Mikä saa ihmisen juomaan alkoholia?
Onko alkoholi niin hyvää, että sitä pitää juoda? Maksaa siitä, että saa huonon olon, päänsärkyä että krapulan.
Kommentit (124)
Olen juonut alkoholia jo yli 30 vuotta. Huono olo, päänsärky ja krapula on ollut alle viisi kertaa. Nekin jo joskus parikymppisenä, eli siitä on jo tosiaan kohta 30 vuotta aikaa.
Juon viikonloppuisin lasin viiniä ruoan kanssa ja toisen lasin illalla. Joku syö karkkia, joku sipsiä, minä juon lasin viiniä. Minusta siinä ei ole mitään sen kummempaa.
Yksi konjakki tai Gammel Dansk auttaa mulla siihen että vatsanportti ei suostu aukeamaan ja päästämään mahalaukun sisältöä eteenpäin suolistoon. Eli ns. ruokaryyppy. Liian rasvaisen ruoan jälkeen voi muuten olla tuntikausien ajan ylensyönyt olo ja tulla röyhtäyksinä aterian makua suuhun.
Juon sitä kun se maistuu hyvälle ja siitä tulee hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan.
En ole samaa mieltä, mutta annan yläpeukun elokuvalle, josta repliikki on peräisin. :)
Vierailija kirjoitti:
Jano tai hyvä maku tai molemmat. Kyllä kylmä lager on esim helteellä tai saunan päälle paras janojuoma. Piimä on toinen, mutta aina sitä ei ole saatavilla tai jaksa muuten vaan lipittää.
Hyvän ruoan kanssa sopivasti paritettu viini tekee elämyksestä täydellisen. Ei mikään limonadi pysty samaan aistiräjäytykseen.
Tietenkään ei ole pakko vetää överiksi eli krapulaan asti.
Onhan ne hienoja hetkiä.
Itse olen huomannut. Että helposti jää noista hetkistä putki tai litkiminen päälle. Jatkuu huomenna ka ylihuomenna. On semmonen ihmeellinen vaikutus sillä nautinnolla.
ehkä se on se alkoholismi-geeni?
toisaalta olen sen viikon joka ilta vähän juonut, niin sitten en enää halua. Nyt olen ollut taas pari viikkoa ilman alkoholia.
olen miettinyt, että olisko sitten järkevää olla juomatta kokonaan.
Ryyppääminen on yksinkertaisesti mukavaa.
Tuleepi mukava fiilis, kun juopi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jano tai hyvä maku tai molemmat. Kyllä kylmä lager on esim helteellä tai saunan päälle paras janojuoma. Piimä on toinen, mutta aina sitä ei ole saatavilla tai jaksa muuten vaan lipittää.
Hyvän ruoan kanssa sopivasti paritettu viini tekee elämyksestä täydellisen. Ei mikään limonadi pysty samaan aistiräjäytykseen.
Tietenkään ei ole pakko vetää överiksi eli krapulaan asti.
Onhan ne hienoja hetkiä.
Itse olen huomannut. Että helposti jää noista hetkistä putki tai litkiminen päälle. Jatkuu huomenna ka ylihuomenna. On semmonen ihmeellinen vaikutus sillä nautinnolla.
ehkä se on se alkoholismi-geeni?
toisaalta olen sen viikon joka ilta vähän juonut, niin sitten en enää halua. Nyt olen ollut taas pari viikkoa ilman alkoholia.
olen miettinyt, että olisko sitten järkevää olla
Minä join monesti 3-4 päivää kun inhoan krapulaa. Sitä p askaa oloa voi siirtää mutta sitä ei voi välttää jos juo. Onneksi on päihde mistä ei tule krapulaa.
Itse juon pari pulloa kossua päivittäin. Nautin.
Yksi kossupullo unilääkkeeksi ennen nukahtamista. Pitää painajaiset loitolla
Hyvä maku (jääkylmä lonkero), rentouttava ja työstä & arjesta irti vievä fiilis, hauskuus, rento tekeminen mukavalla porukalla, samanhenkisiin helppo tutustuminen, darra-aamun ja kakkospäivän villi ja hulvaton pössis!
Kippis!
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kuurin ei tarvitse olla pitkä kun menee yöunet vähiin ja ne vähätkin ovat painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen kuurin ei tarvitse olla pitkä kun menee yöunet vähiin ja ne vähätkin ovat painajaisia.
Setä oli kyseisellä kuurilla. Kuoli nelikymppisenä. En tiedä kuinka pitkään ehti olla kuurilla. Pari vuotta?
No niin. Nyt olisi mieliteko lähteä juomaan. Tammikuun ollut tipattomalla. Syy mieliteolle on naiset. Haluaisin lähteä baariin juttelemaan naisille. Tammikuun aikana ainoat naiset, joiden kanssa pari sanaa vaihtanut, ovat kaupan kassoja. Eli nyt jos meinaa raittiina olla, niin keksittävä jokin muu konsti tavata naisia. Ja tällä alkaa olla kiire. Lähdenkö perjantaina kirjastoon vai mitä? Ja mitä siitä juttelusta edes selvin päin tulee, kun en ole niin sosiaalinen.
Elämä on tällä hetkellä niin kurjaa ja stressaavaa että helpottaa kun viikonloppuiltoina voi juoda pikku hiprakan päälle. Silloin tuntuu että elämä voittaa ja jaksaa taas seuraavan viikon. Tässä on syy omalle juomiselleni.
Haluisin jutella naisille kun oöen humalassa. Mutta tiedän itsekin, että olisin ihan tyhmä... Selvänä ei ole haluja läheisyyteen, parisuhteeseen tai edes seksiin.
Rakkaus on liian kiinnostuva kaveri
Pariskunnan alla nariseva laveri
Rakkaus lyö turpaan, kun ei auta uhota
Hei, rakennapa maja, se on helppo tuhota
Rakkaus
Edellinen Zen Cafen lyriikka kertoo kaiken mitä mieltä olen rakkaudesta
Mukavan lötkö olo. Tai hilpeä nousuhiprakka
Ap tietänee että monet eläimetkin kännäävät ihan tarkoituksella, joten ehkä se raittiuspakottaja onkin se poikkeava?
Syitä on monia mikä saa juomaan. Minuakin houkuttaa alkaa juomaan itsetuhoisesti. Tilata halvinta kirkasta viinaa ja juoda sitä tarkoituksella liikaa.