Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön omaishoitaja, miten?

Vierailija
18.01.2025 |

Toimin lapseni omaishoitajana. Jäin työttömäksi, ja tein omaishoitajuudesta selvityksen ja lähetin lapsen hoito- ja palvelusuunnitelman työkkäriin(vai mitä nykyisin ovatkaan). Omasta mielestäni tein todella kattavan selvityksen miten lapsen hoito järjestyisi työpäivien ajaksi. Olen myös useamman vuoden työskennellyt kokopäiväisesti omaishoitajuuden ohella, minkä luulisi tukevan että pystyn hakemaan työtä.

Nyt sain kuitenkin kielteisen päätöksen, koska he katsovat minun työllistyvän päätoimisesti omaishoitajana. Eli en ole oikeutettu mihinkään työttömyysetuuteen. Miten ihmeessä tämä on mahdollista, onko muille tullut samanlaisia päätöksiä? En haluaisi luopua omaishoitajuudesta, koska se mahdollistaa minulle vapaata. Lapsi käy isällään joka toinen viikonloppu, joten en koe olevan reilua, jos palkkio maksettaisiin hänelle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään?

Vierailija
2/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuonne ilmoittaa tuollaisia asioita?

Vierailija
4/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuonne ilmoittaa tuollaisia asioita?

Pakkohan se on, muuten voivat periä takaisin maksetut etuudet.

Vierailija
5/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muutoksenhaku päätöksestä. 

Onhan selvää, että jos aikaisemmin olet tehnyt kokoaikatyötä, se onnistuu vastaisuudessakin. 

Vierailija
6/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee muutoksenhaku päätöksestä. 

Onhan selvää, että jos aikaisemmin olet tehnyt kokoaikatyötä, se onnistuu vastaisuudessakin. 

Joo olenkin sitä jo tekemässä. Ihmetyttää vaan kun koin aiemman selvityksen olevan todella kattava, että onko yleistäkin nämä kielteiset päätökset.

Vierailija
7/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentulotukea ja laita kelaan työkkärin päätös kylkeen ettet ole oikeutettu työmarkkinatukeen, mutta raha kelpaa. Eipä tarvitse olla työkkärin pompoteltavana ja voit itse hakea töitä vaikka vuokrafirmojen kautta keikkaa.

Vierailija
8/10 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vain selvityksen, että lapsi käy koulussa. Vammaispalvelusta saan tarvittaessa aamu- ja iltapäivähoidon lapselle. Ei siihen muuta tarvittu.

Vierailija
9/10 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein vain selvityksen, että lapsi käy koulussa. Vammaispalvelusta saan tarvittaessa aamu- ja iltapäivähoidon lapselle. Ei siihen muuta tarvittu.

Juuri nämä samat asiat sinne kirjoitinkin. Onpa käsittämätöntä kun on noin vaihtelevaa.

Vierailija
10/10 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nämä samat asiat sinne kirjoitinkin. Onpa käsittämätöntä kun on noin vaihtelevaa.

Jos lapsi käy koulussa ja aamu-/iltapäivähoidossa, niin mihin omaishoitajaa tarvitaan?