Yksin eläminen on liian vaivalloista
Pitää ostaa itselle ruoat, viedä roskat, pyykätä, siivota paikat säännöllisesti. HUoh. Siihen päälle vielä kaikki muu. Miten ihmiset jaksavat? Jos asuu jonkun kanssa, silloin voi sentään jakaa töitä, eikä tarvitse tehdä kaikkea itse.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
En ole osannut enää pitkiin aikoihin edes ajatella asunnon hallitsemista muutoin kuin yksin. Uskon, että näin on paljon helpompaa kaikilla osa-alueilla, joskin kalliimpaa tämä toki on. M38
Mitä asuntoa sinä hallitset? Oudosti muotoiltu.
Olen asunut 10v yksin ja etenkin nyt eläkkeellä tykkään asua yksin, lähipalvelut lähellä ja myös bussipysäkki niin pääsen keskustaan helposti, lapset käyvät satunnaisesti kyläilemässä.
Jos asuu yksin, niin tuskin sitä tiskiä, pyykkiä ja sotkua aivan älyttömästi tulee. Tunnen perheitä, joissa on paljon lapsia. Vähän eri tahdilla tulee tiskiä. Tiskikone pyörii useamman kertaa päivässä, pyykkikone samoin, vähintään kolme, neljä kertaa. Taapero kaataa maidot lattialle, tyhjentää vaatekaapit lattialle, levittää vehnäjauhot pitkin keittiötä. Lisäksi niitä lapsia pitää niiden kotitöiden lomassa vahtia. Et voi lähteä viemään roskapussia ja jättää lapsilaumaa vahtimatta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 10v yksin ja etenkin nyt eläkkeellä tykkään asua yksin, lähipalvelut lähellä ja myös bussipysäkki niin pääsen keskustaan helposti, lapset käyvät satunnaisesti kyläilemässä.
Olen kade lähipalveluista. Täällä ei ole mitään lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu yksin, niin tuskin sitä tiskiä, pyykkiä ja sotkua aivan älyttömästi tulee. Tunnen perheitä, joissa on paljon lapsia. Vähän eri tahdilla tulee tiskiä. Tiskikone pyörii useamman kertaa päivässä, pyykkikone samoin, vähintään kolme, neljä kertaa. Taapero kaataa maidot lattialle, tyhjentää vaatekaapit lattialle, levittää vehnäjauhot pitkin keittiötä. Lisäksi niitä lapsia pitää niiden kotitöiden lomassa vahtia. Et voi lähteä viemään roskapussia ja jättää lapsilaumaa vahtimatta.
Ei yksin asumisen vaivaavuutta voi mihinkään eläintarhan pitämiseen verrata.
Itse asun yksin ja olen töissä, joten asennoidunkin siten - en siivoa, kun ei huvita ja katson töllöä kun huvittaa.
Heti kun jäin yksin, ostin muuten 77 tuumaisen tv:n.
Pääasia, että on itsellä mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin.
Tuskin edes luolamiesaikoina ihmisillä oli omia luolia, vaan ihmiset on eläneet yhteisöissä. Yhteisö tuo turvaa.
Toki aina on ollut erakoita, on niitä nykyäänkin. Mutta ei näin monen ihmisen yksin asuminen ole normaalia, vaan jotain on pielessä!
Jos kaikkien kodeista otettaisiin kaikki ruudut pois, mitä tuijottaa, niin kuinka moni ihminen tykkäisi tämän jälkeen vielä elää yksin koko elämänsä?
Koko aikuisikäni olen asunut yksin enkä koe kotitöitä mitenkään vaivalloisiksi. Pyykit pesee pesukone ja tiskit tiskikone, niiden täyttäminen ja tyhjentäminen ei kauaa vie ja niitä ei yksin asuvana joka päivä tarvitse käyttää. Näiden hoitaminen onnistuu vieläpä työajan puitteissa jos etätyöt onnistuvat. Roskat voi viedä samalla kun lähtee johonkin ja kaupassa käydä töistä/salilta tullessa. Yksin asuvana tulee myös asuttua pienessä asunnossa joka on helppo ja nopea siivota. M32.
Voi AP raukkaa kun äiti ei hoidakaan enää kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Tuskin edes luolamiesaikoina ihmisillä oli omia luolia, vaan ihmiset on eläneet yhteisöissä. Yhteisö tuo turvaa.
Toki aina on ollut erakoita, on niitä nykyäänkin. Mutta ei näin monen ihmisen yksin asuminen ole normaalia, vaan jotain on pielessä!
Ei ole tarkoitettu, mutta ei ihmistä ole tehty elämään luterilaisessa parisuhteessakaan. Jos eläisimme 40 000 vuotta sitten vietettyä elämää, niin emme tietenkään pärjäisi yksin. Nyt se on kuitenkin erilaisten apuvälineiden, ruoan saatavuuden ja palkkatason vuoksi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Koko aikuisikäni olen asunut yksin enkä koe kotitöitä mitenkään vaivalloisiksi. Pyykit pesee pesukone ja tiskit tiskikone, niiden täyttäminen ja tyhjentäminen ei kauaa vie ja niitä ei yksin asuvana joka päivä tarvitse käyttää. Näiden hoitaminen onnistuu vieläpä työajan puitteissa jos etätyöt onnistuvat. Roskat voi viedä samalla kun lähtee johonkin ja kaupassa käydä töistä/salilta tullessa. Yksin asuvana tulee myös asuttua pienessä asunnossa joka on helppo ja nopea siivota. M32.
Kerro miten viihdyt pienessä asunnossa. Paljonko neliöitä?
Jos ihmisillä olisi rahaa ja auto, asiat voisivat olla helpompia. Ja terveyttä. No ainakin raha ja koti sopivassa paikassa.
Yksin asuessa tulee myös hyvin vähän tiskiä, pyykkiä, siivottavaa. Ruokaa ei tarvitse laittaa kuin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitettu, mutta ei ihmistä ole tehty elämään luterilaisessa parisuhteessakaan. Jos eläisimme 40 000 vuotta sitten vietettyä elämää, niin emme tietenkään pärjäisi yksin. Nyt se on kuitenkin erilaisten apuvälineiden, ruoan saatavuuden ja palkkatason vuoksi mahdollista.
Jaa. Kuinka paljon luulisit yhden ihmisen joutuvan kalastelemaan ja metsästämään itsensä ruokkiakseen? Riittääkö 8 tuntia päivässä?
En sanoisi vaivalloista mutta äärettömän kallista verrattuna pariskuntiin kun mitään elämisen kustannusta ei voi jakaa. Ehdotankin että tuloverotus pitäisi olla talouskohtainen (lapset laskisi veroprosenttia jotta lapsiin olisi varaa)
Vierailija kirjoitti:
Okei. Yksinasuvana ajatellut että perheissä varmaan pyörii pyykkikone peräti kerran joka päivä. Niin mä kuvittelin.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuessa tulee myös hyvin vähän tiskiä, pyykkiä, siivottavaa. Ruokaa ei tarvitse laittaa kuin harvoin.
Olen silloin tällöin yksin kotona. Tiskiä ei tosiaan tule kun riittää melkein leivän syönti. Ei maksa vaivaa tehdä lämmintä ruokaa.
Kun puoliso on kotona, niin tiskattavaa on päivittäin.
Minun elämäni ainakin muuttuisi vaivalloisemmaksi, jos ei mies olisi käymässä kaupassa, tekemässä ruokaa, kuskaamassa lapsia harrastuksiin ja minua töihin samalla kun menee itse. Kalliimpaa olisi myös maksaa kaikki kulut itse.
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi vaivalloista mutta äärettömän kallista verrattuna pariskuntiin kun mitään elämisen kustannusta ei voi jakaa. Ehdotankin että tuloverotus pitäisi olla talouskohtainen (lapset laskisi veroprosenttia jotta lapsiin olisi varaa)
Eli kasvattaisit vain varallisuuseroja sinkkujen ja pariskuntien välillä. Kannustat kuin hallitus.
Oppii arvostamaan kodinhoitajia ja kotiäitejä.