilö. Oli närkästynyt siitä kun tulin sinne niin vähän takia :/
Minun vauvan piti olla pieni kokoinen, keskikäyrän alapuolella kasvanut koko raskauden. Nyt sitten lääkäri mittasi sen kolme kertaa ja sai tulokseksi 3kg! :o Huh, sanoi vaan että jos menee LA han asti niin silloin painaa ainakin neljä kiloa. Minä olen valmistautunut synnyttämään pienen nykerön ja nyt se on jo kolme kiloa.
Lääkäri ei suostunut katsomaan kohdunsuuta ollenkaan. Olin vähän pettynyt, mutta minkäs sille voi.
Minua on taas supistellut ihan kivasti. Viime yönä 2 tunnin ajan josta toisen tunnin säännöllisesti n. 4 min välein. Eihän ne koskeneet ihan hirveästi, mutta tuntuivat ikävälle. Tänään supisteli koko sen ajan kun olin käyrässä ja ennen sitäkin. Kotiin kun tulin niin oli kaksi kovaa supistusta. Kovinta tähän mennnessä. Ei pystynyt enää puhumaan eikä kävelemään. No nekin sitten loppui yhtä äkkiä kuin mitä alkoikin. Nyt kyllä toivon että syntyis tämä nykerö jo äkkiä ettei tarvi yli 4 kg puskea pihalle!
Tänään meille tulee tulevan vauvan kummi kylään toisesta kaupungista. Kivaa :) Huomenna sitten lähdetään kaupungille kiertelemään, mukavaa vaihtelua!
Nyt lähden ulos, supistusten toivossa!
Jouhi 35+6
Koputtelen puita täällä vaan, sillä olemme kuin ihmeen kaupalla säästyneet sekä noilta kamalilta oksennustaudeilta että flunssilta koko porukka. Tosin ollaan tarkoituksellakin mökkeydytty kotiin, käyty vain ruokakaupassa, enkä ole poikaa vienyt lainkaan päiväkotiin, vaikka hänellä siellä on 6pvää/kk sovittuna. En todellakaan halua synnyttää mahataudissa tai 40 asteen kuumeessa , ja nyt kun tuntuu olevan ihan supertautinen aika käsillä, kaikki tutut ja tuntemattomat ovat sairaina meilläkin ettei edes kyläillä voi missään!!!
PLUSSIA:
+en tajua mihin se neste menee mutta ei tarvi pissalla käydä enää öisin kuin ehkä kerran
+koti on siivottu, kaikki vauvan tavarat valmiina
+rauhallinen mieli synnytyksen suhteen, odottavalla kannalla vaan eli saa tulla koska vaan
Saako laittaa lisääkin kun oikeasti on hyvä päivä kerrankin, vaihtelee niin suuresti :-) Eli pakkanen leivottu täyteen herkkuja, on sitten vierasvaraa, jippii , plussa siitäkin ja tosiaan ISO PLUSSA siitä että olemme terveinä kaikki. TUlispa jo vauva!
Muuten tuntuu kuin kaikki vaivat ja kolotukset olis yhtäkkiä viikkojen jälkeen HÄVINNEET?!?! Saan nukuttua öisin, ei pissata, ei paina eikä ole kauhea painontunne koko ajan peräpäässä, ei juuri edes supistele enää. IHan hassua. Tosiaan tuntuu siltä kuin olis menty ajassa 10 vkoa taaksepäin. Ja kuitenkin tilanne on se, että viikko sitten oli kohdunkaulakanava hävinnyt ja 2 sormelle auki. No, roikkukoot siinä sitten niin kauan kuin viitsii, HAH HAH :-)
TAPPI, sun jutut on aina ylivetoja, taas mua nauratti kun kirjoittelit että meet mullin tappoon , että on sitten PUksulle ruokaa, heh heh.....
Eipä tässä muuta kuin odotellaan kärsimättömänä päivästä toiseen. Nyt ei tunnu tosiaan siltä että synnyttäisin vielä kuukausiin, niin on hyvä olo.
Sandi ja 38+5
Aloitetaanpas taas plussilla...
+ Miehellä alkoi loma!!!
+ Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa
+ Täällä alkaa sakki olla terveenä flunssasta
Sitten neuvolakuulumisia:
Painoa oli tullut 1050g viikossa :( No, kaikkineensa vaan 7kg ja tyytyväinen olen siihen.
Turvotus +/-
Verenpaineet 140/94 (kohollaan on...)
Pissassa oli proteiinia, mutta kuulemma johtunee siitä limatulpasta edelleen...
sf mitta 35,5
syke 140, rt ja liikkeet ++
Viikkojahan siis oli tänään 39+2
Oma neuvolatäti oli lomalla, mutta tosi kiva sijainen oli. Laitettiin vielä aika viikoille 40+5 (toivottavasti sinne ei oo enää tarvetta mennä!) Ja ens viikolla ke (laskettuna aikana) sitten se ultra vielä äitipolilla.
Napa voi hyvin... tulee aika tiukkoja mutta kivuttomia supistuksia tasaseen... vetää mahan ihan kivikovaksi. Menkkamaista kipua ollut ilmassa, muttei mitään kamalan kivuliasta. Nukkumaan on hyvin pystynyt ja nää taitaa nyt olla niitä valmistelevia... No, hyvä vaan että valmistelee ja jospa se lähtö koittas sitten kerrasta... ettei tarviis miettiä et lähteekö vaiko eikö ja montaa yötä valvoa supistuksia.
Pää oli vauvalla jo ihan alhaalla ja ihan kiinnittynyt... hyvä merkki sekin on :) Vaikkakin kakkosta odottaessa näin taisi olla jo viimeset 3vk ennen synnytystä.
Nyt sitten vaan odotelaan ja kuulostellaan.
Mutta, nyt viettämään laatuaikaa tuon miehen kanssa :)
Ja onnea kovasti kaikille nyyttinsä saaneille!!!
t. K@tju rv: 39+2
Positiiviset, jos keksin jotain..
+ tänään on neuvola
+ sää on lauhtunut
+ ei v..ta ihan niin paljon kuin eilen
Minä täällä ihmettelen, että missäs te yökukkujat olette. Monena aamuna on ollut jo pitkä pino tähän aikaan.
Minulla huonosti nukuttu yö takana, heräsin kolme kertaa vessaan. Ja sitten on se iänikuinen jano koko ajan. Puoli litraa vettä ja tietäähän sen miten käy parin tunnin päästä... taas herätään vessaan.
Lapsilla on joku ihmeellinen aamuvirkkuuskausi menossa. Aina ne ovat olleet aamuvirkkuja mutta tämä alkaa mennä yli hilseen. Tänä aamuna herättiin puoli kuusi! Jihuu sanon minä! Käy vähän väsyttämään, hohoijaa.
Omaa napaa sen verran, että tuolla se vauveli potkii kyljistä ulos. Voisi löytää sen ulostuloreitin niin tulisi kaikille hyvä mieli ;) Mieskin on jo ihan tuskainen ja levoton odottamiseen. Kai se haluaa vaimonsa takaisin tämän mahan takaa.
Zeldatar 38+6
Päivän plussat
+mulla kohta kampaaja
+tauti on heltiämään päin
+lapset nukkui hyvin
Sitten miinuksiin(tai voisko ne kääntyä plussiin)
Mulla heittää ihan hormoonit härän pyllyä.Neljältä heräsin menkkakipuihin ja alkoi supistella ensin kymmenen minuutin välein,sitten nukahdin ja ne harveni.Nyt mä itkeä tuhrustan täällä ja tekstailen miehelle mitä tehdään huomisen reissun kanssa.Me ja etenkin mies haluais nähdä sen teatteri kipaleen ja mua nyt pelottaa lähteä.Samaan aikaa harmittaa tuottaa pettymys ja toisaalta päässä takoo ettei se vielä kuitenkaan ees synnyt kun ei noi edellisetkään näillä viikoilla ja sitten turhaan peruutan reissun.
Kyyneleistä ei tuu loppua kun mä mietin tätä asiaa ja tuntuu tyhmältä nyt nyyhkiä täällä näin vähäpätöisen asian vuoksi!
Samalla huomaan että ajattelen tämän tunnekuohun viittaavan lähestyvään synnytykseen tai sitten tosiaan vaan hormoonihirviöksi olen muuttumassa.
Sekin ajatus itkettää että synnyttäisin vieraalla paikkakunnalla.Toisaalta ihan sama missä synnytän mutta silloin ei lapset pääsis vauvaa katsomaan ja olisin ihan yksi kaukana muista kunnes tulevat hakemaan.Jos joku vielä menis vikaan ja tulis ongelmia.lapset ja mies 200 km päässä meistä.
Ihan uskomatonta miten nyt koen yht`äkkiä tämän tilanteen.
Anteeksi vuodatus,hypätkää yli ketkä eivät jaksa lukea tunnekuohuilua.
Leanna ja viisikko sekä rv 37
Z oli jo pinon ehtinyt laittaa, mutta taidan saada kunnian aloittaa kuulumiset.
Eilisiä juttuja lueskellessa tuli mieleen, että taidan olla todella onnekas. Olen elämäni kunnossa, eikä loppuraskauden ahdistavista oloista ole tietoakaan. Päinvastoin, vasta nyt olen oppinut nauttimaan olostani, harmi, että se kohta loppuu. Tuntuu niin hienolta, kun kaikki on mennyt hyvin, minulle kun povattiin hankalaa raskautta, eikä edes suosoteltu enempää lapsia!
Lapsilla on tänään päiväkotipäivä, joten aion käydä hoitamassa asioita. Töissä, kaupassa jne.
RUOKAVALION tulisi olla minulla tiukka, mutta lipsahduksia sattuu. Syön nyt enemmän herkkuja kuin normaalisti. Eilen oli esikoisen synttärit, joten siinä tuli taas herkuteltua oikein olan takaa.
Mies yskii vessassa keuhokojansa pellolle. Ymmärtäisi lopettaa tupakan polton, mutta ei...
7kääpiötä 36+1
Huomenia!
+Tuntuu että nää viikot menee tosi nopsaa
+Pääsen miehen mukana tänään Hesaan
+Pitkästä aikaa kävin alle 4 kertaa vessassa yön aikana
Leannalle jaksuja!!! Vaikea päätös varmasti kun sulla noita suppareita on ollut. Teet lopulta kuitenkin niin kuin susta tuntuu, toivottavasti kaikki menee hienosti!
Musta tuntuu välillä että oon mun kultaiselle miehelle oikea monsterivaimo hormoonien heitellessä, mutta sille en vaan voi mitään. Pienet asiat tuppaa näyttämään superisoilta.
(.) Oma maha on nyt alkanu tuntua isolta. Aiemmin kaikki on ihmetellyt kun oon kertonu olevani jo näin pitkällä, kun ei toi maha kuulema niin iso ole ollut. Pinkeä pallo se tossa edessä on ja istuminen tuntuu hankalalta koska sen verran ylhäällä se töröttää.
Tänään pääsen miehen mukana Helsinkiin, kun hänellä työjuttuja hoidettavana.
Imetysliivit olisi tarkoitus ostaa. Kertokaapa mulla kokemattomalle MILLAISET IMETYSLIIVIT olis hyvät?
Varmaan kannattaa ostaa vähän isommat kuin oma koko nyt että on sitten varaa kun maito nousee?
Olisin tosi kiitollinen arvokkaista vinkeistänne :)
Nyt aamupalaa kehiin.
Lilia 36+4
Imetysliiveistä.näin ainakin itse ajattelen ja koen asian.
Muutamat erillaiset kannattaa olla.
Koko yhden (ainakin)suurempi kuin normaali ja ymp.mitta kannattaa katsoa tarkkaan.
Ainakin aluksi mulla teki kaarituelliset liivit pahaa.Maidon noustessa ja rintojen ollessa pingottuneet kaarituet tuntui ikäviltä.
Yöksi hankin itselleni ihan soft liivit joissa ei kaaritukia ja mahdollisimman kevyet muutenkin(ainakin triumphin mama mallistosta löytyy)
Jos rinnat kovin raskaat kannattaa panostaa olkaimien leveyteen.
Nykyään myydään aika kivoja,hivenen topattuja malleja.Niistä ei t-paidankaan alta paista liivisuojat esiin.
vetoketjulliset läpät liiveissä varmaan olis kätevät(ei kokemusta)mutta välillä nä" klipsi" kiinnitykset käy hermoille.Väittävät hoituvan yhdellä kädellä kiinnitys mutten mene vannomaan.
Joskus oli villitys että liiveissä killui joku hellyttävä nallukka tai joku vastaava jota vauva sitten sai imiessä katsella ja isompana hipelöidä=)
Eiköhän siinä näitä ajatuksia liiveistä=)
Yritän nyt rauhoittua,piilottaa itkusta punaiset silmät ja lähteä kammattavaksi.
Voi sua, kyllä nämä hormoonit tekevät nyt tepposiaan. Kuulostele olotilaasi ja onhan sulla vielä aikaa miettiä lähtöä. Usko pois, päivän valjettua elämä kirkastuu :) Ja pääsette sinne teatteriin. Ja onhan siellä tosiaan sairaalakin jos jotain tulee. Sinä olet uudelleensynnyttäjä niin ei sinua kumminkaan kauaa pidetä vauvan kanssa synnärillä. Vaikka tuskinpa se vauva nyt haluaa Tampereella syntyä ;)
Z
En ole kauheesti tänne kirjoitellu, olen jotenkin huono kirjoittelemaan. Olen lukenut teidän muiden juttuja kuitenki ahkerasti.
Laskettu aika oli 2.3. Poika tuli 24.2. Synnytys käynnistettiin vauvan suuren koon vuoksi. Ja ihan reilun kokoinen poika olikin. Paino 4730g ja pituus 56 cm. Synnytys meni ihan hyvin ja nyt olemme kotiutuneet.
Ainulii Ja " pikkumies"