Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö yövieraan tuoda omat lakanat mukanaan?

Vierailija
18.01.2025 |

Kysymys otsikossa.

Pitääkö yövieraan tuoda omat lakanat mukanaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydetään niin kyllä. 

Pyyntö ei yleensä ole tuulesta temmattu vaan ihan voi olla siksikin että isompien pyykkien pesumahdollisuudet eivät päätä huimaa ja menee sirkustaiteiluksi tai sitten ei yksinkertaisesti ole ylimääräisiä vieraita varten. 

Oikeasti sinulla on vain yhdet lakanat? Pidätkö niitä samoja ympäri vuoden vuodesta toiseen? Sitten et raukka voi niitä edes pestäkkään? 

No mutta sepä onkin surullista, mutta mitäpä muuta sinne vantaalle kuuluu?

Vierailija
22/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. Minulla ei käy onneksi yövieraita. Pesukonetta en omista. Vanha kone meni rikki puoli vuotta sitten ja pärjäilen ilman sitäkin. Mutta olisi kyllä aika vaiva pestä monen vieraan lakanapyykit kun ei ole kunnolla edes kuivatustilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varasänkyä, joten en voi yövyttää ketään.

Vierailija
24/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kutsua yövieraita?

Vierailija
25/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Itse kyllä ilmoitan, jos haluan, että on vieraalla omat lakanat.

Syitä, miksi pyydän omat lakanat ja pyyhkeet mukaan:

- Paljon yövieraita samaan aikaan tai lyhyellä aikavälillä.

- Kiireitä vierailun jälkeen, jolloin en kerkeä vieraiden lakanoita pesemään.

- Minulla on joku vaiva tai sairaus, joka tekee pyykinpesusta haastavaa.

- Pyykkikoneeni on rikki tai pyykin kuivatuksessa on ylimääräisiä haasteita.

- Lyhyellä aikavälillä on hajonnut paljon lakanoita, enkä ole kerennyt vielä ostamaan uusia, joten vieraalle ei riitä lakanoita meiltä.

Minun ja lasteni yövieraat ovat aina ottaneet omat lakanansa mukaan, kun sitä olen pyytänyt. Ja useimmat myös pyytämättä.

Vierailija
26/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaali ihminen nukkuu yhden yön, en kyllä näe tarvetta pestä lakanoita. Sen sijaan ne voi tuulettaa, viikata kaappiin ja käyttää seuraavalla vieraalla. Ei kai nyt normaali ihminen lakanoihinsa kuse tai oksenna.

Naiset kyllä melko usein valuttavat ja jos on seaika viikosta niin helposti tulee ohivuotoja. Niin se vaan menee..

Vierailija
27/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä vien lasten luona käydedsä koska liikun autolla. Työssäkäyvillä ihmisillä on omat työnsä. Tosin sitten on "idovanhempien lakanat" jos ei omia. Käyks sulle nää mummin lakanat, se on pari kertaa nulkunut näillä.  Toki käy junalla kulkevan mummin lakanat.

Itse en odota lasten tuovan lakanoita, käytän ne sitten itse aina lakanoita vaihtaessani.

Vierailija
28/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millä on liikkeellä. Jos vieras kulkee julkisilla, lakanoiden kantaminen on vain turhaa painoa kassissa, mutta omalla autolla kulkiessaan kohtelias vieras ottaa lakanat mukaansa. Isäntäperheelle lakanoiden pesu, vetäminen  ja mankelointi on kuitenkin aina aika iso työ.

Vetäminen ja mankelointi? Luulin noiden jääneen 70-luvulle. 

Ostakaa kuivausrumpu. 

Kuivausrumpu löytyy kyllä, mutta vaikea on lakanoita siististi kaappiin laittaa, ellei niitä kuivaamisen jälkeen vedä, taittele ja mankeloi ennen rullaamista. Silittäminen se vasta työlästä olisikin ja pitäisi ne silittämisen jälkeenkin taitella. Ei kai kukaan  sentään lakanoita vain survo kaappiin rypppyisinä?

Vierailija
29/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minua panettaa nyt jonkin verran niin jos joku normaalipainoinen nainen on yösijaa vailla niin voin laittaa ihan silkkilakanat paikoilleen. 

Vierailija
30/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes sohvalla mahdu nukkumaan?

Vierailija
31/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten sovitaan. Itse kysyn aina tuonko omat lakanat ja minun luokse tulijoille sanon, että täältä saa lakanat ja pyyhkeen käyttöön (kulkevat pääsääntöisesti julkisilla eli turhaa heidän laukkuja moisilla täyttää). Ei ole mitään oletuskäytäntöä.

Vierailija
32/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minua panettaa nyt jonkin verran niin jos joku normaalipainoinen nainen on yösijaa vailla niin voin laittaa ihan silkkilakanat paikoilleen. 

Olisiko mahdollista soittaa hiljaa taustalla tätä biisiä?

Vierailija
33/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyydetään niin kyllä. 

Pyyntö ei yleensä ole tuulesta temmattu vaan ihan voi olla siksikin että isompien pyykkien pesumahdollisuudet eivät päätä huimaa ja menee sirkustaiteiluksi tai sitten ei yksinkertaisesti ole ylimääräisiä vieraita varten. 

Oikeasti sinulla on vain yhdet lakanat? Pidätkö niitä samoja ympäri vuoden vuodesta toiseen? Sitten et raukka voi niitä edes pestäkkään? 

No mutta sepä onkin surullista, mutta mitäpä muuta sinne vantaalle kuuluu?

Mulla on vaan kahdet lakanat, hyvin oon niillä pärjännyt eikä vie kaapista (kaappitilaa hyvin rajallisesti) paljoa tilaa.

Vierailija
34/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hovimestari kantaa vieraiden laukut yläkerroksiin. Sisäkkö petaa uudet lakanat suoraan jokaisen huoneen liinavaatevarastosta eli ei tarvitse tuoda lakanoita. Hassu kysymys?

Vierailija
35/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvaakaan minulla ei ole. Asun yksin, joten en tarvitse. Nojatuoli riittää.

Vierailija
36/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai onko taloudessa vieraslakanoita, rahakkailla yleensä on. Vieraille pitäisi käytännössä hankkia oma varastonsa. Ehkei kaikilla ole siihen mahdollisuutta. Sitten ei ole välttämättä kyllä yövieraitakaan tai miksi pitäisi olla.

Vierailija
37/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole sohvaa sillä tykkään istua lattialla. Sänkynä minulla on vanha futon patja joka toimii myös ruokailutilana. Varsinaista keittiötä minulla ei ole, eikä pesuhuonetta, vain pelkkä wc bidee suihkulla.

Vierailija
38/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaali ihminen nukkuu yhden yön, en kyllä näe tarvetta pestä lakanoita. Sen sijaan ne voi tuulettaa, viikata kaappiin ja käyttää seuraavalla vieraalla. Ei kai nyt normaali ihminen lakanoihinsa kuse tai oksenna.

Hyi ällötys. Sinun kaltaistesi takia otan aina omat lakanat mukaan yökylään mennessä.

Vierailija
39/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka aikuinen haluaa nukkua sohvalla? Joskus tosi nuorena opiskelijana joo, koska ei rahaa hotelliin. Mutta muuten ei kiitos.

Vierailija
40/57 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen jonkun mökille niin ehdottomasti omat lakanat mukaan. En edes kysele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi