Tutkimus: Runsas banaanin syönti yhteydessä lasten diabetesriskiin
Nyt kielletään banaani
https://kaksplus.fi/lapsi/lapsen-terveys/yleinen-valipala-kasvattaa-lap…
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hedelmät ovat haitallisia; itse asiassa haitallisempia kuin tavallinen sokeri sillä fruktoosi käsitellään maksassa. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin ei diabetes iske.
Ääliö, ikään kuin lihasta saisit kaiken tarvittavan. Syökää marjoja ja kaalia!
Lihasta ja eläinrasvasta ihminen saa kaiken tarvitsemansa, lisäksi tarvitaan vain vettä ja suolaa.
Kyllä juu, Itä-Suomen miehistä se nähtiin että tosi terveellistä on 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hedelmät ovat haitallisia; itse asiassa haitallisempia kuin tavallinen sokeri sillä fruktoosi käsitellään maksassa. Syökää lihaa ja eläinrasvaa niin ei diabetes iske.
Lihasta ja eläinrasvasta ihminen saa kaiken tarvitsemansa, lisäksi tarvitaan vain vettä ja suolaa.
Siellä ei aamupuuroja syöty, pullakahveja juotu eikä tupakkaa poltettu :D. Täytyy olla aika urpo että uskoo Puska-paskaan vielä vuonna 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsas banaanin syönti on yhteydessä lasten huonoon ruokavalioon. Joissain perheissä ei osteta juurikaan muita hedelmiä ja kasviksia.
Kyllä ostetaan, mutta kun ei maistu mikään muu kuin banaani, pensasmustikka ja kurkku.
Erittäin valikoivan syöjän vanhempana oppii näitä uutisiakin lukemaan vähän sillä silmällä, että joo-o, miettikööt tuollaisia asioita ne, joiden lasten ruokavaliota ylipäätään voi muokata johonkin suuntaan. Ja että onneksi oma lapsi syö sentään joitakin kasvikunnan tuotteita, ei pelkkiä nakkeja ja ranskalaisia, kuten jotkut valikoivimmat.
Ja joo, on syöty raskausaikana terveellisesti ja monipuolisesti, on imetetty vuosi ja äidinmaidon kautta altistettu kaikelle mahdolliselle, on tarjottu sitä sun tätä, sormiruokailtu ja lusikoitu, stressattu ja oltu stressaamatta. Silti meidän 3 v kasvaa banaanilla, pensasmustikalla, k
Laita pensasmustikan joukkoon tavallista mustikkaa, on terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
En halua sydän ja verisuonitauteja tai suolistosyöpiä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei aamupuuroja syöty, pullakahveja juotu eikä tupakkaa poltettu :D. Täytyy olla aika urpo että uskoo Puska-paskaan vielä vuonna 2025.
Joo, kummasti vaan niidenkin terveys ja eliniänodote parani jotka lisäsivät kasviksia vaikka edelleen söivät ihan entiseen tapaa pullaa ja puuroa ja tupakoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa nimenomaan lopettaa hedelmien syönti ja HH-mässytys. Jo Otto Warburgin ajoista on tiedetty että glukoosi eli suomeksi HH-mässytys edistää syöpien kasvua. Lisäksi HH-mässytys lihottaa ja aiheuttaa metabolista oireyhtymää sis. 2 tyypin diabeteksen mikä on suurempi sydän- ja verisuonitautien riski kuin esim. korkea kolestroli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsas banaanin syönti on yhteydessä lasten huonoon ruokavalioon. Joissain perheissä ei osteta juurikaan muita hedelmiä ja kasviksia.
Mun lapsuus banaanin kuoressa
Sama. Banaani, kurkku, tomaatti. Siinä kai ne kasvikset ja hedelmät mitä tuli syötyä kotona lapsuudessa.
Sama. Olen 1970-luvulla syntynyt, silloin käsittääkseni tällainen oli hyvin tavallista. Ruoka oli lihaa ja perunaa joka päivä, näön vuoksi muutama kurkku- ja/tai tomaattiviipale lautasen reunalle. Ainoa hedelmä mitä syötiin oli banaani. Meillä ei oikein syöty edes marjoja koskaan, äitini mielestä ne oli kirpeitä ja pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sun kaltaiset karppaajavajikset. Tuo on niin 20 vuoden takaista idioottimenoa, ei nykypäivää.
"Laita pensasmustikan joukkoon tavallista mustikkaa, on terveellisempää."
Joo, ja seuraavaksi varmaan vinkkaat, että sen kanan jauhelihan sekaan voi laittaa porkkanaraastetta ja paahtoleivän päälle maapähkinävoita ja banaanijogurttiin sekoittaa leseitä ja banaanikin voisi joskus olla vaikka päärynä?
Kun jos sen pensasmustikan joukossa on jotain muuta, se ei maistu. Se on juuri se pointti, kun puhutaan todella huonosti syövistä pikkulapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä noin ja kuole pois.
Kaikki me jossain vaiheessa kuollaan, mutta pisimpään elää lajinmukaisella ruokavaliolla eli lihalla ja eläinrasvalla.
Ei elä. On tosiaan ollut ja on olemassa kansoja, jotka on olosuhteiden pakosta eläneet lähinnä lihalla ja eläinrasvalla, esim. inuitit ennen tuontiruoan aikaa tai tietyt Afrikan aavikkoheimot. Juuri nelikymppistä pidempään siellä ei eletty. Ja kaikki ns. Blue Zone alueet, joilla ihmiset elää erityisen pitkään, on varsin kasvispainotteisen ruokavalion alueita, joilla ei hiilareitakaan vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sun kaltaiset karppaajavajikset. Tuo on niin 20 vuoden takaista idioottimenoa, ei nykypäivää.
Et ole tainnut miettiä että olet itse se v-a-j-a-c-c-i? Tieteellinen todistusaineisto ihmisen luontaisen ruokavalion puolesta vain kasvaa päivä päivältä. Puska-paska on kumottu jo moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa nimenomaan lopettaa hedelmien syönti ja HH-mässytys. Jo Otto Warburgin ajoista on tiedetty että glukoosi eli suomeksi HH-mässytys edistää syöpien kasvua. Lisäksi HH-mässytys lihottaa ja aiheuttaa metabolista oireyhtymää sis. 2 tyypin diabeteksen mikä on suurempi sydän- ja verisuonitautien riski kuin esim. korkea kolestroli.
Kannattaisi kyllä tutustua modernimpaan tutkimukseen. Koko ajan tietämys on nimittäin vain lisääntynyt, että ympäristölle edullinen kasvispainotteinen ruokavalio on myös ihmiselle erittäin terveellistä. Ei hiilarit lihota, vaan se että syö liikaa kulutukseensa nähden. Italiassa syödään leipää ja pastaa, ja ovat Euroopan hoikimpien kansojen joukossa. Myös elinajat on keskimäärin pisimpiä noissa Välimeren maissa, joissa on hiilarit ja hedelmät maistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö ihmeessä noin ja kuole pois.
Kaikki me jossain vaiheessa kuollaan, mutta pisimpään elää lajinmukaisella ruokavaliolla eli lihalla ja eläinrasvalla.
Ei elä. On tosiaan ollut ja on olemassa kansoja, jotka on olosuhteiden pakosta eläneet lähinnä lihalla ja eläinrasvalla, esim. inuitit ennen tuontiruoan aikaa tai tietyt Afrikan aavikkoheimot. Juuri nelikymppistä pidempään siellä ei eletty. Ja kaikki ns. Blue Zone alueet, joilla ihmiset elää erityisen pitkään, on varsin kasvispainotteisen ruokavalion alueita, joilla ei hiilareitakaan vältellä.
Kaikki ihmiset ovat evolutionäärisesti eläneet lihalla ja eläinrasvalla - muuta ravintoa ei yksinkertaisesti ollut saatavilla. Lisäksi et ymmärrä selvästikään lapsikuolleisuuden vaikutusta eliniän odotteeseen, mutta mitä muuta kaltaiseltasi v-a-j-a-c-i-l-t-a voisi odottaakaan. Et olisi itse elänyt tai eläisi sen pidempään ilman nykyaikaista terveydenhuoltoa antibiootteineen kun yksikin nirhauma voisi tappaa.
Mitä blue zoneen tulee niin nekin on debunkattu. Pisimpään eletään Hong Kongissa missä syödään myös eniten lihaa maailmassa - lähes 400g per päivä + merenelävät siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi kyllä tutustua modernimpaan tutkimukseen. Koko ajan tietämys on nimittäin vain lisääntynyt, että ympäristölle edullinen kasvispainotteinen ruokavalio on myös ihmiselle erittäin terveellistä. Ei hiilarit lihota, vaan se että syö liikaa kulutukseensa nähden. Italiassa syödään leipää ja pastaa, ja ovat Euroopan hoikimpien kansojen joukossa. Myös elinajat on keskimäärin pisimpiä noissa Välimeren maissa, joissa on hiilarit ja hedelmät maistuneet.
Niin, sinä et ole tutustunut. Kasvisruokavalion terveellisyydestä ei ole minkäänlaista tutkimusnäyttöä - eikä voi ollakaan sillä ihminen on biologisesti lihan ja eläinrasvan syöjä.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä on myös vitamiineja ja kuitua, valkoisessa sokerissa ei ole mitään muuta kuin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä on myös vitamiineja ja kuitua, valkoisessa sokerissa ei ole mitään muuta kuin sokeria.
Ei ne vitamiinit ja kuidut haitallisia olekaan, mutta fruktoosi eli hedelmäsokeri on. Syökää vaikka greippiä jos haluatte hedelmiä syödä ilman massiivista sokerimäärää.
Vierailija kirjoitti:
Fruktoosi tosiaan on elimistölle haitallista. Meillä on ajateltu, että hedelmäsokeri ei ole haitallista, jos hedelmäsokeri on hedelmissä. Tämä ei pidä paikkaansa, vaan fruktoosi on elimistölle haitallista joka tapauksessa. Se rasvoittaa maksaa, lisää 2-tyypin diabeteksen riskiä ja lisää sydän- ja verisuonitautien riskiä.
Kaikki hedelmät eivät ole yhtä pahoja tässä mielessä. Kannattaa syödä sellaisia hedelmiä, joissa on vain vähän sokereita. Sitrushedelmät ovat tällaisia, esimerkiksi.
Syökää banaanit vihertävinä, niin eivät ole liian makeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasta ja yleensäkin eläinperäisestä ruuasta itseasiassa saa kaiken tarvittavan.
Sama. Banaani, kurkku, tomaatti. Siinä kai ne kasvikset ja hedelmät mitä tuli syötyä kotona lapsuudessa.