Viikonloppupino LOKAKUISILLE
Aloitan uuden, kun edellinen oli NIIN pitkä! :)
Hetkonen, käynkin nappaamassa Miannin aamun kirjoituksen tähän uuteen ;)
Kommentit (48)
Siitä miten muistan mihkä aikaan Lassi syö. En mä vaan tiiä, mutta ne jää mieleeni kun aina mietin siinä kohtaa kauanko on edellisestä ruokailusta jne. Ja aamulla kirjoitan ne myöskin ylös. Olen tammikuun puolesta välistä pitänyt ruokapäiväkirjaa, johon kirjaan kaikki kellonajat ja ruokamäärät ylös sekä myös ihon kunnon jne. Niitä on mukava katsella ja verrata minkä verran on mennyt ruokaa minäkin päivänä:)
Mun mies kyllä tietää, että käyn täällä kirjoittelemassa ja joskus hänelle jotain juttuja täältä kertoilen. En usko (tai siis tiedän, että ei käy), että kävisi näitä lukemassa esim. sivuhistorian kautta. Ei taidan niin paljon kiinnostaa:D
Siitä suljetusta piiristä. Mulle on ihan sama oikeastaan. Mä en kirjota täällä mitään mikä ei kestä ns. " päivänvaloa" eikä haittaa, vaikka mut täältä tunnistettaisiin :)
Ja mikä miehessä on parasta....hmmm.... Täytyy kyllä sanoa, että vaikka tulee ihan liikaa valitettua kaikenlaista niin eipä tuossa köriläässä kyllä juurikaan HUONOJA puolia ole!! Joskus ehkä voisi hieman enempi ajatella mun jaksamistani, mutta hienosti on petrannut viime aikoina. Ei valittamista, paras mahdollinen mies(ainakin mulle!!):)
Ja siinä tais olla kaikki mitä muistin...:D
Mutteri:
Onko teillä aloitettu vielä kiinteitä, sekin saattaa korjata asian, voi olla että meillä on senkin takia vatsa alkanut toimimaan, kun ollaan pari viikkoa maisteltu jo kiinteitä.
Tuleeko teillä kakka edelleen sitten huudon kera?
Niin sitä sempiä meilläkin on ollu pitkään, kun menivät lopettamaan nan standardin (onnex löysin sitä vielä yhestä pikku kaupasta).
Ei auta muu kun toivoa, että teilläkin vauvan vatsa alkaisi pian toimimaan, pitäisi viimeistään sitten kun alkaa syömään niitä kiinteitä.
Mutta ei oo haittaakaan jos koitatte sitä Tuttelin Omneota, aloittaa sen vaan pikkuhiljaa sempin rinnalla ja katsoo miten vatsa reakoi siihen.
Se on korvikejauhetta, paketti maksaa n.5euroa, saattaa tulla jopa halvemmaksikin kun tetra??!?
Mun mielestä ihan simppeli tehdä, keitetään vettä, jonka annetaan jäähtyä, sitten pulloihin joihin mitataan jauhe, sekoitetaan ja päivän annokset voi laittaa jääkaappiin odottamaan käyttöä.
Tai koita ainakin sitä vettä juottaa " paljon" päivittäin.
Jeni:
Ootko koittanut taipeisiin apteekista saatavaa [b]rasvatalkkia[/b], se ei mun mielestä tuoksu millekkään ja tuntuu tepsivän heti.
Jouduttiin käyttämään sitä alussa, kun neidillä oli lonkkalasta, niin sitä jäi vielä paljon käyttämättä, niin olen käyttänyt sitä taipeissa ja haarustassa, jos on tullut hiertymiä tai ihottuma läiskiä (meillä tytöllä tosi lievää, pientä atopiaa, niinkuin oli pojallakin).
Apteekista saa myös tavallistakin talkkia, tuoksutonta.
Kannatan myös " suljettua palstaa" , jos vaan joku osaa sellaisen tehdä.
Olis tosi mielenkiintosta nähdä keiden kanssa juttelee, tai ainakin vauvan kuvia :)
Juups, mutta nyt tais mies tulla kotiin, oli kuulemma löytäny jotain vielä kivempaa lattialaattaa...
Meilläkin mies tietää, että palstailen täällä, mutta sitä ei kyllä ollenkaan kiinnosta...
On tyyliltään muutenkin sellainen ettei sitä muiden elämä millään lailla hetkauta, eikä halua kuunnella mitään juorua ja inhoaa selän takana puhumista. Ihan hyvä luonteenpiirre.
Meillä päivisin nukutaan edelleen milloin mitenkin.
Melkein menee näin: kaks tuntia hereillä, kaks tuntia nukkuu..
Yöunille menee n.21-21:30, kumma ettei päivän erilaiset rytmit sekoita tota yöunille menoa ??!??
Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi tekemään tuon suljetun palstan, jos ei muilla ole asiaa vastaan. Sopii hyvin meikäläiselle jo ihan noin työnikin puolesta, josta voinkin sitten kertoa enemmän suljetussa yhteisössä.. :)
Teen tuon palstan vaikka MSN:ään. Se on aika yksinkertainen käyttää. Ehkä.
Mutteri
Eli mullekin sopii tuommonen " suljettu osasto" :) oikein hyvin. TOSIN, voin jatkaa jutustelua täälläkin. Olen kuitenkin niin monta viestiä niin pitkällä ajalla kirjoittanut, että jos tämmösestä ero tulis niin oiskai se jo tullu :D
Jotenki vaan hämäs tuommonen pelkkä " taidan tuntee sun miehes.." -viesti.
Ja kuten JENI kirjoitti, niin ei minuakaan haittaa, vaikka tutut kävis täältä lukemassa meidän perheen elämästä. Tosin saavat vaan turhan ykspuolisen kuvan, kun minä oon sankari ja mies on pahis :P No ei vaan.. aattelin kuitenki nyt tarkemmin tätä asiaa ja NIIN moni muukin täällä ihan samoista asioista avautuu, että eikai tässä voi olla mitään pahaa :)
Kuvia olis kyllä ihana vaihtaa.. Ja hei minä tarvin myös yksityiskohtaisen selityksen miten niitä yksityisjuttuja käytetään :)
Lopuksi, jos joku haluaa kirjoitella ihan kahden kesken jostain, niin mulle voi laittaa s.postia: mianni@luukku.com
Nyt noiden tenavien kans touhuamaan ennen iltapesuja jms.
on laskeutunut meidän mökkiin!
Eli poikatrio lähti enonsa kyydissä mummolaan, tyttö nukkuu ja mies on työreissulla. Ei sitä paljon nykyään vaadi, kun on ilo ylimmillään! =)
Huomenna sitten tulevatkin jo kotiin, mutta saapahan huomenna leipoa rauhassa.
Miannille, niin onneksi et pitempään pysynyt poissa linjoilta! Kaikkihan täällä avautuu vuorotellen ja niinkuin on nyt lueskeltu niin kyllähän kaikkien miehissä on niitä hyviäkin puolia tietysti, mutta kummasti vaan yleensä niistä negatiivisista puhutaan. Eihän me muuten noitten köriläitten kanssa oltaisi ja lapsia tehtäisi, jos ne ei olisi niitä meille sopivimpia. Tokihan aina parantamisen varaakin on, mutta eikö meissä kaikissa. Kyllä sitä itsekkin tulee oltua aikasta usein kaikkea muuta kuin ns. malliäiti ja-vaimo.
Meillä mies myös tietää että palstailen ja kertoilenkin hänelle välillä näitä kuulumisia, mutta en kyllä usko että kävisi täällä kurkkimassa mitä kirjoittelen. On myös sellaista tyyppiä, ettei hirveästi muiden asioihin kiinnosta puuttua ja munkin juoruilut joskus tuntuvat häntä ärsyttävän.
Jenille allergioista, niin meille myös tosiaan sanottiin, että testit vaan suuntaa antavia ja sieltähän ei sitten mitään paljastunutkaan. Mutta eoissapäivänä pistelin lasagnea ja eilen taas tytön posket ja taipeet punaisena. Lääkäri sanoikin, että jos rupeaa enemmälti oireilemaan, niin sitten lastenlääkärille ja taas testeihin. Taidan kyllä yrittää itse selvitellä/välttää viimeiseen asti allergisoivia aineita, ettei enää tarvitsisi testeihin mennä! Kamalaa hommaa!!! Meillä riisipuuro, päärynä ja ruusunmarja rintamaidon lisäksi käytössä.
Jaa, likka heräsikin...
Minulle kanssa ihan sama, kirjoitellaanko täällä vai suljetusti. Tunnistaa kuka haluaa! Olisikohan se Miannin miehen muka tunnistanut tyyppi vain tehnyt kiusaa?!
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
neljäs ja sanni
Elikkä teistä on varmaan muutamat antanu (jos oikein luin) riisipuuroa vauvalle? Miten ootte tehny sen, ihan tav. riisihiutaleista vai..?
Olis kiva saada tytölle iltapalaksi jotain tuhdimpaa sapuskaa jotta ei tarvis yöllä heräillä niin usein syömään.
eikku + nelli
tälle nuorimmalle ostin nyt sellaista nutricia MUKSU riisipuuroa, ovat siis tosi hienoa raetta ja lisätään vain kuuma vesi tai maito niin on valmista. Aiemmin olen hienontanut riisihiutaleita tehosekoittimessa ja sitten niistä keittänyt normaalisti puuron, tulee hienompaa.
Tänään itseasiassa aamulla maistettiin ekaa kertaa ja hyvin näytti maistuvan eikä ilmeisesti mitään vatsanväänteitä tms tullut, yötä vasten en kuitenkaan tohdi nyt kokeilla, parin päivän maistelun jälkeen ehkä.
mentävä taas
angie ja kolmikko
Mä annan Muksu Riisipuurojauhosta tehtyä puuroa:)
1dl vauvasi käyttämää maitoa lämmitetään ja siihen lisätään 3-4rkl tuota riisijauoa ja valmista on.
Ainakin meillä maistuu hyvin, sitä syödään joka päivä pari kertaa.
Tuota määrää nyt voi soveltaa omien tarpeitten mukaan, tuo ohje on pakkauksesta ja meille tuo määrä on just passeli kerta-annos.
T. Je_Ni
Mä jo tänään aikasemmin kaupasta ostin niitä Nalle riisihiutaleita, kun ei tullu kattoneeks sieltä vauva osastolta ollenkaan niitä puurohiutaleita, höh! No pitää nyt sit kokeilla näitä hienontaa oikeen jauhoiseksi ja sit kokeilla tehä vaikka korvikkeeseen.
Ajattelin vaan että muistaakseni imetät, etkä välttämättä halua antaa vauvalle korviketta. Mä ainakin tein esikoiselle puurot aina veteen, ihan hyvin maistui kun laittoi vielä vähän jotain marjasosetta joukkoon.
MUTTERI, tee ihmeessä meille ne sivut, jos vaan jaksat! msn on oikeesti ihan helppokäyttöinen sivusto, jopa tällainen mummoikäinen tumpelo oppi ihan hetkessä kuinka ne toimii:D Kyllä mäkin osaan suodattaa sen verran minkä katson tarpeelliseksi tässä kirjoittelussa, mutta on se silti mukavampaa kun tietää ettei kaiken maailman piiut käy urkkimassa. En kyllä jaksa ymmärtää miten ihmisten aika riittää muiden juttujen lukemiseen...
Meillä mies tietää että kirjoittelen täällä, tuskin kuitenkaan käy lukemassa. Jos käy niin MOI VAAN:) Ja kaikille muillekin jotka tunnistaa HEIPPA, kyllähän sitä pidemmän päälle pystyy laskemaan yhteen yksi plus yksi jos tietää että joku tänne kirjoittaa, milloin vauva on syntynyt jne. Mutta kyllä suljetussa yhteisössä pääsee ihan eri tasolle kirjoittelussa ja toisten tuntemisessa, kun voi huoletta kertoa paljon enemmän. Jonkinlaiset säännöt esim. palsta-aktiivisuuden suhteen kannattaa ainakin jossain vaiheessa luoda yhdessä tuumin, sillä tavalla homma pysyy luottamuksellisena ja jokainen voi halutessaan avautua oikein olan takaa ilman että joukossa on niitä jotka vain lukevat toisten juttuja paljastamatta itsestään mitään.
Nyt lösähdän kyllä telkkarin ääreen, olen sen ansainnut.
-L-
Pitää het sanoa COE:lle, kun kuulosti ihan itteltäni kun kerroit, mistä suutut miehelles. Hymähtelin ittekseni kun luin, että olit nostanu miehen petivaatteet käytävälle ja tuumannu vielä, miksi oli saanu luvan tulla takas. Ihan kuin minä joskus kun suutun -ja vieläpä usein samoista asioista, nimittäin siitä, kun EI OSAA pyytää anteeksi! Meillä myöskään ei isä oo varmaankaan koskaan pyytäny kotona anteeksi, ainakaan en muista. Usein miehelle siitä nalkutan, miten koen sen tärkeäksi, että asiat puhutaan läpi ja että oikeasti osataan olla pahoillaan ja pyytään anteeksi.
Nyt kun on monesti miestä haukkunu, voin sitä kehuakin :) Eli parasta siinä on se, kun lähes mennen tullen nappaa kiinni tai moiskauttaa pusun. On valtavan läheinen fyysisesti. Tykkää nukkua niin kiinni kun vaan. Välillä -varsinkin nyt vauvan aikana se tuntuu ahdistavaltakin, kun on sekä vauvas, että miehes kiinni kun takiainen. Mutta onhan se ihanaakin :) Ja usein kertoo miten paljon rakastaa ym.
Eiköhän meillä jokasella oo just sellaset miehet, mitä on haluttu. Aikuista ihmistä -niinkun joku täälä sano -on paha lähtee muuttamaan, jokasessa löytyy virheensä ja miesten virheet ollaan kauan jo tiedetty, joten jatkamme näin ;)
Ymmärrän Miannin tän päivän kyllä täysin! Itse oon myös usein valtavan avoin. MOnasti jälkeenpäin mietin vasta mitä tuli sanottua, kun niin sinisilmäsesti sepustan omia asioita -niin täällä kun muuallakin. Mutta täällä asiat ja jutut on sen sorttisia, että mitäpä tuosta, vaikka tutut lukee, en jaksa sitä sen kummemmin miettiä tai stressata. Tuskimpa siitä kellekää haittaa on :)
CAMELOTilla on jännä ilta, tulepas kertomaan meille sit, mitä ystävä oli järjestäny :) Ihanaa, kun on tommosia ystäviä, jotka jaksavat kotiäipeille tehdä tommosia yllätyksiä :)
Niin NAZU kyseli tutista. Mun siskon flikka oppi kans saman ikäsenä -vajaa 5 kk syömään tuttia. Mä oon lähes joka päivä (no en kyllä oo joka päivä sittenkään, aina kuitenkin kun oon muistanu) laittanu tutin suuhun just vaunuihin laitettaes ja päivälläkin molemmat miehen kans ollaan kokeiltu sylis pidettäes laittaa tuttia siiiiiiitkeesti suuhun. Lähes aina kyllä on oikeen sylkässy pitkälle tutin. Vaunuihin laitettaes on usein edes pikkuisen imun tutista vetässykin, mutta ei päivällä. Turvakaukaloon oon ottanu aina tuttiketjuun tutin ja aina välillä sitä suuhun yrittäny pökätä. Yks kaks huomasin joku viikko sitten, että hei tämähän oikeen imee tuttia!! Nyt syö päivittäin -ja pitkin päivää siis! Usein just lohdutukseksi kelpaa. tuntuu ihanalta!! Kantsi kokeilla. Toki ei varmaan kaikki kelpuuta sitä vaikka kuin yrittää! Mutta Elma kelpuutti kuten serkkunsakin aikoinaan.
Nyt saunaan!
Tai siis kiinni, kun on suljettu yhteisö.
http://groups.msn.com/Vauvanlokamammat2006
Kirjaudu sisään ja lähetä jäsenhakemus. Minä toimin nyt toistaiseksi ainoan valvojana, kun olen ainut jäsenkin, mutta valvojan oikeuksia annetaan mielellään avokätisesti.. :)
Laitoin itse heti meidän neidin kuvan näytille!
Mutteri ja Nelli
P.S. ZImpura: Kakka tuli, ja yllättävän helposti!
Älä, Mianni, noista Piiuista sunmuista huoli! Minäkin kyllä olen sekä nimimerkin että juttujen perusteella taatusti tunnistettavissa, mutta siinä kun lukevat sitten meidän juttuja, jos jotain " tuttua" kiinnostaa. Minä myös olen oikeassakin elämässä tosi avoin omista asioista enkä oikein omia juttuja osaa sisälläni hautoa. Toki sitten on semmoisiakin asioita, joista en puhu muille kuin miehelle. Nyt tämä palsta on kyllä ollut hyvä henkireikä, kun ollaan täällä kaukana tutuista ja ystävistä.
Minun miehessä lienee parasta, että ottaa aina niin huomioon minut ja lapset. Häntä en kyllä varmaan liikaa voisi kehua, ja tosiaan tuleekin monesti turhaan naputettua mitättömistä jutuista. Tutulta kuitenkin kuullostaa tuo, että joskus olisi hyvä vähän puhdistaa ilmaa, mutta miestä on vaikea saada riitelemään mistään.
Niin, ja palstailuista mies kyllä myös tietää ja välillä kertoilenkin jotain juttuja. Minunkaan mies ei kyllä ole tippaakaan kiinnostunut muiden henk. koht. asioista, joten enpä voi kuvitella, että kävisi lukemassa. Taitaa olla meidän naisten paheita...
Minäkin olen muille lapsille keittänyt puurot ihan hiutaleista veteen. Aika paksuksi olen keittänyt ja sitten löysentänyt joko rintamaidolla tai vastikkeella. Onni ei vielä ole puuroja maistellut - odotellaan varmaan vielä pari-kolme viikkoa, vaikka kyllähän riisipuuroa voisi tietenkin jo kokeilla.
Minä voisin kyllä kirjoitella myös suljetulle palstalle, mutta ei ole mitään tätäkään vastaan. Työn puolesta olen useilla " ammattimaisilla" suljetuilla palstoilla, joten tuttua hommaa sekin. Voisihan siinä paremmin ihmisiin tutustua, mikä voisi olla hauskaa.
Nyt sitten oikeasti viikonlopun viettoon!
Inuliini
Laitoin illalla sen hakemusken tuonne suljettuun ja aamulla hyväksyntä tulikin, mutta miten mulle tuli myös Miannin ja Muija06 hyväksymishakemukset? :D No, mä hyväksyin ne sitten ja liitin valvojiksi :O Onko kaikki jäsenet valvojia?
Seuraava kysymys kuuluukin sitten että miten siellä voi keskustella :D
Ja laittaa kuvia?
Mutta eilisiltaiseen yllätykseen ;)
Bernuski; yllätys oli tosiaan aikamoinen kun ruokailun jälkeen mentiin jonkun kotiin ja sinne ilmestyi esittelijä, nimittäin seksitavarakutsujen esittelijä ;D Mutta oli ihanan rentouttava ilta, paljon naurua riitti iltaan ja kyllä sieltä jotain tuliaisiakin löytyi ;D Mutta ei siitä sen enempää ;)
Ai niin, oonkos unohtanut mainita että meillä on nyt LOMA!! Vau jee ja ihanaa!
Mukavaa viikonloppua ja ohjeita suljetulle odottelen ;)
Camelot
Camelot: avasin ensimmäien päiväpinkan keskustelupalsta -osioon. Lillis kävi tekemässä sinne pari kansiota eri aihealueiden mukaan. Eli päiväpinkka lienee se pääsääntöinen keskustelupaikka. Laitoin kaikki ensimmäiset suoraan valvojiksi, ettei ole yhdestä ihmisestä kiinni uusien hyväksyntä ja muu hallinnointi. Jaetaan vastuuta... :)
Mutteri
Kannan parin rivin verran korteni vilkkaaseen mieskeskusteluun :-)
Meillä on aika paljon kummallakin omia menoja edelleen, vaikka kotona kaksi alle 2v. (no esikoinen on ihan kohta 2) ja niistä pidetään kiinni ja meille tämä elämäntapa sopii. Mutta menomme ovat lähes poikkeuksetta liikuntaan liittyviä. Kumpikin käy yleensä 3-4 krt viikossa urheilemassa (mies tosin käy yleensä joko aamulla ennen töitä tai iltamyöhään, jolloin se ei ole lapsilta pois) ja sen lisäksi mies käy joskus baarissa (viime aikoina kyllä tositosi harvoin) ja minäkin saisin kyllä mennä, mutta toistaiseksi ei ole sinne suuntaan edes tehnyt mieli viinilasillisen verran. Olemme miehen kanssa käyneet nyt pari kertaa syömässä kahdestaan, leffassa jne ja syksyksi on suunnitella jopa lähes viikon matka ilman lapsia, koska mies sai sellaisen matkalahjakortin töistä, joka on pakko käyttää. Joku voi kysyä, miksi emme ota lapsia mukaan, mutta tämä on meidän päätös lähteä kahdestaan, kun on todella tutut ja hyvät hoitajat lapsille (isovanhemmat)
Meillä on myös esikoinen ollut noin 7 kk asti ehkä kerran kuukaudessa aina mummilla yötä ja kuopuskin saa mennä heti, kun yöimetys loppuu. Tämä malli nyt vian sopii meille ja minä myönnän tarvitsevani OMAA AIKAA ollakseni sitten tasapainoinen äiti (Lilliksen tuntemukset kuulostavat jotenkin ihan omiltani...!) No joo, toki on myös mieletöntä, että isovanhemmat ylipäätään asuvat lähellä ja ovat aina valmiita hoitamaan.
Voi hitsi, nyt käy käsky taas leikkimatolta, minäkin haluan liittyä siihen suljettuunb yhteisöön, ITse myönnän joskus vähän suodattavni ajatuksiani, kun mietin ketkä kaikki puolitutut lukevat juttujani,
JA HEI MAANANTAINA SITTEN TAVATAAN WAYNESISSÄ.
Jolla
Heippa kaikille!
Olen 4.11 syntyneen (la 29.10) pojan äiti. Olen odotusaikana pari kertaa kirjoitellut lokamammojen juttuihin. Nyt synnytyksen jälkeen olen ollut todella aktiivinen lukija, mutta omat kirjoittelut on jääneet. Osittain ehkä juuri sen takia, että näitä juttuja voi lukea kuka vaan... osittain laiskuutta. Monilla on juuri niitä " ongelmia" kuin itsellä niin on tuntunut turhalta kirjoittaa. Vertaistukena tällainen on kyllä vertaansa vailla:) Mitä mieltä olette, huolitteko yhteisöön tällaisen?
Pienen esittelyn voisin tähän laittaa, elikäs olen 30-vuotias 4 lapsen äiti Pohjois-Pohjanmaalta. Lapset poika 11/97, poika 3/99, tyttö 7/03 ja poika 11/06. Tarkemmin ja ihan omalla nimellä voin sitten kertoilla, jos huolitte joukkoonne!
Mutteri,
miks en pääse kirjautumaan?
mitä mun pitää tehdä, kun meen tosta sun linkistä??
:-O
..ja kiva kuulla että teilläkin jo kakka tulee tytöllä helpommin :)
Ensinnä noihin yöjuttuihin. Meillä on nyt mies syöttänyt toisen syötön yöllä:)
Lassin yöt ovat samanlaisia eli 2krt syö ja välillä hän ei meinaa heti nukahtaaa uudelleen vaan on ihan pirtsakka(keskellä yötä!!) :O Varsinkin sen toisen syötön jälkeen (klo 4-7) hän puhelee ja naureskelee kovasti eikä meinaa uni tulla.
Eilen Lassi nukahti jo 21.10(!!!!!!), mutta 1/2h päästä heräsi, oli kääntynyt selälleen. Käänsin hänet mahalleen ja laitoin tutin suuhun. Hetken aikaa siinä seisoskelin sängyn vieressä ja uni tuli :) Syömään tuo heräsi 00.10 ja 03.45 ja aamulla 08.30 herättiin koko porukka, kun minä menin (ansaittuun?) hemmotteluun eli kampaajalle piiiiiiiiitkästä aikaa:)) Värjättiin suht räikeän väriseksi ja leikattiin polkkatukasta lyhyeksi...NIIN PIRISTÄVÄÄ:)) Sitten tuli kaveri käymään tyttönsä kanssa(terve vaan, heh) ja syötiin eilisen synttärini kunniaksi oikein täytekakkua, nam;)
Mutta ASIAAN: Me oltiin keskiviikkona siellä JÄLKITARKASTUKSESSA ja olikin aika " rankka reissu" ;( Lassia tutki sekä lääkäri että fysioterapeutti(tsekkasi kaikki kääntymiset sun muut motoriikkahommelit) ja poika huusi kurkku suorana lähestulkoon koko aika :( Muutoinkin Lassilla on nyt ihan kamala vierastamisvaihe menossa...voi pientä.
Lääkäri kyseli kaikenlaista ja kas kummaa juuri silloin oli kaula ja niska TOSI punaiset. Tulivat yön aikana ja edellisenä iltana oli saanut hiukan kaurapuuroa(mistä ei tykätty!). Lääkäri sanoi kuitenkin, että koska Lassi ei lyhyen imetyksen vuoksi ole saanut juurikaan viljoja äidinmaidosta niin iho ei reagoi noin nopeasti?????!! Hmmm......:O
Hänen mielestään ei ollut kuitenkaan paha ja kohdat, jotka punottavat (kaula, niska, taipeet) ovat kaikki sellaisia, jotka hikoilevat ja kehotti rasvan sijaan käyttämään talkkia kaulaan. Minä se olen nyt laittanut PERUNAJAUHOJA, kun talkissa niin voimakas tuoksu ja on ollut PALJON parempi:) Niskassa ei ole kahteen päivään (koputan puuta) ollut MITÄÄN punoitusta ja taipeissakin vähänlaisesti;)
Joka ilta olen edelleen pessyt pojan perusvoiteella ja karstakin on pysynyt poissa, wau!
Niin mutta tuohon lääkärikäyntiin vielä....Lassi todettiin hyvin kehittyneeksi " hinteläksi pojaksi! :)) Painokäyrä menee keskikäyrän alapuolella ja pituuskäyrä yläpuolella. Painoa oli 6980g ja pituutta 66.8cm(0.2cm vähempi kuin 2vkoa sitten, hehh).
Sitten seurasi kamalin vaihe...verikokeille meno :( Lassista otettiin allergiakokeita; mm. maissi, maito, kaura, persikka, koira...ja jotain kalkkiarvoja sun muita. Labrantäti joutui ottamaan MOLEMMISTA käsivarsista sekä vielä sormen päästäkin verta:( Voi että oli kamalaa pitää ISOSTI itkevää poikaa siinä sylissä lujasti. 2 ihmistä piti kiinni ja yksi otti näytteitä;( Tulokset saadaan 14.3 ja kun kysyin niiden luotettavuudesta oli vastaus: " Ne ovat suuntaa antavia..." . Aivan!! Nyt haluisinkin kommentteja ALLERGIOISTA tai kaikkea mikä liittyy noihin testituloksiin ja " todelliseeen" allergiaan jne...Laittakaa kokemuksia:)
Lassi on nyt saanut VAIN riisiä ja maitoa edelleen ja tänään rohkenin antamaan päivällä 3tl päärynäsosetta ja jännityksellä odotan missä kunnossa on taipeet ja niska, kun herää päikkäreiltä :/
Päiväunet on meillä nukuttu hyvin. Kerran n.45minuuttia ja sitten 3-4h näihin aikoihin(on nyt nukkunut tunnin).
Kysyisin, että MIHIN AIKAAN TEIDÄN LAPSENNE NUKKUVAT PITKÄT PÄIKKÄRIT??? (ja mihin aikaan mennään yöunille?)
Mitäs galluppeja täälä oli...Jostain miesten menoista oli kovaa vääntöä. Meillä mies ei käy viihteellä sanotaanko ollenkaan. Ei mua haittaisi vaikka menisikin, mutta yhdessä hänen kanssaan EN haluaisi edes mennä. Syystä, että mä en halua mennä minnekään humppapaikkaan vaan sellaseen missä soi kunnon poppi ja voi mennä tanssimaan(Oi että kun pääsisikin TANSSIMAAN!!). Miehen omat menot liittyvät yleensä noihin moottoriajoneuvoihin sekä käy kahvilla päivittäin yksin, mutta se harvoin mua häiritsee. Kyllähän mä voisin mennä kans, jos haluaisin.
Jeps, mutta nyt lopettelen tällä erää. Käyn kurkkimassa mitä muita galluppeja olikaan ja sitten palailen:)
T. Je_Ni & Lassi (13.10)