Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, antakaa minulle hyvia ruoka-ideoita? Ei nautaa, sikaa eika lammasta.

Vierailija
15.09.2008 |

Jos vaikka viikon ruokalistan saisin kasaan, oli ihanaa! Uusia ideoita siis kaipaan, tuntuu etta en keksi enaa mitaan uutta ja alkaa kokkaaminen tylsistyttaa. Yleensa tykkaa kovasti ruoanlaitosta mutta nyt on alkanut tokkimaan. Ja ei saa tokkia koska minulla on kaksi hoitolasta, yksi kokopaivainen (aamupala, lounas ja paivallinen) ja toinen on kahdella paivallisella.

Meidan perhe on vahan monimutkainen tuon lihansyomisen kanssa. Mina syon kylla kaikkea muuta lihaa paitsi nautaa, mies ei syo ollenkaan sikaa, muttei tykkaa lampaasta, lapset eivat syo nautaa eivatka sikaa.

Joten nuo kaikki kolme sika/nauta/lammas jaavat hyvin vahalle meilla. Lammasta joskus kylla ostan, koska mina ja lapset tykkaamme siita. Hoitolapsistakaan toinen ei syo sikaa ja molempien vanhemmat ovat tyytyvaisia mita meilla tarjotaan ja sanoivat etta kylla kana/kalkkuna/lammas/kalat jne riittavat heidan lapsilleen.

Mutta siis se ongelma. Teen usein pastaa/perunaa jonkinlaisen lihan kanssa, seka siihen lisaksi vihannekset. Olen kyllastynyt pyorittelemaan samoja vanhoja menuja, kertokaa jotain mita teilla syodaan? Vaikkakin ihan sitten tavallisia ruokia, ehka mina voin niista loytaa jotain mita meilla ei olla tehty aikoihin!

KIITOKSIA!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattikeitto, hernekeitto, kasvissosekeitto, riisi ja kanasuikaleita kastikkeena, kukkakaaligartiini

Vierailija
2/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kookosmaito sopii hyvin uuniloheen (chiilä, sitruunaruohoa, kalakastiketta yms) ja katkarapukastikkeisiin.

Molempiin löytyy varmaan googlella erilaisia reseptejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä tarvitse olla jotakin lihaa, olisi terveellistä lisätä puhtaiden kasvisruokien määrää, lapsillakin. (En ole kyllä itse mikään asiantuntija, juuri vasta otettiin tämä periaate käyttöön omassa kodissa ;))

Pastaruokia voi tehdä kasviksistakin, esim. punajuurikastike & pasta on taivaallista.

Tässä muutama suosikki meiltä: juustokeitto, kaalilaatikko, kiusaukset (kalkkunasuikale & peruna-sipulisuikale + ruokakerma, lohisuikaletta, perunaa, tilliä jne), nakkikastike, jauheliha-, kana- ja kasvisrisotto (esim. herkkusienistä), siskonmakkarakeitto, porkkanaletut & puolukkahillo.

Vierailija
4/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kanaburritot (kanaa, maissia, sipulia, tomaattia, juustoa...)

- katkarapu-feta-tomaattipata riisin kanssa

- tuorejuusto / aurinkokuivattu tomaatti -täytteinen hauki (haukifileen sisään siis täytteet ja kääritään rullalle, toimii myös muiden valkoisten kalojen kanssa)

- uunilohta katkarapukastikkeen (katkarapuja, sipulia ja ruokakermaa + mausteet) ja riisin kanssa

- pestopasta (joko valmispestoa tai itse tehtyä)

- kana-ananas-aurajuustopasta (teen uunissa)

- kasvislasagne (mitkä hyvänsä kasvikset käyvät: kesäkurpitsa, eriväriset paprikat, artisokka, munakoiso...)

Vierailija
5/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kayttanyt kookosmaitoa, mutta pitka aika sitten. Itse asiassa ostin sita viime viikolla, tein joskus mausteista thaityylista kana-vihanneskeittoa johon tuli kookosmaitoa. Mutta tosiaan sitahan voi kayttaa vaikka mihin.

Jai kiinnostamaan miten valmistetaan punajuurikastiketta? Voin tietysti googlatakin, mutta jos olisi ollut jotain erikoishyvaa reseptia.

Kiitos viela kerran!

ap

Vierailija
6/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin kaipaavat ideoita, ja sinä olet varmasti joutunut vaivaamaan päätäsi tällä asialla keskimääräistä enemmän!

Sikaa inhoan ja nauta ja lammas ovat aika kalliita, joten ideat olisivat tervetulleita täälläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi